|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
GR patrol hehkutusmulla on nyt ollu jo pitemmän aikaa ongelmaa ja oon tutkinu jo omasta mielestä kaiken.. eli vika! ei lähe käymään kylmänä mutta kun on piuhassa niin palmun alta! työntää vaan harmaan valkoista savua piipusta. hehkuille tulee sähkö. mutta onko oikein että tulee 12v vaikka hehkut on 6.5v miten on jos on huonot suuttimet että vaikeuttaako se käyntiin lähtöä? mutta kun laittaa lohkolämppäriin ja starttaa niin todella puhtaasti käy kerran tupsauttaa mustan pilven ja sit ei mittää! täällä on jotain tiettoo näistä mutta en oikeen löytäny itselle apuja!
|
#2
|
||||
|
||||
Lainaus:
Helppoemmin jos on "kuva" mukana Kaikki hehkut on 12V. |
#3
|
||||
|
||||
Kaikki hehkut on 12V.[/QUOTE]
ei ole. kolme on 12v ja kolme 6v (tai 6,5v en muista tarkkaan) |
#4
|
||||
|
||||
ei ole. kolme on 12v ja kolme 6v (tai 6,5v en muista tarkkaan)[/QUOTE]
Ajatallin kaikki olivat 12V, mutta ne ovat kaikki 6,5V http://www.amazon.co.uk/Heater-Glow-.../dp/B005937470 http://www.amazon.co.uk/Heater-Glow-.../dp/B005EGHZMG |
#5
|
|||
|
|||
Hehkut on yleensä sitä mitä kupeessa lukee,joku 6,5 on tehty niiku pikahehkuks..Jos hehkuille tulee virta ja releet rapsuu niin ihme että tarvii liekaa.Laita vaikka suorajohto ja nappihehku kun ensin testaat pelaako hehkutus automatiikka,vanhoissa monesti ontuu..
|
#6
|
||||
|
||||
olikos jossain lissä gr sähkökuvia. Nimittäin grrr stä on hävinnyt mjohonkin mittariston valot.
|
#7
|
||||
|
||||
Kävi sama. Sähkökynän kanssa hypin ja kiroilin. Taisin vaihtaa jonkun releenkin. Lopulta lamput irti ja naps nakki otsaan. Molemmat lamput palaneet....
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#8
|
||||
|
||||
Nostellaans vanhaa..
Mullakin siis auto rykii startin yhteydessä. Kävin yleismittarilla mittaamassa jännitteet hehkutuksen yhteydessä, ja vaikuttaisi siltä, että hehku toimii niinkuin pitääkin. Ainoastaan jännitteet on vähän alhaisen oloisia. Pitkästä kiskosta mitattuna se antaa ensin pari sekuntia 10V ja sitten se tipahtaa jälkihehkun ajaksi 4V (josta hiljalleen tippuu). Kun eikös sen pitäisi olla 12 ja 6? Johtuuko toi että se on alle 12V siitä, että mittaan "rasituksessa olevaa" jännitettä, vai syökö joku rele tms mun jännitettä? Vaikuttaako tää siis ongelman ytimeltä, vai pitääkö alkaa etsiä syytä muualta? *Edit* Kun oon hehkuttanut kolme - neljä kertaa putkeen, niin auto käynnistyy ihan ok. |
#9
|
||||
|
||||
Hehku ottaa aikapaljon virtaa ja laturi kun ei ole lataamassa niin jännite voi pudota tuon verran.
Jos useampi hehkutus auttaa niin mahtaa olla hehkut ehtoo puolella. Kannattaa välttää montaa peräkkäistä hehkutusta kun kärki saattaa ylikuumua ja katketa.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#10
|
||||
|
||||
Noi hehkutkin vaihdettiin alle vuosi sitten..
Tämmösen vianetsintäkaavion löysin jostain. Jos vaikka jotakuta auttaa.. Kuva 1 Kuva 2 Kuva 3 Kuva 4 Ton perusteella ainakin toi temp sensori antoi ihan oikean oloista arvoa (4,6 kilo-ohmii näissä syksylämmöissä +6). Mistähän sitä sitten lähtisi testailemaan.. |
#11
|
||||
|
||||
vituttaa kyl niin saatanasti just nyt ton patrollin hehkut. Onnistuin joskus pari viikkoa sitten käräyttää siitä hehkureleen tulppaa vaihtaessa, ja en oo saanut sitä kuntoon vieläkään.
Nyt oon vaihtanut molemmat hehkureleet ja sen ohjainboksin, ja ei se paska toimi vieläkään. Jotain muutakin on kai sit palanut. Paitsi sulakkeet, ne kyllä vaikuttais olevan ehjiä. Ykkösrele menee samantien pois päältä, ja en oikein tiedä tekeekö se toinen mitään. Naksuvat kyllä, mutta hehkukiskoille ei tule sähköö.. Nappihehkuja en haluis tehdä, ku auto on muuten lähes virheeetön, ja haluisin pitää sen orkkiksena. |
#12
|
||||
|
||||
Vanhemmassa patikassa aiheutti harmaita hiuksia lämpötila-anturi kun tuossa vanhassakin on kaksi niitä toinen mittarille ja toinen hehkuille. Voi mennä rikki sillä tavalla että ei hehkuta ollenkaan tai korkeintaan sekunnin tai sitten sillä tavalla että hehkuttaa aina maksimi ajan. Taitaa tuossa GR;ssäkin olla samanlainen lämpotila tunnistus hehkulle.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#13
|
||||
|
||||
Mulla toi anturi antoi ihan järjellisiä arvoja. Mutta tällä tarinalla oli onnellinen loppu, ja sain sen kuntoon. Oikari hehkukiskoissa oli polttanut releen lisäksi pari tulppaa. Ne oli niitä taaempia, ja oli kärynny silleen, et ne maadottu lohkoon.
Tässä auttoi kun kaivoi taskumatillisen konuu asennuskaveriksi. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 2.8 gr patrol | nove | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 24.02.2012 23:12 |
Myydään patrol gr | kimitin | O/M/V Ajoneuvot | 23 | 09.06.2011 20:17 |
gr patrol | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.10.2009 09:07 |
Ostettu nissan patrol sd 33 tai patrol gr | perse arska | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 19.09.2009 06:27 |
Myydään patrol gr | juhoke | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 23.02.2009 14:58 |