Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.01.2012, 21:12
igla111 igla111 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 2
Perusasetus

hiluxin napalukon kartioholkin ja pinnapultin poisto


Etu pyörän laakeri vaatii kiristystä ja pitäs ottaa napalukko irti Miten saa napalukon irti parhaiten kun pinnapultit ja kartioholkit on pirun lujassa. Neljä mutteria lähti irti mutta 2 pinnapulttia katkes irrotuksessa. napalukon runko ei silti irtoa todennäköisesti holkit pitää sitä vielä kiinni. oisko hyviä vinkkeja tai räjäytyskuvia navasta. auto on hilux 2,4T 4wd vm 2000.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.01.2012, 22:30
reynolds reynolds ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.08.10
Sijainti: Lohja
Viestit: 253
Perusasetus

Itse irrottelin terävää meistiä napalukon ja navan väliin hakkaamalla välillä aina napaa pyöräyttäen. Ei varmaan paras keino mutta vähän kun kattoo et ei ihan silpuksi ala menemään. Tietty voi napalukon kannen irrottaa siis sen osan mistä käännetään ja siitä vapautuviin kierrereikiin voi jotain ulosvetäjää viritellä mutta tais olla aika pienet kierteet m6 tai jsp. Mulla lähti kun aikani sitä meistiä sinne väliin nakuttelin ja välillä kolautin varovasti moskalla koko napalukkoa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.01.2012, 22:52
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Ite oon laiskana miehenä paukuttanut napalukon runkoa tuurnalla ja lekalla lujasti just siihen kartioholkin viereen melkein tuurna kiinni siinä kartioholkissa, niin se holkki ponnahtaa irti, toinen keino on sitten lyödä lekalla siihen napalukon reunaan aina holkin kohdalle, mutta tästä seuraa se , että holkin reikä menee soikeaksi eikä kiristy enää niin hyvin mikä edesauttaa pikkupulttien katkeamista etenkin jos edetään ykkös/pakki periaatteella tilanteen vaatiessa. on muitakin konsteja mutta noillakin sen napiksen pitäis irrota helposti vetämällä kartioholkkien poiston jälkeen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.01.2012, 22:59
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Itse olen laittanut tavallisen mutterin siihen pinnapultin päähän ja kopauttanut siihen mutteriin vasaralla muutaman kerran niin kartioholkki lähtee pois aika nätisti mut ei kannata lyödä liika lujaa ettei pultti väänny väärään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.01.2012, 23:06
hobro:n Avatar
hobro hobro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.11.10
Sijainti: k-nummi
Viestit: 247
Perusasetus

toi vw taron toteutus on kyllä varsin toimiva.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.01.2012, 00:01
Skaleton Skaleton ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.04.09
Sijainti: Hewitt'ss in nevada
Viestit: 100
Perusasetus

Senverran viellä hifistelen tuota viimeisintä esitystä, että oon kiertänyt semmosen pitkän mutterin löysästi siihen ruuvin päähän jotta jää vapaa tila prikan irrota ja pitkän mutterin sisään sopivanpitusen pultin, joka kiristetään sitä vaarnaruuvia/pitkää mutteria vasten. Näin saa napakan iskun siihen vaarnaruuviin särkemättä kierrettä. Kartioprikat irtoaa siististi eikä tarvii leipoa koko murikkaa muodottomaksi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.01.2012, 22:54
maasTOIJOTA:n Avatar
maasTOIJOTA maasTOIJOTA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.08.10
Sijainti: Otava
Viestit: 161
Perusasetus

massa/muovivasaralla säteittäin antaa kyytiä,niin kyllä lähtee. ei siitä veri irtoa jos sitä kolistelee vaikka ihan vasarallakin, ja paineilmavasaralla täräyttely on kans tehokas juttu.
__________________
Paikka minne ei pääse jalan, on paikka minne mennään TOIJOTALLA!!!!

KRM team
Maasturistit Ry.
Montenegro Off Road Club
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.01.2012, 22:56
maasTOIJOTA:n Avatar
maasTOIJOTA maasTOIJOTA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.08.10
Sijainti: Otava
Viestit: 161
Perusasetus

ja pitää muistaa irroittaa lukkorengas vetarista
__________________
Paikka minne ei pääse jalan, on paikka minne mennään TOIJOTALLA!!!!

KRM team
Maasturistit Ry.
Montenegro Off Road Club
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.01.2012, 20:14
igla111 igla111 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 2
Perusasetus

Kiitos kaikille neuvoista huomenna aletaan pajottamaan napaa


kiitos kaikille neuvoista huomenna aletaan pajottamaan napaa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.01.2012, 21:46
nenonen2 nenonen2 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.09
Sijainti: haapamäki
Viestit: 196
Perusasetus

Joskus helpottaa kun lyö meisselin siihen kartion halkaistuun kohtaan niin että kartio leviää hiukan. Ja siis mielellään ruuvimeisselin.. Eihän se kyllä paljoo tietenkään pääse leviää kun on paikallaan mutta voihan se joskus olla pienestäkin kiinni.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.01.2012, 10:39
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Talking

Helpoin tapa ja "oikea" on lyödä pinnapultin päähän isopäisellä tuurnalla, tietysti vasaraa apuna käyttäen, kartioprikka nousee kuin itsestään. Mitä isompi pinnapultti niin isommat vehkeet sen mukaan.
Jos nyt ei satu olemaan tuurnaa, niin iso pulttikin käy.

Viimeksi muokannut pesix : 06.01.2012 16:27
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.01.2013, 19:54
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Tää olisi nyt edessä. Kuinkas kovaa noihin pultteihin voi lyödä jos käyttää tota pitkämutteri ja lisäpulttimenetelmää?

Mulla on hiukka sellainen tunnelma, että noi Hilman napojen laakerit on ehkä kerran vaihdettu tai ainakin yritetty vaihtaa päätellen navan rungossa olevista lyöntijäljistä noiden kartioprikkojen kohdalla.

Kummassakin etupyörässä on väljää ja ne on pakko korjata eli tää on vähän niinkuin must-win-battle
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 04.01.2013, 20:13
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Tää olisi nyt edessä. Kuinkas kovaa noihin pultteihin voi lyödä jos käyttää tota pitkämutteri ja lisäpulttimenetelmää?

Mulla on hiukka sellainen tunnelma, että noi Hilman napojen laakerit on ehkä kerran vaihdettu tai ainakin yritetty vaihtaa päätellen navan rungossa olevista lyöntijäljistä noiden kartioprikkojen kohdalla.

Kummassakin etupyörässä on väljää ja ne on pakko korjata eli tää on vähän niinkuin must-win-battle

Kyl ne mulla on aika paljon kestänyt lyöntiä eikä ole vääntynyt kun lyö vähän joka reunalta sitä mutteria ja muistaa jättää vähän väliä ettei väännä mutteria kiinni asti kun ei mahdu muuten irtoamaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Napalukon yms. kartioprikkojen irroitus HJ60 Tekniikka & Jutustelu 10 13.08.2008 22:08
Napalukon rasvat Tekniikka & Jutustelu 7 25.05.2007 19:17
BJ-42 napalukon kasaus ahku Tekniikka & Jutustelu 6 06.05.2007 08:41
O: dana44 napalukon osa dart69 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 21.01.2007 23:22
Blazer napalukon räjäytyskuva? Blaaseri Tekniikka & Jutustelu 7 07.01.2005 22:51


Sivu luotu: 19:34 (GMT +2).