Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.01.2010, 22:14
hiluks hiluks ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 15.05.08
Sijainti: kouvola
Viestit: 9
Perusasetus

1KZ-T hiluksiin


alkaa vtuttmaan tuo umpilaiska hiluksi.

turbotus ollu mielessä,samoten alkup 2l-t/2.4l turbomoottori. nälkä kuitenki kasvaa syödessä ja 2l moottorithan ei mitään hirmusia virikoneita oo.

auto on työkäytössä mulla (koneurakointi) eli sais olla toimintavarma myös.

siispä kyselisin tuosta 1kz-t moottorista muutama juttuja:

minkälainen operaatio? mahtuuko, sopiiko kytkinkoppaan?

koneen teho/viriyspotentiaali vakiopumpulla?

mistä niitä saa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.01.2010, 22:22
Luigi81 Luigi81 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Tammela, .
Viestit: 542
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=60974
__________________
Luigi-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.01.2010, 22:41
pulu:n Avatar
pulu pulu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.04.03
Sijainti: lahti, .
Viestit: 830
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluks Näytä viesti
alkaa vtuttmaan tuo umpilaiska hiluksi.

turbotus ollu mielessä,samoten alkup 2l-t/2.4l turbomoottori. nälkä kuitenki kasvaa syödessä ja 2l moottorithan ei mitään hirmusia virikoneita oo.

auto on työkäytössä mulla (koneurakointi) eli sais olla toimintavarma myös.

siispä kyselisin tuosta 1kz-t moottorista muutama juttuja:

minkälainen operaatio? mahtuuko, sopiiko kytkinkoppaan?

koneen teho/viriyspotentiaali vakiopumpulla?

mistä niitä saa?
Onhan tos kattilas potenttiaalia,mul on läjäs toi pata ja löyty penkis taka tennarist 135 whp,ja ei ole ku lisätty syöttöö ja cooleri asenettu ja avara putki,ja tää 0,8 paineel,ja lisäks lähtee vetämään alhaalta!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.01.2010, 22:52
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

miten niin 2L ei oo hirmusia virimoottoreita? En tiedä sitten millanen virimoottori toi on mitä himoitset MUTTA

Kyllä mä sain ainakin 2L2, 162hv... cooleri ja turbo ja syöttöä lisää. Et en tiiä sitten mikä on helpointa, lyödä pakosarjaan urpo kiinni ja cooleri keulaan ja syöttöä lisää. Luulis että pääset noin helpommalla kun moottoria vaihtamalla.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.02.2010, 07:51
pulu:n Avatar
pulu pulu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.04.03
Sijainti: lahti, .
Viestit: 830
Perusasetus

no löytyhän siit läjän 2ltteestä 159 heppaa taka fillarist et kyl siitäki saa puhtia,mut se raha mitä siihen meni niin halvemmaks ois tullu hankkii heti oi 1kzt pata!ja ainaski toi on pysynny nipus viel toisinku toi 2lt,ja sit onhan tos isompi kytkinki!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.02.2010, 09:00
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

veikkaaan et poikii toi sun nykynenkin pata sillä turbolla
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.02.2010, 22:21
hiluks hiluks ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 15.05.08
Sijainti: kouvola
Viestit: 9
Perusasetus

jostain yystä en löytänyt haulla tuota juttua 1kz moottorin vaihosta, muistan kyllä joskus siitä lukeneeni.
--------

mitenkä moottorin korvakkeet sopii? 4 runnerihan on "umpihiluksi"

tarviiko moottoria/laatikko siirtää jos laittaa sähköfletin?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.02.2010, 10:30
Hilari Hilari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Oulun seutu
Viestit: 217
Perusasetus

niin, minkäs ikäinen hiluxi sulla nyt on?

vanhemmat 2l ja 2l-t padat on 9mm nestepäällä olevalla syöttöpumpulla -> näistä saa n. 130hv:tä kohtuudella ulos sopivalla turbolla ja coolerilla höystettynä.
uudemmat 2l2 ja 2l2-t pannut on sitten 10mm nestepäällä ja niistä sitten saakin jo tehoa ihan mukavasti , 160hv.tä pitäisi tulla helposti ihan syöttöä lisäämällä ja tietenkin taas cooleri ja sopiva turbo kaverina, eli ei ainakaan toyota ct20 jälkipoltin pakokaasujarru.
eikös Vilkutinkin päässyt aika nätisti +160hv kerhoon.
ja tuo uudempi pata kestää järkevällä käytöllä varmasti pitkään tuollaisella 160 hepan säädöllä (itse ajelin reilut 80000km noin ja ei ongelmia) .

kannatta harkita vielä sitä turbotusta ja coolerin laittoa, mukavaa värkkäämistä ja ei kauhean kallista jos ei kaikkea osta uutena ja osaa itse vähän sepittää. turboja ja coolereita saa kohtuu hinnalla.
kytkin onkin sittten se sulake joka alkaa luistamaan näissä, vakio kytkin kestää maltillisen väännön kasvun, ainakin hyvä sellainen pitää kohtalaisesti. mulla tuo 160 hepan teho tuli ulos noin kilon ahtopaineella ja ehkä tehoa ois saanu enemmänkin vakio nestepäällä, mutta syöttö piti säätää kytkimen ehdoilla. jos syöttö oli hieman isommalla ja ahtoja vähän enemmän, pomppas kierrokset 2500 kiihdyttäessä aika nopsasti tappiin kun kytkin alkoi luistamaan...
tähänkin on monta ratkaisua, juukasta saa nykyään jotakin pitävämpää kytkinpakettia ja mm. act tekee hilun bensa koneelle kisakytkimiä ja niissä ainakin on tautisen jäykkä asetelma ja levyvaihtoehtoina pitävämpi massalevy tai sintteriä 4 tai 6 lapaisena. sopii kun avartaa hieman kytkinkoppaa sisäpuolelta (muutama vahvikeharja pitää madaltaa) ja sorvaa vauhtipyötää matalammaksi ja tekee siihen uudet reiät bensapadan asetelmalle.

sitten jos tästä haluaa vielä vakiomoottorista voimaa enemmän, on syöttöpumppu käytettävä dieselpajalla (lue mynädiesel tai hp diesel) joka värkkää siihen paremman säätimen ja 12mm nestepään. sitten jos kaikki on kunnossa menee tuon 200 hv:n paremmalle puolelle reippaasti ja sen huomaa sitten menohaluissakin...

ot. onkos tuo 1KZ-T pata myös ct20 ahtimella? onko se isommalla pakopesällä kuin hiluxin vastaava ct20? aika ahdas on tuo ct20 pakopesä, nielu on mitättömän kokoinen...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.02.2010, 16:12
pulu:n Avatar
pulu pulu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.04.03
Sijainti: lahti, .
Viestit: 830
Perusasetus

ot. onkos tuo 1KZ-T pata myös ct20 ahtimella? onko se isommalla pakopesällä kuin hiluxin vastaava ct20? aika ahdas on tuo ct20 pakopesä, nielu on mitättömän kokoinen...[/QUOTE]

olikohan toi ct12b vai 16b,ei muista mut matti voi korjata,mut ct20 se ei ole!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.02.2010, 20:35
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pulu Näytä viesti
ot. onkos tuo 1KZ-T pata myös ct20 ahtimella? onko se isommalla pakopesällä kuin hiluxin vastaava ct20? aika ahdas on tuo ct20 pakopesä, nielu on mitättömän kokoinen...
olikohan toi ct12b vai 16b,ei muista mut matti voi korjata,mut ct20 se ei ole![/QUOTE]

Ei nii. Se on CT12b. Sama 1KZ-T:ssa ja 1KZ-TE:ssa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.02.2010, 17:15
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

se on ct12b ahdin
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.02.2010, 22:01
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Tuosta 2L koneiden voimattomuudesta... kaverin 2L jauhaa vielä 3lla varsin kivasti...

http://www.youtube.com/watch?v=oVyyZOXjfI0
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan hiluksiin pakosarja Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.07.2009 18:43
2LT Hiluksiin? Jänkhä Tekniikka & Jutustelu 20 08.04.2009 09:58
Hiluksiin 33 renkaat Tekniikka & Jutustelu 11 19.04.2008 08:17
O:Turbo hiluksiin Holle O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 27.02.2008 20:41
Kolmeykköset hiluksiin. hiluix Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2007 21:41


Sivu luotu: 16:04 (GMT +2).