Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.05.2012, 12:54
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Hj61 aurauskulmat


Moro, millaisilla aurauskulmilla olette saaneet hj:n kulkeen vakaimmin?
Vaihdoin raidetangonpään ja aurausta tuli vähän lisää mutta maantiellä 33x12,5 at vaatii kokoajan paimentamista. Teissä on tosin uriakin ja soratiellä menee paremmin, onko tuo vaeltelu ominaisuus vai vika.

Ohjauksessa ei ole väljää joten kyllä tuolla pärjää, olis mukava kuitenkin säätää jos siitä olisi apua.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.05.2012, 14:08
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

No aloita vaikka säätämällä ne auraukset pois sieltä... Eli nollaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.05.2012, 15:00
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jos kuitenkin jättäs aurausta pikkusen, esim 4mm, niin kulkee vakaammin, ja erityisesti jarrutuksessa vakaampi.

Ja minä olen mitannut aurauksen seuraavasti: auton rullatessa eteenpäin tasaisella pinnalla, pysäytetään käsijarrulla, ja renkaiden pintaan, akselin takapuolelle merkitään mittauskohta, josta otetaan mitta.
Sitten autolla ajetaan eteenpäin 1/2 renkaan kierrosta, ja pysäytetään käsijarrulla, ja mitataan auraus. (siis pitää olla 4mm vähemmän kuin takana)

Onko olkatapin takakallistus oikea?

(Jos haluat hj:sta OIKEIN HUONON ajaa, niin korota pitkillä, lenuavilla riipuilla, huonoilla puslilla ja aurausta reilusti harituksen puolelle....)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.05.2012, 15:51
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Itel on ihan piirunverran aurauksel.
Mut vaikuttaa se tien pinta ihan pirusti. Jos on oikeen uranen asfalttitie ni
vetelee vaan niin pal v*tusti (koitan yleensä ajella kaistan keskiviivan tai reunaviivan
vieres ni on paljon mukavampi mennä ku ei koko aika tarvi vatkata rattii)
Sit taas jos on hyväpintanen tie ni ei tartte pitää ees ratist kii, menee niinku kiskoilla
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.05.2012, 20:12
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Tuo olkatapin kallistus taisi tosiaan muuttua kun taoin jouset reilusti käyremmiks ja vielä käänsin ne toisinpäin.
silloin mallailin ihan silmämääräisesti sen asennon, paljonkos sitä kallistusta olis hyvä olla?
Olkalaakereissa on ainoat välykset ja nekin pitäis uusia, samalla vois turata kallistukset kohdilleen.

Mielestäni pienen aurauksen ei pitäisi haitata kun se ottaa välyksiä pois ohjauksesta.
Ei tuo vielä mahdoton ole ajaa mutta hereillä on oltava kokoajan
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.05.2012, 21:29
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

No jos tuo ongelma tuli sen raidetangonpään vaihon yhteydessä eikä siulla ole hajuakaan paljon siellä on mitäkin niin säädä auraus aluksi joko siihen nollaan tai ihan hitusen aurausta.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Aurauskulmat Rölli Tekniikka & Jutustelu 25 15.01.2012 14:46
SJ410 aurauskulmat Heguli Tekniikka & Jutustelu 4 26.11.2011 20:45
Ostetaan hj61 ovi jpj_x O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.05.2010 21:58
Hj-60:sen aurauskulmat? räyhäracing Tekniikka & Jutustelu 5 25.07.2009 17:59
aurauskulmat, hj60 penna Tekniikka & Jutustelu 3 12.11.2008 22:30


Sivu luotu: 13:28 (GMT +2).