![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Traktorin putsari joka olis passeli berttaan?Vapaavirtaussuodin on aivan liian pieni kun vähänkin menee tukkoon niin alkaa ahistaa. Ideana olis rakentaa esim. traktorin suodatinpanokselle oma kotelo. Missähän rattorissa olis tarpeeks virtaava 3B 3,4l turbotetulle koneelle? Panoksen pituus ei saisi olla kuin max 40cm. Sellanen purtkimallinen suodatin kuvan tyyliin. Niin ja saisi olla myös yleinen ja halpa malli. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Rakkoreista en tiiä, mutta..
mites jos joku pesöö tai saabi? niissähän on ainakin putkimallin suotimia... oon itte yleensä mennyt johonkin puuiloon tms suodatin hyllylle ja valkannut sopevan näköisen ja levystä vaan päädyt ja putkesta tarvittaessa kotelo |
#3
|
|||
|
|||
![]()
KERRANKIN ASIAA!
Mun mielestä kaikki vapaavirtaussuotimet joutaa jorpakkoon. Ne on blingblingiä. Onko niiden toimivuudesta mitään todisteita? Jostakin traktoripurkamoilta kyllä löytyy hyvin ilmanputsareita. Suosittelen yksinkertaista ja helposti löytyvää Valmetin putsaria. Aika nätin kokoinenkin vielä ja peltipönttö jota voi vähän muokata jos on tarvetta. Joku tuommonen 702S - 903 Valmetin pönttö on ihan passeli ja varmasti riittävä kun samaa putsaria on läpi koko mallisarjan (4,4 l ahdettuna). Ja varmaan siihen menee just tuommoinen kuvassa oleva patruuna sekä uudemmissa on vielä sisäpatruunakin. TT |
#4
|
|||
|
|||
![]()
6000 sarjan valtroissakin on varsin soppelia suodatinta. Pauttiarallaa tuon 35-40cm pitkiä ja noin halk 20cm putkimalleja. + Kotelointi.
Kone noissa on juur tuo 4.4l nelipyttynen. Kuutoskoneissa on sitten pykälää suurempia. ~45cm pitkiä/25cm halk. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Hyvä idis.
Saman tyyppinen homma käyny mielessä,oikeestaan mun idis oli putkittaa koko pömpeli hiluksin lavan kulmaan ja sit kuorma-auto purkaamolta putsarikotelo. Pahin ongelma on et mistä vetää putki lavalle,ala kautta on ahdasta ja katon kautta tulee hirveen näkönen ja peittää näkyvyyttä jos putki menee katolle b-pilarin kohalta. Kompromissi ois et ahtais putsarikotelon konehuoneeseen ja sit tarvittaessa snorkkeli putki katolle. Koneputka on vaan niin pirun ahdas ku on iso turbo ja kaikkee rihkamaa.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66020
tästä kuvasta näkeee miten kunnollinen putsari pelastaa koneen totaalituholta...kyseessä joku volvolainen kuorma-auton putsari, nämä hengittää ja toimii. hina tais olla 70-80e, löytyy pitempänä ja lyhyempänä mallina. imuputkessa oleva alipaineanturi kertoo ilman riittävän melkein aina jopa hyvin hengittävässä 12h-t koneessa, vain äärimmäisessä hapetuksessa merkkivalo kopissa tuuttaa tilapäistä happivajausta.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN110 passeli ET? | Smarty | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 10.03.2009 18:21 |
M:patrollin kuskinpuolen takaovi ja hj:iin putsari | jv | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 14.11.2007 21:01 |
Ilman putsari AC DELCO PC 348 | Masu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.06.2007 09:48 |
O: Vitara -91 passeli karjapuskuri/valoteline | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.01.2006 23:07 |