Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.12.2010, 00:07
MMF MMF ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.10
Sijainti: Sipoo
Viestit: 76
Perusasetus

Pätkämaasturit Pajero vs. Land Cruiser


Terve.

Nyt olisi mahdollisesti edessä ensimmäisen maasturin osto ja ajattelin että täältä varmaan tietäjiä löytyy.

Harkinnassa olisi siis tuommoinen pätkä malli dieselinä, joko Land Cruiser tai Pajero. Auto tulisi pääasiassa arkikäyttöön perheen kakkosautoksi mutta ralliharrastuksen ja maallemuuton myötä tarvitsisi välillä vetää traileria ja poiketa vähän metsähallituksenkin puolella. Mitään kovempaa offiajelua ei varmaan hirveästi tulisi.

BMW miehenä ei ole mitään kokemusta ko. autoista joten kaikki tieto olisi tervetullutta. Kumpaa suosittelisit ja miksi? Suomen ja ruotsinkin tarjonta on aika suppeaa noiden mallien mutta saksasta näyttäisi löytyvän. Budjetti pyörii n. 10-13 Ke nurkilla, sillä näyttäisi saavan gen3 pajeron tai vähän vanhemman toyotan.

Itseä miellyttää enemmän Pajero, toyota näyttää todella vanhanaikaiselta siihen verrattuna, mutta tekniikaltaan Toyota tuntuisi luotettavammalta.

Tietenkin jos on muita malleja ja merkkejä joita kannattaisi harkita niin kertokaa ihmeessä. Toyota 4Runneria miten yhtenä mutta tuohon hintaluokkaan ei kyllä sopivia ehdokkaita oikein löytynyt.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.12.2010, 00:48
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Ite ottasin pitkän pajeron noilla perusteilla, mut silti pätkää en kärrin vetoa varten laittas.

Jos ei vaatimukset ois tuossa, niin paherokin haukkus miule tarpeeks, ja sopivalla kaupalla säästäs puolet budjetissa ottamalla mitsun tojotan sijaan, pelkästään hintatasojen suhteessa autojen todelliseen käyttöarvoon.

Vaikkakin omasta vinkkelistä en ees harkitsiskaan mitsua, niin silti...
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.12.2010, 06:57
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Aikanaan isän lyhyttä Pajeroa tuli ajeltua ja varsin näppärä peli, varsinkin kaupungissa. Toisaalta takapenkki on mallia "levy" ja vain 2 paikkainen. Kyllähän tuollakin vedettiin perävaunua lukemattomia kertoja mutta ei mitään ralliautoja sentään. Kyllä pitkä Pajero on vetohommiin paljon parempi..
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.12.2010, 13:03
mehtämörö:n Avatar
mehtämörö mehtämörö ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.06.05
Sijainti: vantaa
Viestit: 683
Perusasetus

tohon hommaa vois olla hdj aika rock
__________________
mikäs siihen nyt tuli?

No taasko se hajos
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.12.2010, 13:46
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mehtämörö Näytä viesti
tohon hommaa vois olla hdj aika rock
Khyl! Ite ottaisin ehottomasti HDJ:n jos noilla perusteilla vaan autoa hakisin.
3gen Pajea en ehkä lähtisi enää mettään viemään, mutta maantielle olisi hyvä. Uudempien cruisereiden kanssa kokemuksia on vähänlaisesti, mutta pätkää en vetoautoksi välttämättä ottaisi. Akseliväli antaa vakautta menoon kärryn kanssa yllättävän paljon.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.12.2010, 15:07
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Uudempien cruisereiden kanssa kokemuksia on vähänlaisesti, mutta pätkää en vetoautoksi välttämättä ottaisi. Akseliväli antaa vakautta menoon kärryn kanssa yllättävän paljon.
Mä kyl oon tykänny vetää pätkällä kärryä, ei mitään vakausongelmaa. Takajouset vakiona kyllä liian löysät, nyttemmin ilmapussit kavereina on mukava vetohommissa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.12.2010, 15:58
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mehtämörö Näytä viesti
tohon hommaa vois olla hdj aika rock
Nyt täytyy tunnustaa ettei soita kelloja. Mikäs tuo HDJ on? Lyhyt Cruiseri?

Kiitos vastauksista! Täytyy nt mietiskellä plussia ja miinuksia molemmista. Kutina on että Tojota on enemmän Heavy Duty ja Mitsu vähän semmonen Allrounder. Mutta mikä hemmetti noissa Toyotoissa maksaa?

Kyllä mä varmaan pätkän ostan, perheauto sit erikseen. kärryajoja tulee kuitenkin suht harvakseltaan eikä mitään kovin pitkiä matkoja kerrallaan (max 300km). On kuitenki aika paljon lyhyempi ja varmaan ketterämpi toi pätkä. Arkiajoa luulen että tulee n. 80% ajosta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.12.2010, 16:27
maurichia:n Avatar
maurichia maurichia ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.10
Sijainti: lahti
Viestit: 197
Perusasetus

ne varmaankin puhuu HDJ 80 landcruiserista...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.12.2010, 16:29
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Nyt täytyy tunnustaa ettei soita kelloja. Mikäs tuo HDJ on? Lyhyt Cruiseri?
Pitkä
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.12.2010, 15:05
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MMF Näytä viesti
Kumpaa suosittelisit ja miksi? Suomen ja ruotsinkin tarjonta on aika suppeaa noiden mallien mutta saksasta näyttäisi löytyvän. Budjetti pyörii n. 10-13 Ke nurkilla, sillä näyttäisi saavan gen3 pajeron tai vähän vanhemman toyotan.

Itseä miellyttää enemmän Pajero, toyota näyttää todella vanhanaikaiselta siihen verrattuna, mutta tekniikaltaan Toyota tuntuisi luotettavammalta.

Tietenkin jos on muita malleja ja merkkejä joita kannattaisi harkita niin kertokaa ihmeessä. Toyota 4Runneria miten yhtenä mutta tuohon hintaluokkaan ei kyllä sopivia ehdokkaita oikein löytynyt.
Oma puolueellinen kanta liputtaa 90-sarjalaisen Toyotan puolesta tietysti, gen3 Pajerossa ei oo edes runkoa enää. Muutenkin Toitsu on huolettomampi pitää, Pajeroon saa olla vaihtamassa osia jo ennen sataa tonnia, ruostuukin joutuummin. Täällä puitiin joku aika sitten aihetta: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=76648
Pajeron hinta ja nykyaikaisempi moottori tietysti tasoittaa vaakaa. Molemmissa omat hyvät puolensa, loppumetreillä makuasia.

Suomeen tuodut 4Runnerit ovat uusimmillaan vuosimallia -92/93, joten ne on jo vanhoja, ruosteisia, ahtaita sisältä jne. Yksittäin tuotuja on uudempiakin, mutta samaa korimallia kaikki, Eurooppaan ei ole tuotu gen3:sta eikä uudempia, eikä niitä dieseleinä ole tehtykään (vasemmalta ohjattavia). Gen2:n teknikka pohjautuu Hiluxiin eli ei ole jatkuvaa nelivetoa, eikä abseja ja airbägejä myöskään. Ja trailerin vetoon kärrymassa jää aika nihkeeks (2000 kg, 3.0TD: 2200 kg).
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.02.2011, 03:45
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Oma puolueellinen kanta liputtaa 90-sarjalaisen Toyotan puolesta tietysti, gen3 Pajerossa ei oo edes runkoa enää. Muutenkin Toitsu on huolettomampi pitää, Pajeroon saa olla vaihtamassa osia jo ennen sataa tonnia, ruostuukin joutuummin. Täällä puitiin joku aika sitten aihetta: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=76648
Pajeron hinta ja nykyaikaisempi moottori tietysti tasoittaa vaakaa. Molemmissa omat hyvät puolensa, loppumetreillä makuasia.
Sulla kyllä menee nyt faktat ja ennakkoluulot sekaisin. 3 Gen Pajerossa on rungon tyylinen elementti, mutta ei erillistä sellaista. Silti todella luja ja tukeva perusrakenne, muistaakseni ingenjöörit sanoi että vääntöjäykkyys on normi erillisrunkomaasturiin kolminkertainen. Ja kori onkin ihan eritavalla tehty tukevaksi mitä vanhemmissa maastureissa.

Sitten itse aloittajan aiheeseen. Noilla perusteilla ehdottomasti Pajero. Saa vetää enempi mitä vastaan kokoisella tojolla, 3300kg tuon ikäisellä. 165 heppainen dieseli, vs. vanhemman cruiserin vähän tehottomampi? Ajettavuus aivan eri planeetalta, koska auto on koriltaan ja tekniikaltaan 10 vuotta edellä. Luotettavuus ei ole huono, mutta toyota saattaa yksinkertaisuutensa vuoksi viedä siinä voiton. Tosin kestävyydestäkin se, että esim. perät on mitsussa järjestään tuumaa isompia saman kokoisissa autoissa. 120 sarjalaisista ainakin on periä paukkunut. Että sekin luotettavuus on hyvin suhteellista.

Taka-akselilla 100% kyktettävä lukko, samoin keskellä. Edessä ei ole lukkoa vakiona. Onko tojotassa lukkoja? Ei ainakaan 120 sarjalaisessa, 90:essä saattaa takalukko olla. Metsähallituksen puolelle voi siis hyvin mennä, jos satunnaisesti vain on tarve. 33 renkaat pyörähtää alle muutoskatsastuksella.

Toyota on fiksumpi vain, mikäli aiot rakentaa autoa hieman enempi metsässä ajamista varten. Siihen saa helpommin lisää joustoja ja reilumpaa korotusta.

Tässä täysin objektiivinen mielipide, yksinkertaisia faktoja vertailemalla.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.02.2011, 04:03
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kyllä noin Mitsut on täällä suomessa pahasti aliarvioituja. Etenkin nämä uudemmat, kun meni maahantuonti veholle, niin unohtui koko merkki.

Maailmalla onneksi tajuavat hyvän päälle. Tuo Pajero on pirun hyvä laite juuri aloittajan kuvaamaan käyttöön. Ja noilla HS:n vikalistoilla voi pyyhkiä takapuolensa. Pajero on uudistunut tuona aikana täydellisesti, ei noita vikoja voi oikeastaan niputtaa samaan läjään.

Kärry tulee näppärästi perässä, 3500kg kuin tyhjää vaan:
http://www.youtube.com/watch?v=NVJAxk9UF7k

Tämänpäivän malli on kyllä paljon HDJ:täkin pätevämpi vetäjä, ei siitäkään pääse yli eikä ympäri. Land Cruiser tarjoaa samaa vetokykyä vasta 200 sarjalaisessa, joka maksaa 150k euroa.

Patrol Y61, todella fiksu laite, jäykät akselit:
http://www.youtube.com/watch?v=AnnHXmhWPbg

Hilux, jäykät akselit, pätevämpi metsässä vakiona mitä suomi hilut
http://www.youtube.com/watch?v=XywU2T_7lD8

Range, jäykät akselit:
http://www.youtube.com/watch?v=2N2fl_MWapQ

4. koppainen vakio pajero. Panostettu nelivetotekniikkaan.
http://www.youtube.com/watch?v=iF3xdLzuZeg

Sehän pyyhkii lattioita noilla "äijämaastureilla"! Heh.

Vielä siihen päälle vaika TM:n viime syksyinen maasturi vertailu. Tojotan 150 sarjalainen hävisi. Eikä edes maastossa ollut auton ajettavuus yhtä vaivaton, lukkojen puutteen vuoksi. Hyvät joustot, mutta ei niillä vakioautossa mitään tee, muuta kuin näytä naapurille.

Ja täällä vielä aloittajalle, Offipalstalta otsikossa olleen auton rakentelua.
http://forums.offipalsta.com/showthr...ghlight=Pajero
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.02.2011, 04:10
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
muistaakseni ingenjöörit sanoi että vääntöjäykkyys on normi erillisrunkomaasturiin kolminkertainen.
Citymaasturin ominaisuus..?
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.02.2011, 04:27
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reetu Näytä viesti
Citymaasturin ominaisuus..?
Niin , metsässähän se jousto on vain plussaa, tuli se rungosta tai ihan mistä hyvänsä. Enempi se on varmaan ralliauton ominaisuus. Tuohan onkin pirun suosittu aihio noissa eteläeuroopan maastoralleissa, toki vielä rajusti tukevoitettuna.

Mutta mietin vain, että mitä erillisrungolla tekee vakiomaasturissa, jota käytetään aloittajan kuvailemalla tavalla. Ei niin mitään . . .
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.02.2011, 04:47
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Niin , metsässähän se jousto on vain plussaa, tuli se rungosta tai ihan mistä hyvänsä. Enempi se on varmaan ralliauton ominaisuus. Tuohan onkin pirun suosittu aihio noissa eteläeuroopan maastoralleissa, toki vielä rajusti tukevoitettuna.

Mutta mietin vain, että mitä erillisrungolla tekee vakiomaasturissa, jota käytetään aloittajan kuvailemalla tavalla. Ei niin mitään . . .
Mitä sit tekee sen ajan, kun voisi hitsailla lahonneita korikiinnikkeitä?

Kyllä ennemmin käyttiksenä itellekin paremmin istuu hanskaan jämäkämpi alus, vrt. ektoplasmaan...
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.02.2011, 10:37
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Sulla kyllä menee nyt faktat ja ennakkoluulot sekaisin.
Siksipä sanoinkin että oma puolueellinen mielipide. Kannattaa vaikka lukaista ennen 3gen Pajeroa hankkiessa Autobildin 100tkm kestotesti olisko joskus 06-07 ilmestynyt.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Ajettavuus aivan eri planeetalta, koska auto on koriltaan ja tekniikaltaan 10 vuotta edellä.
Jaa-a. Toyotassakin on erillisjousitus ja hammastanko-ohjaus edessä, taka-akselin erillisjousitusta pidän miinuspuolen asiana. Moottori on Mitsulla ainakin paperilla parempi, mutta suorituskyky on vähän ruuvatulla 1KZ-TE:lläkin ihan ok.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Taka-akselilla 100% kyktettävä lukko, samoin keskellä. Edessä ei ole lukkoa vakiona. Onko tojotassa lukkoja? 33 renkaat pyörähtää alle muutoskatsastuksella.
Toyotassa samat lukot ja samat rengaskoot.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Toyota on fiksumpi vain, mikäli aiot rakentaa autoa hieman enempi metsässä ajamista varten. Siihen saa helpommin lisää joustoja ja reilumpaa korotusta.
Fiksumpi tai ei, mutta oma henkkoht mielipide puoltaa Toyotaa käyttöautoksikin. Joku toinen ottaa varmasti Pajeron paljon mieluummin ja tykkää siitä kuin hullu puurosta. Varsinkin lyhyt levikemalli on mukava(vemma)n näköinen Pajerolla. Ymmärrän kyllä.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 08.02.2011, 13:58
ruck jassell:n Avatar
ruck jassell ruck jassell ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.06.08
Sijainti: laukaa
Viestit: 121
Perusasetus

kansivammaisten "leima" on valitettavasti lyöty noihin 3litran Cruisereihin,mutta niistähän ei saa puhua mittään
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 08.02.2011, 23:27
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ruck jassell Näytä viesti
kansivammaisten "leima" on valitettavasti lyöty noihin 3litran Cruisereihin,mutta niistähän ei saa puhua mittään
En tiiä mutta taitaa kaikki amuliinikansi dieselit olla potentiaalisia kansivammapotilaita 200000 km:n jälkeen merkistä riippumatta.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 09.02.2011, 00:10
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ruck jassell Näytä viesti
kansivammaisten "leima" on valitettavasti lyöty noihin 3litran Cruisereihin,mutta niistähän ei saa puhua mittään
Totta tämäkin. Ainakin ennen feisliftiä -99 valmistetuissa tuntuu tätä tautia olevan. Mutta helppo vaihtaa eikä ees maksa kauheesti, tonnilla saa täydellisen kasatun uuden kannen tiivisteineen ja pultteineen. Kiinalaiseen 500€:n kanteen ei kannata kylläkään haksahtaa, kuten allekirjoittanut teki. Sai tehdä 4 kk:n jälkeen saman rempan uudestaan.

Mutta ompahan noita kansia mennyt 2.8TD Pajeroistakin, 2.5TD-malleista puhumattakaan.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 08.02.2011, 23:01
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Siksipä sanoinkin että oma puolueellinen mielipide. Kannattaa vaikka lukaista ennen 3gen Pajeroa hankkiessa Autobildin 100tkm kestotesti olisko joskus 06-07 ilmestynyt.

Jaa-a. Toyotassakin on erillisjousitus ja hammastanko-ohjaus edessä, taka-akselin erillisjousitusta pidän miinuspuolen asiana. Moottori on Mitsulla ainakin paperilla parempi, mutta suorituskyky on vähän ruuvatulla 1KZ-TE:lläkin ihan ok.

Toyotassa samat lukot ja samat rengaskoot.

Fiksumpi tai ei, mutta oma henkkoht mielipide puoltaa Toyotaa käyttöautoksikin. Joku toinen ottaa varmasti Pajeron paljon mieluummin ja tykkää siitä kuin hullu puurosta. Varsinkin lyhyt levikemalli on mukava(vemma)n näköinen Pajerolla. Ymmärrän kyllä.
Sinä sen oikeastaan tässä nyt kiteytikin. Molemmat on perusteiltaan samantyylisiä, pienin poikkeuksin, jotka vaikuttaa hieman eri tavalla. Se on enempi makuasia, mitä kukanenkin itse tykkää painottaa. Ja siksi sanonkin aloittajalle, että käy itse koeajamassa pätkä pajero, ja lyhyt Land Cruiserin 90:en. Koska moelmmat on erittäin päteviä pelejä luokassaan, eikä niistä löydy valtavia heikkouksia käyttötarkoitukseesi. Se riippuu siis täysin käyttäjän omista painotuksista. Toyota saattaa olla aavistuksen hiljaisempi, tuo mitsun DI-D diesel nimittäin oli meluisampi, mitä edellisestä mallista löytyvä 2,8 esikammiodiesel vakiona.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 08.02.2011, 23:24
MMF MMF ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.10
Sijainti: Sipoo
Viestit: 76
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Sinä sen oikeastaan tässä nyt kiteytikin. Molemmat on perusteiltaan samantyylisiä, pienin poikkeuksin, jotka vaikuttaa hieman eri tavalla. Se on enempi makuasia, mitä kukanenkin itse tykkää painottaa. Ja siksi sanonkin aloittajalle, että käy itse koeajamassa pätkä pajero, ja lyhyt Land Cruiserin 90:en. Koska moelmmat on erittäin päteviä pelejä luokassaan, eikä niistä löydy valtavia heikkouksia käyttötarkoitukseesi. Se riippuu siis täysin käyttäjän omista painotuksista. Toyota saattaa olla aavistuksen hiljaisempi, tuo mitsun DI-D diesel nimittäin oli meluisampi, mitä edellisestä mallista löytyvä 2,8 esikammiodiesel vakiona.

Voi kai sitten todeta että melko sama kumman sitä loppujenlopuksi valitsee, mun käyttöön molemmat on varmasti ihan riittäviä ominaisuuksiltaan. Mun budjetilla se tulee kuitenkin olemaan yli kymmenen vuotta vanha auto, ja on aika tuuristakin kiinni minkälaisen yksilön sitten loppujen lopuksi saa. Molemmista merkeistä löytyy varmaan helmiä ja sitten niitä tyhjiä arpoja.

Sittenhän sen näkee mitä markkinoilla on sillä hetkellä kun takataskussa setelit polttelee. Saksasta sen kuitenkin todennäköisesti joutuu hakemaan, suomen tarjonta ja pyynnit kun on mitä on.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
L200 2ov, Pajero 3ov, Hilux 2ov, land cruiser 3ov. maastopeliä Maasturiprojektit 5 25.03.2009 19:23
Land Rover VS Land Cruiser jussi83 Tekniikka & Jutustelu 13 05.01.2009 20:15
Uusi Pajero / Uusi Land Cruiser Tekniikka & Jutustelu 35 15.08.2007 18:45
M: Land Cruiser LJ-70 PikkuF O/M/V Muut 0 10.06.2005 22:18
Pajero/Land Cruiser automaatin kulutus HiluxMan Tekniikka & Jutustelu 2 31.12.2004 15:38


Sivu luotu: 05:50 (GMT +2).