![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Toyota RJ yleisiä asioita kyselemässä...Tiedossa olisi vm.90 RJ jolla on ajettu n.240tkm. Jotain löysin söörtsillä, enemmän käsitellään lj vehjettä niissä ja siksipä uusi aihe... Eli mitä on todennäköisimmin odotettavissa seuraavaan vuoteen edessä vai onko näissä yleensä isompia murheita moottorin puolella, vaihteisto, pellit ja runko yleensä. Auto ei ole ilmeisemmin offattu olenkaan ja päällensä päin ihan siistin näköinen, tietysti pientä sen ikäisestä löytyy aina... Katsomaan ilmeisesti olen menossa lauantaina joten mitä kannattaa kuunnella koeajolla, ym sellaista. kertokaa kokemuksia, niin huonot kuin hyvätkin...kaikki otetaan vastaan. Laiska se on sen tiedän, mutta ei mulla minnekkään kiire olekkaan... käyttö autoksi itselle se tulee lähinnä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() ..
ja läjä ei ole laiska?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
No tuota....
Ekaksi kannattaa tsekata nämä tyypillisimmät Toyotismit, eli ruosteet, ruosteet ja ruosteet.. Ruostetta kertynee LJ/RJ-sukuisissa helpoimmin takalokasuojien seutuville, kuskin ja pelkääjän lattioihin, sekä takapohjaan.. Erityistä huomiota kannattaa kiinnittää tuulilasin kehyksen kuntoon, sekä takasivuikkunoiden avauskiskojen kuntoon. Ne voivat olla helposti pahassakin kunnossa. Moottoripuolella pakosarjan halkeaminen ilmeisesti on jollain tapaa tunnustettu vika näissä bensakoneisissa, ainakin omassa piirissä kahdesta RJstä on pakosarjat poksahdelleet halki. Muuta en äkkiseltään osaa sanoa.. Jotain hämppää oli ukon RJn polttoainepuolen alipainekelloissa.. Olikohan nyt niin, että kun auto rullaa yli kahtakymppiä, niin alipaine nostaa koneen kierroksia.. Joku sellainen hassuus siinä oli ja sitten se tietenkin meni epäkuntoon. Nyt en ole tarkastanut, onko autossa vielä kyseinen ominaisuus olemassa. No tietty vetonivelet sun muut, mutta ne nyt kuuluu harrastuksen luonteeseen. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Katon kouruista tuppaavat äljiit/ärjiit mätänemään ja ovat hankalia korjattavia, tuon pakosarja vian nalle jo mainitsikin, mulla on itellä pari ärjiitä ja kummastakin pakosatsi halki.
Tuosta laiskasta tiiä, kyllä saa läjää viialata jonkun verran että pääsee ärjiin vauhtiin ![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Miten tuohon rakkineeseen sitä vauhtia sitten saa? Polttoaineen keskikulutus huitelee 20L paremmalla puolella, ja kaasu pohjassa maksiminopeus 110km/h... 10 kilometrin kiihdyttämisen jälkeen.
Viimeksi muokannut Viipo : 31.08.2011 15:38 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
=helposti
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Taasen kyselemässä | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 21.08.2008 21:53 |
UAZ asioita | Revolver | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 25.10.2004 21:38 |
Asioita myytävänä nettihuutokaupassa | SamppaFIN | Jokes | 1 | 07.10.2004 10:28 |
Asioita joita inhoan | Lars | Rakas Päiväkirja | 13 | 22.02.2003 11:13 |
Minä jynkkään asioita! | Elmo | URL | 0 | 04.12.2002 15:19 |