![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sinkitys kysymyksiä.Eli Lantikka projekti edennyt siihen vaiheeseen että pitäisi miettiä bulkheadin sinkitystä ja maalausta. Idea oli korjata pienet ruoste vauriot, viedä sinkkaus paikkaan (happo?) kylpyyn ja sinkkaukseen. Onko kenelläkään kokemuksia sinkki pinnan maalaamisesta? Mikä maali pysyy sinkki pinnan päällä? Olisiko epoksi hyvää kamaa? Onko kokemuksia tuosta kylvystä, kannattaako itse yrittää puhdistaa vai kylvyttää siellä suoraan? Niin ja hyviä paikkoja saa myös ehdotella.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Minä mistään mitään tiedä, mutta jos kunnon epoksit vaikka laittais pintaan,
niin tarvitseeko siellä alla enää sitä sinkitystä? Kunhan ajattelin ääneen...
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Varsin ahas maalata se rungon sisäpuoli, maali kestää kun kevyesti hiekkapuhaltaa pinnan karkeaksi, saattaa tehä rakkoja mutta ei niistä tarvii huolestua.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joo, malliltaan Lantikan tulipelti on niin kotelomainen ettei sitä saa suojattua millään. Siis vaikka siihen uhraa aikaa ja ajatuksia niin se ei vaan onnistu. Kaikki kerran tuon bulkheadin korjanneet sanoo että se sinkkaus on ainoa mikä toimii.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
tommonen pisti silmään http://teknotyo.fi/kuumasinkitys/kuu...aksen+maalaus/
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eix Hyvinkäälläkin oo se kuumasinkityslaitos?
Tais olla Hyvinkään kuumagalvanointi Oy nimeltään... http://www.suomenyritykset.fi/HYVINK...20OY/11286005/
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jos on ylimäärästä aikaa niin: http://www.timohapponen.net/sinkitys/
Tuolta vasemmasta ylänurkasta kun klikkaa etusivulle niin löytyy kaikkea muutakin jännää.. ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tuosta aikaisemmasta teknotyö linkistä löytyi hyvät ohjeet. Sinkistä 4 tuntia aikaa vetää epoksi pintaan, eiköhän me sitä kokeilla. Kun vaan löytyy se galvanointi paikka. |
#9
|
|||
|
|||
![]() sinkitys
ootko kysynyt hyvinkään sinkkaamosta paljonko pyytää kilolta??? Niin jos meinaat sinkata niin koita putsata kaikki muta/paska pois muuten ei tule hyvä koska ei liukene hapossa ja niihin kohti luonnollisesti ei tartu sinkki.rasvat saa pois kun se käytetään rasvanpoistossa... ps.töissä hyvinkään sinkkaamossa
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Suosittelen tuota Hyvinkään sinkaamoa. Asiallista toimintaa, ja ei mielestäni pahan hintaistakaan. Ison lavettimallisen jarrullisen peräkärryn ylärungon sinkkaus maksoi muistaakseni alta 300e. Siinä oli kokoa ja painoakin ihan reilusti. Pintakäsittelynä siis aivan ehdoton tuo sinkkaus.
Viimeksi muokannut Mutamies : 30.10.2010 17:28 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä, soitellaan tuohon naapuriin ja kysytään hintaa. Meneekö se tuon minun osan painon mukaan se hinta vai? Just sain bulkheadin irti, puntari vaan talliin ja siitä se lähtee. Pikku korjauksia joutuu tekee, ruoste reikiä parissa kohtaa vaikka auto 2004 vuodelta.
![]() ![]() Tejy vois vaikka hoitaa sellaisen pikku alennuksen, tai edes tavaran sisään. Ei kuulemma ota yksityisiltä..(kuulopuheita, selviää soittamalla) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mj kysymyksiä. | niko69 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 10.06.2010 10:18 |
Kysymyksiä HJ-45:stä | burton | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 16.05.2009 16:04 |
2LT-II kysymyksiä | Samppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 14.08.2006 13:15 |
rungon sinkitys kuvat | jami63 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 20.06.2006 14:57 |
Kysymyksiä 86:sta | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 15.10.2002 09:02 |