Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.01.2012, 00:40
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Oversize pajero


Monia vuosia on jo kulunut siitä kun offipalstan sattumalta löysin ja hyvin nopeasti tämän jälkeen totesinkin ettei autojen madaltaminen yms. lasikuidulla leikkiminen ole meikäläisen juttu.
Muutamissa paikallisten harrastajien "murrosmurskajaisissa"tuli käytyä eikä kiinnostus ainakaan laskenut ja vasta vuoden 2011 lopulla löytyi sitä tarvittavaa valuuttaa kuten myös tähän sopiva auto imatralta vm 88 490000 ajettu huoltoauto pajero.



Heti ensimmäisenä päivänä vaihtui 2maailmansodan aikaiset lisävalot hieman parempiin Boschin tuotteisiin 100w polttimoilla. Pitihän sitä sitten laittaa valoja katollekin ja takalasit tummentaa ja ja...

Tulevaa:
-Vinssi
-Hitsausta
-Pohjan panssarit, nykyiset aivan hirvittävän näköisiä räpellyksiä
-Hitsausta
-Kitkalukon kiristys
-Hitsausta
-Puskurit & helmapalkit
-Hitsausta
-Parempi työkalulaatikko, lastulevy kertokoon oleellisen.

Mahtaakohan olla kenellekkään tuttu auto? Keulasta löytyi ainakin lähes olemattomiin kulunut palstan tarra...

__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!

Viimeksi muokannut _LM_ : 18.08.2012 21:19
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.01.2012, 22:11
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Viikonloppuna oli aikaa tutkailla tuota kitkalukon toimintaa. lähtökohtaisesti ei lukko pitänyt ollenkaan sillä kevyesti pystyi ilmassa olevaa rengasta pyörittämään toisen ollessa maassa. Tälläisestähän on siis kyse:

Pähkäilyjen jälkeen en keksinyt muuta kuin kääntää pakan alimmainen ja päällimmäinen levy toisinpäin jotka ovat kuperan muotoisia.
Nykyään onnistuu ainakin pyöränpulttien kiristys ilman että kitka antaisi periksi. Metsässähän tuon vasta kunnolaa pääsee toteamaan onnistuiko remontti.
Ja mikään muu ei remontissa v*tuttanut kuin öljyn laitto perään... Ai jumalauta!
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.04.2012, 12:05
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Päivitelläänpä tätäkin...
Eli tarkoitushan oli vain hieman laitella pajeroa kuntoon ja pitää se "vakiohkona" käyttöautona ja ostaa toinen aihio josta rakentaa jonkinlaista kilvetöntä offi laitetta.
hädintuskin kerkesin mopoon koskemaankaan kun lähti jo homma keulimaan

entinen omistaja korjannut jousen kiinnikkeitä reikien täytteeksi hitsatuilla pulteilla, pakkelilla ja massalla.


Pohjapanssarin/puskurin suunnittelua 4mm levystä

taitoskohtaan rälläkällä viilto jonka jälkeen kääntö sopivaan kulmaan ja hitsaus.


Vetopisteille piti tehdä tuollaiset lovet


Tuollainen siitä tuli. Jonkun verran joutuu vielä vahvistelemaan mutta katsotaan sitä sitten vinssin asennuksen yhteydessä...


Näillä mitoilla (cm) kun tekee niin pääsee hieman alkuun mikäli joku aikoo vastaavaa toteuttaa.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.04.2012, 12:21
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Voi perkele kun on oikea taidon näyte tuo korvakon korjaaminen On se kumma jos lehtijousi ei pysy kiinni pakkelilla ja pulteilla
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.04.2012, 20:21
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
Voi perkele kun on oikea taidon näyte tuo korvakon korjaaminen On se kumma jos lehtijousi ei pysy kiinni pakkelilla ja pulteilla
Ei siinä ole muuta voinut mennä pieleen kuin liian vähän kovetinta laitettu kittiä sekoittaessa Hieman heikosti oli onnistunut myös sinkittyjen pulttien hitsaaminen ruosteiseen rautaan rosteri puikoilla

Sattuisiko kenelläkään olemaan tuosta rungosta mittoja olemassa? Täytyy tehdä koko takapää uusiksi... ainakaan pikainen netin tutkailu ei tuottanut tulosta.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.04.2012, 20:32
AsA AsA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 107
Perusasetus

Jos et muualta löydä noita mittoja voin skannailla noista vanhoista Autorobotin katalookeista
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Trailerin leditakavalot Mutamies Tekniikka & Jutustelu 5 21.04.2010 18:42
Ostettu Trailerin akselit? valkkari O/M/V Muut 1 30.08.2009 18:23
Mikä akku nelivetoon ja vetoon? jason Tekniikka & Jutustelu 23 30.10.2007 18:43
O: Trailerin akselit LRV8 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 10.09.2007 13:11
O Trailerin paperit O/M/V Muut 0 23.02.2006 12:00


Sivu luotu: 14:47 (GMT +2).