![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() 1KZ-T hiluksiinalkaa vtuttmaan tuo umpilaiska hiluksi. turbotus ollu mielessä,samoten alkup 2l-t/2.4l turbomoottori. nälkä kuitenki kasvaa syödessä ja 2l moottorithan ei mitään hirmusia virikoneita oo. auto on työkäytössä mulla (koneurakointi) eli sais olla toimintavarma myös. siispä kyselisin tuosta 1kz-t moottorista muutama juttuja: minkälainen operaatio? mahtuuko, sopiiko kytkinkoppaan? koneen teho/viriyspotentiaali vakiopumpulla? mistä niitä saa?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
__________________
Luigi- |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
miten niin 2L ei oo hirmusia virimoottoreita? En tiedä sitten millanen virimoottori toi on mitä himoitset MUTTA
Kyllä mä sain ainakin 2L2, 162hv... cooleri ja turbo ja syöttöä lisää. Et en tiiä sitten mikä on helpointa, lyödä pakosarjaan urpo kiinni ja cooleri keulaan ja syöttöä lisää. Luulis että pääset noin helpommalla kun moottoria vaihtamalla.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
no löytyhän siit läjän 2ltteestä 159 heppaa taka fillarist et kyl siitäki saa puhtia,mut se raha mitä siihen meni niin halvemmaks ois tullu hankkii heti oi 1kzt pata!ja ainaski toi on pysynny nipus viel toisinku toi 2lt,ja sit onhan tos isompi kytkinki!
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
veikkaaan et poikii toi sun nykynenkin pata sillä turbolla
![]()
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
jostain yystä en löytänyt haulla tuota juttua 1kz moottorin vaihosta, muistan kyllä joskus siitä lukeneeni.
-------- mitenkä moottorin korvakkeet sopii? 4 runnerihan on "umpihiluksi" tarviiko moottoria/laatikko siirtää jos laittaa sähköfletin? |
#8
|
|||
|
|||
![]()
niin, minkäs ikäinen hiluxi sulla nyt on?
vanhemmat 2l ja 2l-t padat on 9mm nestepäällä olevalla syöttöpumpulla -> näistä saa n. 130hv:tä kohtuudella ulos sopivalla turbolla ja coolerilla höystettynä. uudemmat 2l2 ja 2l2-t pannut on sitten 10mm nestepäällä ja niistä sitten saakin jo tehoa ihan mukavasti , 160hv.tä pitäisi tulla helposti ihan syöttöä lisäämällä ja tietenkin taas cooleri ja sopiva turbo kaverina, eli ei ainakaan toyota ct20 jälkipoltin pakokaasujarru. eikös Vilkutinkin päässyt aika nätisti +160hv kerhoon. ja tuo uudempi pata kestää järkevällä käytöllä varmasti pitkään tuollaisella 160 hepan säädöllä (itse ajelin reilut 80000km noin ja ei ongelmia) . kannatta harkita vielä sitä turbotusta ja coolerin laittoa, mukavaa värkkäämistä ja ei kauhean kallista jos ei kaikkea osta uutena ja osaa itse vähän sepittää. turboja ja coolereita saa kohtuu hinnalla. kytkin onkin sittten se sulake joka alkaa luistamaan näissä, vakio kytkin kestää maltillisen väännön kasvun, ainakin hyvä sellainen pitää kohtalaisesti. mulla tuo 160 hepan teho tuli ulos noin kilon ahtopaineella ja ehkä tehoa ois saanu enemmänkin vakio nestepäällä, mutta syöttö piti säätää kytkimen ehdoilla. jos syöttö oli hieman isommalla ja ahtoja vähän enemmän, pomppas kierrokset 2500 kiihdyttäessä aika nopsasti tappiin kun kytkin alkoi luistamaan... tähänkin on monta ratkaisua, juukasta saa nykyään jotakin pitävämpää kytkinpakettia ja mm. act tekee hilun bensa koneelle kisakytkimiä ja niissä ainakin on tautisen jäykkä asetelma ja levyvaihtoehtoina pitävämpi massalevy tai sintteriä 4 tai 6 lapaisena. sopii kun avartaa hieman kytkinkoppaa sisäpuolelta (muutama vahvikeharja pitää madaltaa) ja sorvaa vauhtipyötää matalammaksi ja tekee siihen uudet reiät bensapadan asetelmalle. sitten jos tästä haluaa vielä vakiomoottorista voimaa enemmän, on syöttöpumppu käytettävä dieselpajalla (lue mynädiesel tai hp diesel) joka värkkää siihen paremman säätimen ja 12mm nestepään. sitten jos kaikki on kunnossa menee tuon 200 hv:n paremmalle puolelle reippaasti ja sen huomaa sitten menohaluissakin... ot. onkos tuo 1KZ-T pata myös ct20 ahtimella? onko se isommalla pakopesällä kuin hiluxin vastaava ct20? aika ahdas on tuo ct20 pakopesä, nielu on mitättömän kokoinen... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
ot. onkos tuo 1KZ-T pata myös ct20 ahtimella? onko se isommalla pakopesällä kuin hiluxin vastaava ct20? aika ahdas on tuo ct20 pakopesä, nielu on mitättömän kokoinen...[/QUOTE]
olikohan toi ct12b vai 16b,ei muista mut matti voi korjata,mut ct20 se ei ole! |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei nii. Se on CT12b. Sama 1KZ-T:ssa ja 1KZ-TE:ssa. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
se on ct12b ahdin
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tuosta 2L koneiden voimattomuudesta... kaverin 2L jauhaa vielä 3lla varsin kivasti...
![]() http://www.youtube.com/watch?v=oVyyZOXjfI0
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan hiluksiin pakosarja | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.07.2009 18:43 |
2LT Hiluksiin? | Jänkhä | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 08.04.2009 09:58 |
Hiluksiin 33 renkaat | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 19.04.2008 08:17 | |
O:Turbo hiluksiin | Holle | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 27.02.2008 20:41 |
Kolmeykköset hiluksiin. | hiluix | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2007 21:41 |