Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #301  
Vanha 05.03.2012, 13:50
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
muistinko jo muuten mainita että mikä on se todennäköisyys osumatarkkuuteen kun hioo maalia pois akseliputkesta kovan laikan kärjellä että hälppäsee konetta pois nostaessaan ohimennen jarruletkuun...
Se on melko iso... Ainakin jos sää olet kyseessä.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #302  
Vanha 05.03.2012, 14:42
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

noi 110% varmuudella siihen osuu...
Vastaa lainaten
  #303  
Vanha 05.03.2012, 14:51
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Eli letkukauppaan ja nesteen vaihtoon..
__________________
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
  #304  
Vanha 05.03.2012, 15:27
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4lucifer74 Näytä viesti
Eli letkukauppaan ja nesteen vaihtoon..
been there, done that.

en vaan muistanu mistä toi letku oli kotosin mutta löyty lähes vastaava, pari senttiä lyhkäsempi... ..ainoa vika on vaan eittä siitä saa näppylöitä, bmw e46 taisi lukea pussissa
Vastaa lainaten
  #305  
Vanha 05.03.2012, 21:26
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
..ainoa vika on vaan eittä siitä saa näppylöitä, bmw e46 taisi lukea pussissa
Kyllä muakin vituttas laittaa jenkin osia bemariin.
Vastaa lainaten
  #306  
Vanha 05.03.2012, 22:32
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Kyllä muakin vituttas laittaa jenkin osia bemariin.
tossa tilanteessa se baijerilainen vaan paranee ku siihen laittaa jenkkiosia
Vastaa lainaten
  #307  
Vanha 06.03.2012, 20:08
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
tossa tilanteessa se baijerilainen vaan paranee ku siihen laittaa jenkkiosia
niin no, onks jotain osia mitä laittamalla se ei paranis
Vastaa lainaten
  #308  
Vanha 06.03.2012, 21:22
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus

USA ja USSR osat ei kuulu saksalaiseen laatuautoon. Meinaan noissa vanhoissa ei ole muita kuin Made In W-Germany osia.

Missäs meksikossa ne teidän jenkkiautojen osat on tehty?

Mutta täytyy varmaan lopettaa tää vänkäys, mene hyvä rojekti kertomus piloille.
Vastaa lainaten
  #309  
Vanha 06.03.2012, 22:46
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
USA ja USSR osat ei kuulu saksalaiseen laatuautoon. Meinaan noissa vanhoissa ei ole muita kuin Made In W-Germany osia.

Missäs meksikossa ne teidän jenkkiautojen osat on tehty?

Mutta täytyy varmaan lopettaa tää vänkäys, mene hyvä rojekti kertomus piloille.
kiinassa lähinnä, meksikolaiset on nii kalliita nykyään että ne lähinnä vaan kasaa näitä, mutta pakko kai se on vängätä kun ei muuta keskustelua tää topickki herätä

Viimeksi muokannut Rytari : 06.03.2012 22:48
Vastaa lainaten
  #310  
Vanha 08.03.2012, 00:17
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus



tämmöstä tänään, huomenna varmaan vähä erilaista. mitähän noista saa aikaan.

tuli siinä tilatessa vähä näppihäiriö mikä tuotti ylimääräsiä kustannuksia, piti tilata compin cl- kitti eikä sk- kittiä missä tulee siis jouset, lukot ja jousilautaset mukana kun tossa cl kitissä ei oo ku nokka ja nostajat, ne sk sarjan jousihilut kun on tarkotettu niille vanhemman, 4.2:n kannelle missä on isommat upotuksen jousille ja 3/8" venttiilinvarret.

jos joku vanhan koneen omistaja tarvii jousia, lukkoja, jousilautasia ja sadehattuja niin joutais kyllä tuosta.
Vastaa lainaten
  #311  
Vanha 12.03.2012, 23:19
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus


Villerin ja allekirjoittaneen eilen illalla käymä skype keskustelu...


Talvisota tuli sodittua, jeeppi haavottui mutta pikaisella JSP:llä käynnillä selvittiin ja vahinkoittunut raaja kuntoutetaan nyt euromasterin sotilassairaalassa tekemällä jonkinsortin keinoihonsiirtoa. nyt kun kaikki pakolliset on tehtynä hetkeksi niin ei kai se auttanut kun ottaa neuvosta vaari ja ajaa jeeppi talliin...


...ja ruveta katsomaan sitä pako-sarjaa, tosin ihan pienellähän se ei sieltä näy.
bemaripoju poikkes siinä ja joutu heti työhön, nostettiin konepelti pois ja aloittelin irrottelemalla keulapalan valoineen päivineen pois, samoin kerkisin muutaman pikkujohdon ja letkun nyppiä irti ennenkun oli pakko mennä katsomaan top gearia.. (hyvä jakso btw, räikkönen vieraana ja ajoivat rallycrossia)


tänään sitte jatkoin siitä etupäästä vielä lisää, jäähdyttimet pois ja ilmastoinnin lauhduttimen käänsin vaan sivuun kun ei viitti aineita maailmaan päästää. Aika hyvin oli letkuissa varaa kääntää se siitä apparin puolelle pois tieltä. Remmistä oli pakko ottaa kuva että tietää kuinka se kuuluu, se mallikuva kun meni vanhan tuulitunnelin mukana roskiin.


Kauhea määrä letkua ja piuhaa sekä yks imusarja, jonka pultit muuten aukes ruosteisesta ulkonäöstään huolimatta aivan vaivatta tuli poistettua. Löytyhän se pakosarja sieltä, sopivasti näkyy olevan rikki, en ole sitä kunnolla nähnytkään, peilillä vaan kurkkinut vuotokohtia aikasemmin.



tässä vertailuna tuleva ja menevä malli pakosarjasta, vanhassa näkyy valkea raita tossa keskellä.



putki on lähes poikki, semmonen sentin kaistale ehjää tossa oikeassa reunassa.



sama vika 1 sylinterin putkessa, ei yhtä selvästi nähtävissä mutta lähes täyden kierroksen tässäkin.


takimmaisessa ei niin paha, rikki kuiteskin.

Noissahan on ihan tyyppivikana se että pakosarja murtuu, isot lämpötilanvaihtelusta muodostuvat jännitykset kuormittaa sitä jatkuvasti. Putkessahan ei ole itsessään mitään jousto-osaa, se on ainoastaa taaempaa tuettu jakolaatikon kanssa samaan kannatinkumiin jotta muka tärisee tekniikan mukana samaa tahtia.

Suurin syyllinen silti ameriikafoorumien mukaan on vialliset moottorin kumityynyt, etenkin se pakosarjan alla oleva joutuu kovalle lämpörasitukselle ja kumi haurastuu.



Mulla se kannakekumi on tämän näköinen, kai ton juuri jo joutais vaihtamaan.

luulisin että pelkästään pitämällä jakiksen ja koneen kannakkeet kunnossa säästyy aivan varmasti yhdeltä pakosarjan vaihdolta.



Tommoseen vaiheeseen se nyt jäi, täytyy jatkaa taas kun kerkiää, luultavasti ensimmäisenä vaihdan noi kannakkeet jonka jälkeen rupee irtoamaan taas koneesta lisää osia.

Viimeksi muokannut Rytari : 13.03.2012 00:01
Vastaa lainaten
  #312  
Vanha 13.03.2012, 08:16
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Sullahan oli tuo pakosarja vielä hyvässä kuosissa... Mulla oli kummassakin Grandissa aivan repaleina.
Tuo satsihan on vanhaa mallia, ilman jousto-osia, uudemmissa on joustot tasaamassa lämpölaajenemisia.

Tuo koneenkannake kyllä näyttää ihan samalta kun mun vehkeissä, uutta vaan kehiin. Auton ajettavuuskin tuntu paranevan ton vaihdolla, kun kone ei kiihdytyksissä tehnyt omia koreografioitaan konehuoneessa Eikä muuten ole sidoksissa vain tuohon pakosarjalämpöön tuon pettäminen. Omissa oli toisesta vaihdettu jo oikeanpuoleinenkin ja toiseen sen jouduin vaihtamaan, kun oli niin surkean repsahtanut.

Ihan varmaan kunnollisilla koneenkannakkeilla saa lisäikää pakosarjalle, kun ei alkuperäisessä pakoputkessa ole mitään varsinaista jousto-osaa... Itse siihen moisen lisäsin.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #313  
Vanha 13.03.2012, 08:36
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

joo, no on mullakin se jousto osa odottanut lisääjäänsä varaston hyllyssä jo vuoden verran...
Vastaa lainaten
  #314  
Vanha 13.03.2012, 11:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Sulla kun on tapana ajaa offia, niin jos intoa riittää niin suosittelisin tekemään jotkin tämänkaltaiset kiinnikkeet moottorille ihan vain, ettei murru kiinnikkeet lohkon kyljestä irti. Vaikkei se älyttömän yleistä ole, niin on nähty tapahtuvan..

Noi on perkeleen kalliit, siksi kannattaa tehdä itse

http://browndogindustries.com/SU2572...nting-Kit.aspx


Noista moottorinkumien rikkoutumisesta; itsellä molemmissa XJ:ssä oli vikaa. Toiset meni niin pahaksi, että kun esim. kiihdytyksessä painoi kaasua ja sitten hölläsi, tai ajoi isoon monttuun niin kuului kauhea kolaus. Ei pitkään uskaltanut ajaa silleen
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #315  
Vanha 15.03.2012, 21:08
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

täytyy kattoa jos jaksaa kokastella tommoset korvat, en edes jaksanut niitä koneen korvia irrotella vielä



kannen irrotin, mitähän tolle tekis, paljokohan tarttis silpasta lastua pois että sais puristukset nouseen sinne 9.5 tienoille minkä nokka tykkäis olevan...

pakokanavia ainaki jouttais kanssa viilaileen, on vähä ryppyset seinät valun jäljiltä.
Vastaa lainaten
  #316  
Vanha 15.03.2012, 21:50
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus

Mielenkiintoista kuulla, kuinka tuo vetää nokan ja suuttimien vaihdon jälkeen. Ja kantta laskiessa vääntö kasvaa.
Vastaa lainaten
  #317  
Vanha 15.03.2012, 23:02
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

niin että kuullakko vain? kyllähän toi suutinvaihto oli jo niin iso muutos vääntöön että vaikka uudella nenällä huipputeho vähä laskee niin luulisin että meno muuten paranee.
Vastaa lainaten
  #318  
Vanha 15.03.2012, 23:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Samaa kuullut että noi nelireikäiset, samantuottoiset ruikkimet parantaisi vähän menoa ja myös koneen käyntiä. Tiedä sitten paljonko siitä on persdynoa ja paljonko totta, mutta ei kai siitä paremmasta/ hienommasta sumusta ainakaan haittaa ole palamisen kannalta

Mulla kun kävi kansi irti niin siitä ei paljoa siivuteltu, lähinnä tasoitus/ oikaisu kun ei ollut tarkoituskaan tehdä varsinaisia muutoksia. Taisi lähteä kympin verran jos en väärin muista? Ei se siis kiero ollut, mutta vedettiin sileäksi/ puhtaaksi. Kanavia en jaksanut alkaa siistimään, varmaan olisi kyllä auttanut hengityksessä.

Kerrohan sitten kun saat koneen nippuun että miltä tuntuu.. pitäisi vähän tuota metsäkulkineen konetta piristää kun joskus ehtii, mielellään tekisi vaikka köyhänmiehen- stroukkerin vaihtamalla 4.2:n kampuran ilman pyttyjen porausta. Toki jo hengitystä parantamalla ja uudella nokalla saisi helpolla vähän ruutia lisää
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #319  
Vanha 15.03.2012, 23:23
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Samaa kuullut että noi nelireikäiset, samantuottoiset ruikkimet parantaisi vähän menoa ja myös koneen käyntiä. Tiedä sitten paljonko siitä on persdynoa ja paljonko totta, mutta ei kai siitä paremmasta/ hienommasta sumusta ainakaan haittaa ole palamisen kannalta

Mulla kun kävi kansi irti niin siitä ei paljoa siivuteltu, lähinnä tasoitus/ oikaisu kun ei ollut tarkoituskaan tehdä varsinaisia muutoksia. Taisi lähteä kympin verran jos en väärin muista? Ei se siis kiero ollut, mutta vedettiin sileäksi/ puhtaaksi. Kanavia en jaksanut alkaa siistimään, varmaan olisi kyllä auttanut hengityksessä.

Kerrohan sitten kun saat koneen nippuun että miltä tuntuu.. pitäisi vähän tuota metsäkulkineen konetta piristää kun joskus ehtii, mielellään tekisi vaikka köyhänmiehen- stroukkerin vaihtamalla 4.2:n kampuran ilman pyttyjen porausta. Toki jo hengitystä parantamalla ja uudella nokalla saisi helpolla vähän ruutia lisää
mulla olis kyllä 4.2 kone tossa tiedossa, mutta en oo yhtää syventynyt strokeriasiaan että mitä se vaatis, joskus jotain puhetta tasdapainotuksesta tai jostain lukenut mutta.... eikä ti viittiskö muutenkaan ilman porauttamsita semmosta, toki ei tos ny kuluneet sylinterit ollu mutta silti.
Vastaa lainaten
  #320  
Vanha 17.03.2012, 23:55
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus


Oikealta puolelta löytyi tämmönen huomattavasti paremman näköinen koneenkannatin kun mitä se pakosarjanpuoleinen oli


Pätkästä lattaa ja tukivarren puslasta syntyi jotain tämän näköistä. kKn kiinnityspultit sattui oleen millisiä niin väänsin tohon korvaan 10mm jengan, ruuvasin putlin siihen ja vedin yläpuolelta hitsillä kiinni lattaan ja rälläköin kannan pois. Sai sillä leveäkantaisella orkkismutterilla uudenkin kannakkeen kiinni.

Tukivarren puslan sisempi holkki on hieman kapeampi kun alkuperäisessä joten pätkin tosta vanhan sisäholkista sopivat väliprikat jotta kiinnityksestä tulee tivis ilman että koneen puoleinen korva vääntyy kun pultin kiristää.



Synkkä kuva, mutta tässä jo uus kannake paikallaan konehuoneessa, tein noista n. 10mm korkeamman kun mitä arvioin alkuperäisten olleen, saa nokan pois koneesta ilman että tarvii tunkkailla


Kannesta hioin venttilit ja raavin vähä kanavia. Pakopuolelta otin sitä lyhyen puolen mutkaa vähä loivemmaksi ja lautasen takana oli jokaisessa vähä valupattia, ne hioin pois ja tein kaikista saman kokoisia. Samoin raapin karheimmat röpelöt muutenkin pois.

Imupuolelta en muuta samaa karheuksien tasaamista ja kanavan suut kohdistin ja hioin tiivisteen kanssa samoiksi.
Vastaa lainaten
  #321  
Vanha 18.03.2012, 10:52
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.714
Perusasetus

taisin tehdä Linnalla olevaan berttaan toisen puolen konetyynyn vastaavalla tavalla että pätkät lattaa puslan kylkeen, toimi vähän aikaa ihan hyvin mutta aika pian repi puslan kuoripellin hajalle. evo 2. mallin sorvasin puslalle holkin johon latat hitsasin, se kesti ainakin mulla ollessa ihan hyvin. tämä kaikki tosin muistinvaraista ja voi olla että systeemi olikin jossakin toisessa autossa, mutta sen muistan että johonkin olen tehnyt em. tavalla ja siinä oli juuri tuo kertomani ongelma.
Vastaa lainaten
  #322  
Vanha 18.03.2012, 12:16
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
taisin tehdä Linnalla olevaan berttaan toisen puolen konetyynyn vastaavalla tavalla että pätkät lattaa puslan kylkeen, toimi vähän aikaa ihan hyvin mutta aika pian repi puslan kuoripellin hajalle. evo 2. mallin sorvasin puslalle holkin johon latat hitsasin, se kesti ainakin mulla ollessa ihan hyvin. tämä kaikki tosin muistinvaraista ja voi olla että systeemi olikin jossakin toisessa autossa, mutta sen muistan että johonkin olen tehnyt em. tavalla ja siinä oli juuri tuo kertomani ongelma.
linnan autossa on ainaki ollut toisella puolella jatkuvasti koneentyynyongelmaa, monta kertaa on jouduttu tekniikkaa sitomaan kapuloilla ja liinalla kiinni että on saatu auto ajettua kotiin, en muista siinä olleen tommosta korvaa.

piti kans ensin sorvata kuori mutta kun ei äkkiä jaksanut muuta, korjataan kun hajoo.

Viimeksi muokannut Rytari : 19.03.2012 05:08
Vastaa lainaten
  #323  
Vanha 19.03.2012, 13:58
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus



Kannesta puoli milliä pois, mitä väki arvelee, toimisko nostajahilut ihan tollasenaan ku kasais nippuun vai onko liian paljo esijännitystä nostajille, niissä kuiteskin aika paljo sitä varaa on mutta kuiteskin

tai sit täytyy kattella lyhyemmät tönärit tai sorvata prikat keinujen alle.
Vastaa lainaten
  #324  
Vanha 20.03.2012, 13:50
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus



Hattu päähän...

Eilen ennen töihin menoa laittelin kannen kasaan, pudottelin nostajat koloonsa ja laitoin kannen paikalleen, vähä jakopään osia puuttuu niin ruuvasin sitte noita henkireikiä vähä koneen kylkeen.

päädyin siihen että nostan vaan noita keinuja ylemmäs, sorvasin 12 saman vahvuista prikkaa mitkä tulee tonne keinun sillan alle, saa nähdä kuinka käy.
Vastaa lainaten
  #325  
Vanha 31.03.2012, 23:32
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus



Joutessani viikolla hain rytmisorvaamosta öljysuodatinjalkaan 3 uuttaa o-rengasta ja tuunasin jalan muutenkin päällisinpuolin kuntoon.



Tänään sitte tehtiin yhteen nivaan vähä helmaa aamupäivä, viiden jälkeen alottelin sitte laittaan loppuja osia jeeppiin paikalleen ja sain sen joskus kasin aikaan käymään.

jätin orkkis ilmanputsarikotelon tallin nurkaan hautomaan ja kokeilin tommosta yberthyyning putsaria tohon, jos koittas tehdä jonku "kylmä-ilma imutorven" tosta jenkkifoorumeillta apinoituun tyyliin.



Laitoin nesteet, vähä raktoriöljyä koneseen, uuden suodattimen ja pyörittelin öljynpaineet koneeseen, jonku tovin meni aikaa starttailessa ennekun suostu lähteä käymään. Nostin hetin kierrokset pariin tonniin, ja naapurien iloksi pidin ne siellä 2000-2500 tienoilla reilun parikytä minuuttia, kävin essolla hörppäämässä ja laskin öljyt ja ruuvasin putsarin pois. hyvin kävi, ei mitään ihmeellisyyksiä, sivuaaniä tms. ja nokka tuli sisäänajettua.


koeajelin ja kiihdyttelin siinä melko pari tunteroista, kohtuu hyvin pannu kyllä vetää jo parin tonnin tienoilta, 4 tonnia lähestyessä puhti sitte jo uupuu, mutta niinhän siinä vähä piti käydäkkin että huipputehossa häviää, toi mikää kilpuri kyllä ookkaan, mutta enemmänkin se kyllä haiskahtaa sopan puutteelta, sitä täytyis varmaan saada lisää kiihdytyksissä, tiä täytyykö suveta seoksia jollain mittaileen.

Laatikko ehkä vähä ärsyttävä kun tunkee pykäliä autonmitan välein risteyksestä normaalisti, kevyesti lähtiessä. Ja 4. on sitte jo olevinaan tosi iso pykälä, ei viitti lootaan venyttää vaikka se jaksaa mennä. Siitä selviää ajelemalla 3:lla D:n sijasta tossa taajamissa. Kaasu pohjassa kiihdyttäessä loota ei oikein kerkiä mukaan, ykkösellä, toisinaan jopa kakkosellakin paukuttaan rajottimeen hetken ennen kun loota vaihtaa isompaa, itte pykälytämällä välttyy teinibmw ääniltä hieman paremmin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Käyttöauto max.700€ R4p1d0 O/M/V Ajoneuvot 3 12.05.2010 18:00
Ostetaan käyttöauto teamosmo O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2009 21:01
Myydään käyttöauto x 2 osatauno O/M/V Ajoneuvot 4 06.11.2008 17:02
Ostetaan Käyttöauto max 1500€ kuningaskulkuri O/M/V Ajoneuvot 11 04.10.2008 09:46
O: Käyttöauto panzer O/M/V Ajoneuvot 7 28.01.2008 21:16


Sivu luotu: 23:59 (GMT +2).