Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.02.2011, 12:26
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

TGB 11 lumi/kitka ketjujen asennus?


Moi!

Onko ketjujen asennuksessa jotain "hyvä tietää" juttuja? Paree kysellä pikkasen ensin ennenkuin rikkoo renkaa, auton ja ketjut!

miten päin asennus? onko nuissa "oikea" ja "nurjapuoli"?
miten päälle? ajamalla yli vai vetämällä päälle?
mjuita juttuja?

Eli kyseessä on 110 defe johon olis tarkoitus kokeilla TGB 11 ketjuja!

tattis vaan taas..:!

//Janne

__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.02.2011, 16:14
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
Moi!

Onko ketjujen asennuksessa jotain "hyvä tietää" juttuja? Paree kysellä pikkasen ensin ennenkuin rikkoo renkaa, auton ja ketjut!

miten päin asennus? onko nuissa "oikea" ja "nurjapuoli"?
ON, ketju kun asettuu renkaan sivuun, niin siinä oleva lenkki PITÄÄ OLLA avoin puoli ULOSPÄIN, jotta mahdollisessa ketjun rikkoutumisessa ei lenkki mene renkaan kyljestä sisään... Eli sileä pinta siihen kumia vasten!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
miten päälle? ajamalla yli vai vetämällä päälle?
Vetämällä päälle ja sitten pari kertaa kirraamalla pienen ajon jälkeen

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
mjuita juttuja?
Rautakaupasta niin pieniä sakkeleita kuin löytyy, jolla saa ketjun "metsäkorjattua", jottei hakkaa pohjaan tai muualle ajaessa.
KETJUT LÖYSTYESSÄÄN ja siinä sitten eläessään saattaa jarruletkua alkaa harmittamaan kun ketjulla aletaan hakkaamaan, joten kannattaa pitää varaletkua mukana (kokemusta on!!!)

Ja ketjut päällä pitoa on sitten karmeasti, tarvittaessa saa vaikka sahattua puun poikki (tehty, tosin ohut..), joten voimansiirto ON TOSI KOVILLA jos alkaa "räppäämään", joten suosittelen kuskille annosta diapamia ennen kuin raivo saa vallan...

Mutta Lantikka kun on alla, niin kuskikin on järjissään
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.02.2011, 17:08
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Mutta Lantikka kun on alla, niin kuskikin on järjissään
....hehe....tai tehon ja väännopuutétta poteva...!
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.02.2011, 18:09
T€€MU:n Avatar
T€€MU T€€MU ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Kurikka, Finland.
Viestit: 1.944
Perusasetus


Eikös tgb:n ketjuissa ole nappuloita vakiona ? noi oli jotku tukkiauton vitjat joita sai reippaasti lyhennellä että alko pysyä 35"n päällä.

-Ja niillä todellakin sai etuperästä viat esiin, eli väljän ristitapin porsimaan.
Olin mää kyl niin syvällä jo siin vaihees kurutina kuulu että tartti kaks hoojiita et saatiin pois.

Mutta käsittämätöntä et tulin 25km kotiin ajamalla tolla perällä en toki ketjut päällä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.02.2011, 19:28
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

moi!

Tullaaset ne ketjut on! Pitä nyppästä yhret säkistä ja kokeilla renkaanpäälle!
ei ole nappuloita vaan "lenkit" on 4 kulmaisia! Ja on meinaan terävät! :O
painoa oli rapiat 100kg/4kpl!


Huomennas kokeilemaan!

//Janne
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	ketjut 1.jpg‎
Views:	743
Size:	60,9 Kt
ID:	17364   Click image for larger version

Name:	ketju 2.jpg‎
Views:	568
Size:	72,1 Kt
ID:	17365  
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"

Viimeksi muokannut lacrits68 : 25.02.2011 19:32
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.02.2011, 19:33
T€€MU:n Avatar
T€€MU T€€MU ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Kurikka, Finland.
Viestit: 1.944
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

Huomennas kokeilemaan!

//Janne
Mulla ei sitte oo ylimääräisiä välityksiä tai periä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.02.2011, 19:34
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T€€MU Näytä viesti
Mulla ei sitte oo ylimääräisiä välityksiä tai periä
...perkeles....!

No saa olla varovainen...!
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.02.2011, 16:41
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

moi!

Kokeilut suoritettu ja kiitokset Mikki:lle....selostusta kun vertasi "Todellisuuteen" niin sai selostus merkityksen! Kiitokset!





Hyvin muuten "Kaapivat" nuoskalunta! ei tunnu pikku liukkaus mihnään!

tyytyväinen ostokseen! Sain ny vaan kaveria ajelemaan...ei viitti yksikseen hankkiutua pulaan!

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"

Viimeksi muokannut lacrits68 : 26.02.2011 16:51 Perustelu: cant uppload photos...!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.02.2011, 18:47
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Nythän se pitää just kokeilla kuin pitkälle pääsee. Sit keväällä pois.

Huomasitko että ottaako minnekkään kiinni? Eikö sulla ollut plus 2" korotus? Asiallisen näköiset kyllä.

Mulla vois pari murikkaa olla, jos porsii..

(paljon volvon ketjut maksoi?, laita vaika privaa jos ei muuten)
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.02.2011, 19:11
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Talking

keväällä pois!


moi!

enpä tiijä onko siinä korotusta, ei ainakaan mun toimesta...alla on 255-85-16 Coopperin S/T. Mihinkään ei ota kiinni ja muutenkin defe ympäristössa ei "melu" haitannut!
Ajatuksena olis hankkia defeen 285/75/16 tai 35'' ja luulisin ketjujen sopivan vielä paremmin niihin! "muistaakseni" TGBn rengaskoko on 280/100/16....vai onko se 9.00/16....?

Asennuksessa meni kädettömältä keltanokalta 10min/pyörä.

....hehe toi oli hyvä: "keväällä pois"...!

//Janne

(...nuo ketjunpätkät jotka on "irrallaan" tuli sitten laitettua "oikein" kun pikkasen ensi helisteli helmoja...jos joku ihmettelee...)
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"

Viimeksi muokannut lacrits68 : 26.02.2011 19:16
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.02.2011, 14:38
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Nuo kaikki irtopäät kannattaa kiinnittää kanssa pienillä sakkeleilla kiinni ketjuihin niin ei pääse niin tarttumaan mihinkään väleihin, eikä hakkaamaan.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.02.2011, 14:44
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Moro.

Jos siellä on sisäpuolellakin nuo kiristäjät niin ne kannattaa rapsia pois,ja laittaa ihan vaan sakkelilla tai koukulla kiinni,ja tietenkin lyhentää sopivaksi.

Ja toinen omakohtaiseen kokemukseen perustuva vinkki on että laita tuohon kiristäjän lukitukseen toinenkin lenkki kaveriksi syystä että silloin ei tuo kiristäjä pääse vahingossa aukeamaan koska molemmat lenkit ei mahdu yhtä aikaa hahlon läpi pois.Tai voi ne varmistaa sakkelilakin.

Koska sapetus on kova kun on jossain jumissa ja kettinki on sulttaantunut akselin ympärille vieden jarruletkut ja vaijerit ym. mukanaan.

Muutenhan nuo on ihan sopivan näköiset ,ja jopa oikein päin,eli nuo kiristäjät juurikin selkä menosuuntaan.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 27.02.2011, 16:53
sauli3 sauli3 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.04.06
Sijainti: Pori, Finland.
Viestit: 10
Perusasetus

Kuuluko tuo sakkeli noin laittaa?

Onkohan näitä tai korvaavia jostain saatavilla kun hukkasin yhden?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	juup1.jpg‎
Views:	338
Size:	31,5 Kt
ID:	17415   Click image for larger version

Name:	juup2.jpg‎
Views:	324
Size:	38,6 Kt
ID:	17416  
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.02.2011, 14:09
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

moi!

http://www.ofachain.net/files/files/...talog_2010.pdf

http://www.k-maatalous.fi/palvelut/a..._40s_kevyt.pdf

"sokkaliitin" edellisissä kuvastoissa, on se "moderni korjaus sarja". Nasta Nr 6 on "just se oikea" noille ketjuille" osanumero: OL325375

Jonkun hinnaston mukaan 4-5€/ 10kpl http://www.lesni-technika.cz/EN/Asse...k-OFA-EN-e.pdf

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"

Viimeksi muokannut lacrits68 : 28.02.2011 14:16
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Lumi/ jääketjut samiu O/M/V Renkaat ja vanteet 1 05.01.2010 14:47
Ostetaan Lumi/jääketjut SamiN O/M/V Renkaat ja vanteet 4 20.12.2009 12:03
M ; lapikkaat siirtoon tai ketjujen alusiksi Jari O/M/V Renkaat ja vanteet 5 20.04.2007 19:58
insat ja lumi ? offipete Tekniikka & Jutustelu 6 20.12.2005 18:43
Lumi on pop MäIte Rakas Päiväkirja 0 22.11.2002 19:27


Sivu luotu: 22:31 (GMT +2).