![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() vw 1.6d kylmäkäyntiongelmaCaddyn moottori temppuilee, kylmänä ja lämpimänä lähtee käyntiin hankaamatta, mut kylmänä heti käynnistymisen jälkeen tyhjäkäynti "rynkyttää"! Kierroksia nostamalla käynti tasottuu, aivan normaaliksi ei kuitenkaan. Minuutin jälkeen alkaa käynti olla suht tasasta. Ennakkosäädön hanikka vaikuttaa ongelmaan positiivisesti, mut ei poista sitä. Suodatin vaihdettu ja kirkkaalla pa-letkulla todettu, ettei ilmaa kuljeksi dieselin seassa. Tuntus, et jokin pytty ei heti ole mukana ja hieman antaa sinistä sauhua ja kitkua pakoputkesta. Kaasuvivun akselilta hieman vuotaa polttoainetta ja siinä tuntuu pieni välys, lämpimänä ainakaan vivun nitkutuksella ei vaikutusta käyntiin. Kolmos pytyn suuttimen runko hieman kostea, voi olla myös paluulinjasta tulevaa pikku hikoilua. Ihmetyttää kun kajahtaa käyntiin -15c yhen hehkutuksen jälkeen mallikkaasti ja sit röpeltää!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Korjaa ensihätään ne vuodot (kaasuakseli ja paluulinja) kun ne ei ainakaan paranna sitä käyntiä. Suurin ongelma ainakin häviää todennäköisesti nuo laittamalla kuntoon.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jälkihehkutuksessa vikaa?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Hehkut tiensä päässä. Osa voipi vielä jollain lailla pelata mutta osta koko sarja uusia hehkuja.
Siellä ei tarvi olla kuin pari ehjää hehkua niin se jo starttaa kylmälläkin hyvin käyntiin mutta heti käynnistymisen jälkeen kone rynkyttää ja kärryyttää sinertävän harmaata savua sen aikaa että kone alkaa lämpeämään. Hyvin yleinen vika 1,6D vw moottorissa jos hehkuja ei ole ihan äskeen vaihdettu. Elä osta sitten ihan kaikkein halvimpia hehkuja vaan laita ihan jotku laatu hehkut niin ei tarvii olla heti ostamassa uusia. Nuo on ihan nätti vaihtaa. Pumpun takana olevat hehkut vähän ähryyttää mutta jos käyttää suutinputket pois edestä niin saapi ihan mukavasti lisää tilaa. Varsinkin kakos pytyn hehku tulee aika liki pumppua mutta senkin saapi kyllä siitä vaihdettua. Viimeksi muokannut arde : 16.01.2012 23:06 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
yks vian kohde vois olla pumpun käyttöakselin stefa.
se vuotaa ensin pumpun sisään ilmaa eikä näy juuri ulkopuolelta vuotojälkiä ja silloin kylmäksi asti seissy kone ei lähe kunnolla käyntiin. eikä välttämättä näy kirkkaassa letkussa kuplia kun se on jo pumpun sisällä ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa alkaa vianauheuttaja tai ainakin yksi niistä
![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SJ410 kylmäkäyntiongelma | juzaaster | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 24.11.2011 19:56 |