![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() suikero pomputtaa lumessakävin tossa eilen ehtoolla vähä kahlaamassa tuolla sj410:llä. muutenhaa tuo on vakio paitti 31 pyörät ja yks-latiset jouset. reiluun kinokseen ku kaasutti reilusti niin tulihaa se tehonpuute näkyviin välittömästi, mutta ilmaantu muutakin, alakaa meinaan pomputtaan aikas reilusti tuo peräpää kun pakilla survoo reilummin kaasulappua tulipeltiin. johtuuko sitten täysin siittä että kun ei siel takanna ole painoa nimeksikään niin alakaa sen takia pomppimaan? ohaa nuo iskaritkii vissii hiukka loppu jos ny enste ne uusis nii vois rauhottuu ainekii vähäsen. jortaanin kulmat on ihaa hyvät.
__________________
kötköttimet on kivoja |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kingcabbi pompottelee takapäästä myös. Ilmenee myös ihan kadulla sutiessakin jos alustassa on vähän enemmän pitoja. Paku Mazda E22000 teki tuota samaa kans kun taka-akselilta pito oli lopussa.
Veikkaan sitä perän kevyttä painoa, ja myös ehkä huonoon kuntoon päässeitä iskareita. Mietiskelinkin tuossa että tietyssä tapauksessa voisi olla hyötyäkin lisätä perään painoa, jotta takapyörät saisivat enemmän pitoja. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Lehtijouset kääntyy "ässälle" ja kun ne oikeaa taas tulee hyppy. Esim. kiihdytysautoissa käytetään ns. tracktionbar:ja tuon ilmiön poistamiseksi. Samankaltaisia voi tehdä myös maastureihin, pito pysyy kokoajan eikä hyppimistä tule enää.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Juu kyllä tuo on tosiaan ihan lehtijousien ominaisuus, kattokaapa vaikkapa tuosta jotka ihmettelevät:
http://www.youtube.com/watch?v=M0_IPBsl7BI http://www.youtube.com/watch?v=Ef6lTenmPUo Se perän "hakkaaminen" lehtijousialustaisessa autossa on käytännössä tasan tarkkaan axle wrapistä johtuvaa. Käytännössä joka ikinen auto jossa on pitkittäiset lehtijouset kärsii tuosta ainakin jossain määrin, se onko häiritsevissä määrin vai ei on sitten eri asia. Paremmat ja jäykemmät iskarit ei axle wrappiä suoranaisesti vähennä (poistaa vain ehkä pahinta pomputusta, tai sitten ei ![]() edit: Niin ja tarkennetaan vielä että toki jos siellä alustassa on jotain väljää ja kulunutta, niin ei se ainakaan auta vähentämään pomputusta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 07.02.2012 12:40 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mulla tekee rj samaa etupäästä kun rupeaa kaivamaan, mahtaako johtua jostain väljistä puslista tjms?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Lumessaa kaivattaessa juurikin väljät puslat,väljät iskarit sekä noi tukemattomat soa viritykset tulee hyvin esiin. Sitten kun laittaa niihin renkaisiin riittävästi vauhtia niin pompotukset loppuu. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Itellä pompotti aikasemmin, ennenkuin tein soan ja traktion baarin + uudet jämäkät iskarit niin loppu pomppiminen kuivallakin maalla jos vinssas. soa ei nyt pitäisi mitenkään vaikuttaa pompottamiseen.
__________________
KYM#5 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä soa vaikuttaa pompottamiseen positiivisesti,paiti jos on high pinion.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Se ei se pinjonin sijainti vaikuta asiaan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rengas lumessa | Heegi | Tekniikka & Jutustelu | 85 | 18.09.2014 13:39 |
Jäljet lumessa | toyovoima | Chit-Chat | 16 | 07.02.2008 16:04 |
Jäljet lumessa | Tapsa_ja_Dumbo | Tapahtumat | 65 | 19.04.2006 19:15 |
lumessa etenemiskyky | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 05.01.2005 14:43 | |
Lukot lumessa | Niko | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 30.09.2004 08:42 |