Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.05.2012, 20:00
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lukot


Tänään taas riipaisi kun taksvärkkitöihin piti sateen sattuessa lähteä kun omat työt katolla.
Kaivinkonella oli mäkeä myllätty ja tokihan auto (hilux) sitten pikkuisen luistelin savessa ja kusessa oltiin.
Renkaat ei ole kovinkaan karkeat ja 235x15 kokoiset niin ketjutkaan ei (31x10,5 renkaisiin) sopineet...
Luistelua oli ja kura lensi ja 2h tuli tapeltua, viimein niin ylös nousi että liinan ja taljan avulla sitten pääsi pois.
Pienestä oli kiinni meno ja josko ihan aikuisten oikeasti olisi 4-pyörää tai edes takana 2 ja edessä 1 vetänyt niin luulen että ylös olisi noussut ilamn tuskaa.
Nyt sitten linkkejä / tietoa lukkohommista, lähinnä paineilmalukot kiinnostaa, lienevät ne varmat ja toimivat?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.05.2012, 20:23
Comax Comax ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 161
Perusasetus

Liekkö noita muita vaihtoehtoja paineilmalla toimivia kuin ARBit. Tuolta löytyy ja soittamalla varmaan kertovat mitä kaikkia hiluja tarvitset: http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...0,24,565&lang=
__________________
-----------------------------------------
Suzuki-mies varmistaa pultitkin hitsaamalla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.05.2012, 21:36
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Sitten kun ne lukot laitat ja et renkaita niin sama tilanne.

Laita ensin kumit, alusta,vinssi, opettele ajamaan sillä setillä ja sitte lukot.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.05.2012, 22:25
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Sitten kun ne lukot laitat ja et renkaita niin sama tilanne.

Laita ensin kumit, alusta,vinssi, opettele ajamaan sillä setillä ja sitte lukot.
X 2.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.05.2012, 23:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Montaa mielipidettä....


Noista maastoominaisuuksista viimmeksi jauhettu tuossa: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=97359

Ja minun mielipide:

Esim tuossa sinun tilanteessa panssareista ei ollenkaan apua....

siis -> ensin opetellaan oman auton käyttäytyminen, sitten aletaan varustamaan:
A ja O. Lapio
1. renkaat (jos mahdollisuus käyttää kettinkejä tarvittaessa, niin ns. AT renkailla pärjää) ja pitää sopia pyörimään ristiriipunnassa, pitää korottaa että sopii.
2. lukot (siis kytkettävät, ja jos takana toimiva, ei tuhottu, LSD, niin ensin eteen, jos ei molempiin päihin) Jos ei ole vakiona
3. vinssi (vaijerilla, kestää pitkään huonoa huoltoa, vrt naru, jonka aurinko tuhoaa muutamassa vuodessa, jos pääsee paistamaan)
4. panssarit, alustan korotukset yms, mikäli ajellaan sellaisissa paikoissa että tarvii.

p.s Onko sinun hiluksi rikki vai takapotku? siis jos kaikki renkaat ei vedä? Semmonenkin rengas vetää, mikä ei pyöri sutia. siis 4wd autossa, joka kunnossa.

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 18.05.2012 23:41
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.05.2012, 06:26
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Noista maastoominaisuuksista viimmeksi jauhettu tuossa: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=97359

Ja minun mielipide:

Esim tuossa sinun tilanteessa panssareista ei ollenkaan apua....

siis -> ensin opetellaan oman auton käyttäytyminen, sitten aletaan varustamaan:
A ja O. Lapio
1. renkaat (jos mahdollisuus käyttää kettinkejä tarvittaessa, niin ns. AT renkailla pärjää) ja pitää sopia pyörimään ristiriipunnassa, pitää korottaa että sopii.
2. lukot (siis kytkettävät, ja jos takana toimiva, ei tuhottu, LSD, niin ensin eteen, jos ei molempiin päihin) Jos ei ole vakiona
3. vinssi (vaijerilla, kestää pitkään huonoa huoltoa, vrt naru, jonka aurinko tuhoaa muutamassa vuodessa, jos pääsee paistamaan)
4. panssarit, alustan korotukset yms, mikäli ajellaan sellaisissa paikoissa että tarvii.

p.s Onko sinun hiluksi rikki vai takapotku? siis jos kaikki renkaat ei vedä? Semmonenkin rengas vetää, mikä ei pyöri sutia. siis 4wd autossa, joka kunnossa.
Tähän väliin jos sopii kysymys LSD:stä, mistä tietää, että se toimii oikein ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
tml.lukot Unregistered Tekniikka & Jutustelu 23 17.12.2012 19:49
tml lukot Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 20.05.2010 06:47
LJ:n lukot? tojotojo Tekniikka & Jutustelu 12 30.01.2007 20:51
Kam lukot ? RST Tekniikka & Jutustelu 25 21.11.2005 22:00
Lukot wallu Tekniikka & Jutustelu 35 08.06.2004 19:38


Sivu luotu: 00:49 (GMT +2).