Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 18.03.2014, 21:55
J-T J-T ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 15.09.05
Sijainti: Tampere, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirlittan Näytä viesti
Minä en ole tilhejä harkinnut muutenkaan. Tai on mulla viilanohjain niiltä. Merkkiuskollisuus johtuu kyllä etupäässä siitä, että kaverin kautta on saanut noita Elektroluxin tuotteita melko hyvillä diileillä. Täytynee mennä kysymään, olisko tuollaista varastoissaan kokeiltavaksi.
Nekalan vai Ylöjärven husku kaupasta?
Vastaa lainaten
Vanha 18.03.2014, 21:57
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Smile

Lainaus:
Minä en ole tilhejä harkinnut muutenkaan. Tai on mulla viilanohjain niiltä. Merkkiuskollisuus johtuu kyllä etupäässä siitä, että kaverin kautta on saanut noita Elektroluxin tuotteita melko hyvillä diileillä. Täytynee mennä kysymään, olisko tuollaista varastoissaan kokeiltavaksi.
varmaan ihqn hyviä nuo Husqvarnat, mulla meni Elux kokonaisuudessaan boikottiin yhden kodinkoneen huonosti hoidetun takuun takia. Olis maksanut niille kakskymppiä, mutta sitten kun bännäsin niin missasivat 3000 euron kodinkonediilit. Stihlillä sahaan mutta se ei johdu tästä epäonnisesta jutusta.
Vanha 18.03.2014, 22:05
Tirlittan Tirlittan ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 29.01.13
Sijainti: Ylöjärvi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J-T Näytä viesti
Viimeisen sahan ostin kyllä Ylöjärven husqukaupasta, aiemmat on olleet maahantuojan mallikappaleita yms.

Se taitaa olla vähän niin, että sellaista merkkiä ei olekaan, mistä ei jollakulla olis huonoja kokemuksia.

Viimeksi muokannut Tirlittan : 18.03.2014 22:08
Vastaa lainaten
Vanha 18.03.2014, 22:14
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J-T Näytä viesti
Omaaan sahavalintaaan vaikuttaa paikkakunnalla asuva eläkeläismetsuri. Kokaillu kaikkia markkinoilla olevia sahamerkkejä. <lopulta päätyi husseen. Huoltaa tätänykyä epävirallisesti hussen sahoja kyläläisille ja muillekkin jos vaan osaa kysyä.<Ittellä käytössä 346 XPG E-Tech. Vihreekorkkinen mut ei kattiversio.

Hieman painavahko karsintaan mutta riittävästi voimaa ja jengaa
Vastaa lainaten
Vanha 18.03.2014, 22:27
Jäsen

Perusasetus

Mulla on Husqun 353 G ja 242, joka tosin on jo eläkkeellä. Sitten on ylijäämäpaloista koottu Jonseredi, jonka mallinumeroa en kyllä enää muista. Se on kevyempi käsitellä polttopuusavotassa. Isojen pihapuiden yms kaadossa husqu vie voiton, kun saa laitaa 15" laipan ja silti vielä jaksaa sen minkä minäkin. (Mikä ei ole kamalan paljon kyllä nykyään..)
Vastaa lainaten
Vanha 18.03.2014, 22:30
J-T J-T ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 15.09.05
Sijainti: Tampere, Finland.
Perusasetus

Mulla on raivuria ostamassa ollessa yksi vaatimus: peukalokaasu.
Moottorisahoja löytyy itseltä Stihl ja Jonsered mallia mökki- ja maatila(hankittu sillon, kun en vielä itse ymmärtänyt sahoista mitään), mutta seuraavaa moottorisahaa hankkiessa suuntaan kyllä sinne metsänhoito-/ammattilaisosastolle, mutta merkkiä en ole vielä päättänyt. Koin nimittäin ns. Ahaa-elämyksen, kun pääsin sahaamaan ammattilaissahalla.

Viime kesänä tuli tehtyä "ryssänhirsien" sahuuta ms660lla ja kyseinen saha kyllä herätti välitöntä omistamisen halua.
Vastaa lainaten
Vanha 19.03.2014, 06:19
Veteraani+++

Smile

Lainaus:
Viimeisen sahan ostin kyllä Ylöjärven husqukaupasta, aiemmat on olleet maahantuojan mallikappaleita yms.

Se taitaa olla vähän niin, että sellaista merkkiä ei olekaan, mistä ei jollakulla olis huonoja kokemuksia.
Juu, tekniset ongelmat ymmärrän, niitä sattuu joskus; mutta kuluttajaviranomaisen tulkinnan vastaisuutta ja epäystävällistä palvelua en sulata. Siksi banaani. Onneksi on vaihtoehtoja

Omat sahat on kaikki ammattimalleja vaikka en ammatikseni sahaakaan. Paskojen laitteiden kanssa ei viitsi lähteä metsään. Ennakkohuollan ja putsaan sahat aina käytön jälkeen. Ja bensana olen käyttänyt pienkonebensaa, jota saa joiltakin huoltoasemilta mittareista 4-tahtiversiona edullisesti. Sitten vaan synteettiset 2T- öljyt joukkoon.
Vanha 19.03.2014, 08:04
Jäsen

Perusasetus

No se on totta, ettei paskaa palvelua tarvitse sulattaa.

Pienkonebensa on varsin hyvää sahan ennakkohuoltoa. Eikä tuu kuskillakaan pää niin helposti kipeäksi, kun pakokaasut on puhtaampia. Enpä ole huomannut, että pienkonebensaa olis mittarissakin. Ei sillä, että olisin etsinytkään.
Vastaa lainaten
Vanha 19.03.2014, 11:05
Veteraani+++

Perusasetus

Lainaus:
No se on totta, ettei paskaa palvelua tarvitse sulattaa.

Pienkonebensa on varsin hyvää sahan ennakkohuoltoa. Eikä tuu kuskillakaan pää niin helposti kipeäksi, kun pakokaasut on puhtaampia. Enpä ole huomannut, että pienkonebensaa olis mittarissakin. Ei sillä, että olisin etsinytkään.
Tosta:
http://www.neste.fi/hakulista.aspx?p...2822,2823,3198
Vanha 20.03.2014, 18:01
azizp:n Avatar
azizp azizp ei ole kirjautuneena
Kultajäsen

Rekisteröitynyt: 15.05.06
Sijainti: Hartola, Finland.
Perusasetus

Pitipä käydä saha kaupoilla kun 350 husku rupes oksentaa polttoaineet allensa! Päädyin hyskyn 550 xp: hen stihlin ja hussen vertailussa. Kivasti kiekuu!
Vastaa lainaten
Vanha 20.03.2014, 19:04
Veteraani+++

Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja azizp Näytä viesti
Pitipä käydä saha kaupoilla kun 350 husku rupes oksentaa polttoaineet allensa! Päädyin hyskyn 550 xp: hen stihlin ja hussen vertailussa. Kivasti kiekuu!
Ihan sama millä sahaa kunhan on itte tyytyväinen ja sahaamisen ilo puskee pintaan
Vanha 23.03.2014, 21:21
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Perusasetus

http://www.youtube.com/watch?v=_grQy96zc-E

Vastaa lainaten
Vanha 23.03.2014, 23:21
Jäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 Näytä viesti
Freukkarit oli viime kesänä Aitoossa kirkastusjuhlilla. Mainio bändi.
Vastaa lainaten
Vanha 29.03.2014, 19:15
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

Tuommoinen työkalu pölkkyjen nostelemiseen sattui silmiin ja pitihän se ostaa. Tuntui toimivan, vaikka painoa saisi olla hiukan enemmän, ettei niin kovaa tarttisi lyödä. Kohtuu helpolla tuntui myös irtoavan. Muilla kokemuksia?

Vastaa lainaten
Vanha 29.03.2014, 19:25
Veteraani+++

Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Tuommoinen työkalu pölkkyjen nostelemiseen sattui silmiin ja pitihän se ostaa. Tuntui toimivan, vaikka painoa saisi olla hiukan enemmän, ettei niin kovaa tarttisi lyödä. Kohtuu helpolla tuntui myös irtoavan. Muilla kokemuksia?

Mulla on tuon saman valmistajan pitkävartinen malli. Just tänään oli käytössä koivujen harvennuksella. Toimii ihan hyvin. Tuote on nimeltään pokara.

Napakka isku pölkyn päähän ja pölkky hinaukseen. Pysyy yllättävän hyvin. Ei tartte kumarrella kun kokoaa kaadettuja pölkkyjä. Puuilossa kuuskymppiä.
Vanha 29.03.2014, 20:14
Veteraani++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Mulla on tuon saman valmistajan pitkävartinen malli. Just tänään oli käytössä koivujen harvennuksella. Toimii ihan hyvin. Tuote on nimeltään pokara.

Napakka isku pölkyn päähän ja pölkky hinaukseen. Pysyy yllättävän hyvin. Ei tartte kumarrella kun kokoaa kaadettuja pölkkyjä. Puuilossa kuuskymppiä.
Hyvä, että toimivaksi havaittu! Itse valkkasin lyhyen, kun meinasin nostelun avuksi. Oli HongKongissa 40 €
Vastaa lainaten
Vanha 29.03.2014, 20:14
Jäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti

Pitääpä hommata. Tukkisaksien kanssa tulee sitä kumartelua, eikä se ole selkävaivaiselle mukavaa. Sahan kanssa sitä tulee jo tarpeeksi. Mulle ainakin tahtoo käydä niin, että alussa muistan pitää keskivartalon tuen ja käyttää jalkoja nostamiseen, mutta päivän edetessä se tuppaa unohtumaan ja sit selkä valittaa.
Vastaa lainaten
Vanha 29.03.2014, 20:25
Veteraani+++

Smile

Lainaus:
Pitääpä hommata. Tukkisaksien kanssa tulee sitä kumartelua, eikä se ole selkävaivaiselle mukavaa. Sahan kanssa sitä tulee jo tarpeeksi. Mulle ainakin tahtoo käydä niin, että alussa muistan pitää keskivartalon tuen ja käyttää jalkoja nostamiseen, mutta päivän edetessä se tuppaa unohtumaan ja sit selkä valittaa.
Juup. Tänään 7,5 h sahan kanssa, pari lyhyttä taukoa. Selässä tuntuu hieman, mutta oli silleen hieno päivä, etä pidin auringonottotauon auton lavalla pötkötellen. Avolava-auton hyviä puolia, toimii suojaisena aurinkotuolina

Pokaralla kokosin paksumpia koivupölkkyjä, ohemmat menee suoraan nostamalla. Paras vekotin tuo pokara on lyhyiden painavien pöllien raahauksessa. Ei tartte nostaa mitään, sen kun vaan raahaa
Vanha 29.03.2014, 20:36
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Perusasetus

Lainaus:

Tuommosia tehtiin aikoinaan kelkanjalaksesta ja putkesta, perustyökalu kun ajettiin vielä kuorittua ropsia metästä.
Kokka, koksu... vittu kun ei muista enää ees miksi sanottiin
Olin siis pikkupoikana apumiehenä, en sentään ihan nii vanha oo vielä onneks
Nyt näyttää olevan muovivartta ja hinta kohillaan, en maksais penniäkään kun voi "tehä ite ja säästää"
Vastaa lainaten
Vanha 29.03.2014, 20:42
Veteraani++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jarkko- Näytä viesti
Tuommosia tehtiin aikoinaan kelkanjalaksesta ja putkesta, perustyökalu kun ajettiin vielä kuorittua ropsia metästä.
Nyt näyttää olevan muovivartta ja hinta kohillaan, en maksais penniäkään kun voi "tehä ite ja säästää"
Mulle oli uusi juttu, kun vissiin huomattavasti enemmän korvessa olen pienenä mettähommia tehnyt... Ei siellä tuollaisia ollut. Totta toki sekin, että eipä ole vaikea tehdä itsekään.
Vastaa lainaten
Vanha 29.03.2014, 20:44
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Perusasetus

Ai niin.. Terveisiä "sahainsinöörille"

Yritti naapurileirissä tehdä rouvalle pöytää ihan uudella mölysahalla ja ketjunkin oli ihan ite laittanu Väärinpäin, ei oikein purru upporopsiin

Puolentunnin vingutuksen jälkeen oli pakko mennä kysymään että voisko auttaa jotenkin...
Vastaa lainaten
Vanha 29.03.2014, 20:52
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Perusasetus

Tikkahan toi on, näppärä peli rankahommissa ja sahalla lajittelupöydällä.
Vastaa lainaten
Vanha 29.03.2014, 21:17
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Perusasetus

Lainaus:
Pitääpä hommata. Tukkisaksien kanssa tulee sitä kumartelua, eikä se ole selkävaivaiselle mukavaa.
Onhan niitä pitkävartisia saksiakin ihan tuosta syystä olemassa, vaan lyhkäset ne on ittelläkin...
Vastaa lainaten
Vanha 30.03.2014, 22:17
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Perusasetus

Lainaus:

Pokara täällä päin, itsellä puuvartinen sepäntekoinen (ja arvelen että tuplapainoinen tuohon verrattuna) .Vertaillen tuohon, leveämpi piikki sivusuunnassa, kestää pölkkyä repiä kasan alta ihan tunteella.

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vanha 30.03.2014, 22:51
Jjurva Jjurva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 07.11.07
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jarkko- Näytä viesti
Voisko olla keksi? Ainaki tääläpäi kuullu sanottava keksiksi tuommosta lyhytvartistaki.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Turbo topicci Mappe Tekniikka & Jutustelu 165 26.09.2016 18:31
Mystinen vika samuraissa JoniS Tekniikka & Jutustelu 1 08.09.2011 11:26
Rangen mystinen käyntihäiriö rangemies Tekniikka & Jutustelu 29 24.09.2010 12:44
Mystinen ABS-vika rhm Tekniikka & Jutustelu 5 13.08.2009 19:41
Banaani - mystinen herkku mikk0 Cooking & Food 0 16.05.2002 12:54

Sivu luotu: 17:04 (GMT +2).