![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() A.Toivanen, Pajero 2,5TDIC -89 "Nöpö"Askarrellanpas tännekkin päiväkirja/projektitarina. Tylsä mieskun olen niin kopion aikaisemmat raaputtelut tuolta Mitsuclubille tekemästäni... Alkuperäinen siis täällä.. Auto tuli ostettua 24.10.09 eli ei tässä vielä hirveästi ole kerennyt tuon kanssa touhuamaan mutta jotain kuitenkin.. Pirssi juuri kotiin tultua... 24.10.09 Tuli ostettua pätkä Pajero. Pellin alla 2,5TDIC ja vuosimalliltaan tuo on -89. Mittarissa osto hetkellä 198980. Autohan on tuotu Saksasta -05 joten mittarilukemasta voi puuttua 0 perästä ;D 25.10.09 Tekniikaltaan äkkiseltään tuntuisi olevan kunnossa starttia lukuunottamatta. Se nimittäin taisi äsken pyöritellä viimeisensä. Laiskaltahan tuo eilenkin kuulosti. Nöpössä on valmiina 3" rööri, palkkihelmat, kunnolliset puskurit, tankki mikä ei pientä kiveä säikähdä, 265/70/16 Fedimat alla ja otteessa, SOA tehtynä... lisäillään kun tulee mieleen. Tämän päivän askareita: - 1½h pikapesu. Tunti pohjaa ja puolikas pintaa. Kiva kasa irtosi Keitelettä pohjasta - Imuroitu - Turbo Galantin penkit löysivät paikkansa Nöpöstä - Sisäpinnat pyyhitty - Soitin vaihdettu Pioneeriin mitä sentäs osaa tavan kuolevainen käyttää - Ajovalon polttimot vaihdettu nightbreakereihin - Ilmanputsarista puhallettu 3 kiloa hiekkaa, ostetaan uusi kunhan ihmisten ilmoilla käydään. Samalla tietty öljyt ja suodattimet. - Lisävaloja ihmetelty, rele naksaa muttei toimi. Lampuille tulee 4v. Tutkitaan kunhan kerkkee - Sammutin ruuvattu sikaosaston nurkkaan - Vararengas maalattu ja pistetty paikoilleen. Pitää etsiä 16" vanne ja rengas kunhan kerkee - Rekisterikilpi siirretty parempaan paikkaan edestä - Pissapojanletku laitettu paikoilleen - Ajovalonpesurinsäiliö ammuttu kuuta kiertävälle radalle niin saa tulevaisuudessa toisen akun siihen.. - Jarrunestettä lisätty. Vaihtoon kunhan kerkee.. samalla myös kytkinneste. Seuraavana pitää ottaa työn alle se startti. Seisoo nimittäin tällä hetkellä tallissa eikä avaimesta lähde käyntiin, edes apuvirralla. Tulevalla viikolla pitänee myös laittaa tilaukseen vinssi niin uskaltaa hieroa tuon jonnekkin suon silmään sitten 26.10.09 Taas on 4 tuntia vietetty Nöpön seurassa. - Lisävalot veivattu toimimaan. Sulakkeelta tuli läpi 12,x volttia eli mikä akullakin on mutta ampeerit jäi matkalle. Sulakepesä vaihtoon ja toimii. - Startti purettu, puhdistettu, hiilet vaihdettu, liikkuvat osat rasvailtu HHS 2000, kasattu ja testattu. Pyörittää niin kivasti että! - Hehkut mitattu eli se yhdyskisko pois ja sen jälkeen ohmimittarilla maita vasten. Kaikki tasaisesti 0,8ohmia eli luultavasti ovat järjissään. - Sisävalon polttimonkin ostin mutta väärän kokoisen tietenkin. - Ilmanputsari vaihdettu uuteen. Piristyi kummasti tuokin malmikasa. - Syylärinkorkki vaihdettu uuteen. - Wunderbaumin joutui ostamaan että saa tuon märän koiran hajun pois. Olkoon muutaman päivän autossa ja nakkaa sitten johonkin teini corollan antenniin sen lepattamaan 27.10.09 Joopa. Tänään taas kävin Mätänetistä kassillisen tavaraa. - Öljyt vaihdettu. Motonet laatua. - Öljyroppu ja tiiviste vaihdettu kun joku oli voiman tuskissaan jengat siitä särkenyt ja tiivisteliimalla pistäny kiinni. - Öljynsuodatin vaihdettu. Tarvike suodatin. - Polttoainesuodatin vaihdettu. Originaali. Joku neropatti on katkaissut johdot siitä pohjasta anturilta kun 30cm päässä olisi liitin mistä sen saisi irti. Naapurin ällässä muuten sama juttu. - Jarrunesteet vaihdettu. Kadonneet jarrutkin löytyi. Tuo malmikasahan oikeasti pysähtyy jopa. Pitää joku sateinen päivä käyttää vielä liukutapit auki ja rasvailla. - Kytkinnesteet vaihdettu. Tuli erittäin mukavan tuntuinen kytkin. - Jäähdytysnesteet mitattu, -25. Näillä mennään toistaiseksi. - Sisävalon poltin asennettu. - Ahtopaine- ja volttimittari asennettu soittimen alapuolelle. - Soittimen taakse asennettu 4 pesäinen sulakerasia mistä saa tulevaisuudessa virtaa vaikka työvaloille. - Popup otettu imusarjasta irti. Huomenna putkiliikkeeseen hakemaan tuumasella kierteellä oleva sokea tulppa tai 1,5-2 bar ylipaineventtiili. Kai sitä jotain pientä muutakin tuli tehtyä muttei kaikkea muista. Huomenna jos saisi vähän harituksia mitattua kohdilleen niin olisi mukavempi ajaa. Samalla puristelis rasvaa kaikkiin nippoihin mitä löytyy. 28.10.09 Ei se hukkaan mennyt tämäkään ilta. - 1,5bar ylipaineventtiili asennettu alkuperäisen popupin tilalle. - aurauskulmia säädetty "vähän sinnepäin". - eturenkaiden vanteet pesty sisäpuolelta ja kas kummaa rupee amalgaamitkin pysymään hampaissa. - etujarrut katsottu läpi ja liukutapit rasvattu. Kuskin puoli ok, vänkärin puoli totaalisen jumissa ja kumit riekaleina. Vänkärin puoli herkistelty. Kumit pitää pistää uusiin kunhan kerkee ja samalla puhdistella paremmin. - etupään rasvanippoihin puristeltu rasvaa - rengaspaineet nostettu 1,3-1,8 -> 2bar - originaali ratti vaihdettu pienempään jalopuu versioon. Kiitokset kuuluu nick curwoodille - kuskinpuoleinen takavalo vaihdettu ehjempään. Kiitokset edellä mainitulle henkilölle. - ovien saranat sai HHS 2000 - ovien viheltävät kolmio ikkunat sai osansa sikakitistä. Tuskin enää viheltää, mutta turha niitä enää koittaa aukaistakkaan Siinä kai sitä taas oli yhdelle iltaa. Jos huomenna taas jotain. Jos ei muuta niin kävis vaikka Kuopiossa koeajolenkillä leikkimässä sitimaasturia 29.10.09 Tänään jo vähän helpottaa. Enää ei oikeastaan ihmeenpää tullut rassattua. Sisustaa ja tarvikkeita kasailin kyytiin. Auraukset kävin nosturilla tarkastamassa ja hienosäätämässä. Kiitokset Su-Ju Teamille nosturin lainasta Samalla puristeltiin loppuihin nippoihin rasvaa ja kirin käsijarrua niin ei tartte takalasiin vetää kahvaa. Päivällä kävin sitimaasturoimassa Kuopiossa Mätänetissä mistä mukaan tarttui Keravakalvoa 3 metriä. Jossain vaiheessa kunhan motivaatio yllättää niin pitää sipasta takalaseihin. Samalla reissulla muuten meinasi yksi Focus kääntyä kesäaikaan kun kolmion takaa tuli eteen, kiitos Pajeron jarrut jotka olin jo onneksi huoltanut. Entisillä jarruilla ei ois pysähtynyt. Pitää vkloppuna koittaa anoppilassa hieroa tuo johonkin suonsilmään tai jotain. Tiiä vaikka sais kuvia ulkopuoleltakin tuosta kapineesta Kuvia alustasta http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/Pajero/Alusta/ Muita renppa kuvia http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/Pajero/Huollot/ 01.11.09 Anoppilasta kotimatkalla piipahdin Savon tarviketalolla Nilsiässä mistä nyt löytyy kaikkee mitä ihminen voi tarvita. Matkaan tarttui banjopultti yms. Tuommonen tuli viriteltyä -> http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/Pajero/Huollot/Tankki/ Sitä en tiedä vielä että onko tarpeeksi isoa letkua tuo 10mm reiällä oleva mutta kai tuo selviää seuraavassa tankkauksessa. 04.11.09 Korvausilmaputki toimii kohtuullisesti. Vieläkään ei kärsi tankata liipasin pohjassa mutta kyllä tuota jo pystyy sentäs tankkaamaan ![]() Eilen illalla mietiskelin ratkaisua miljoonalle "kisakytkimelle", eli mitä lisävaloille, työvaloille yms. tarvitsee. Pikkuisen sitä piti metsästää mutta venevarusteistahan sellainen passeli löytyi. Sai oikein valita haluaako 3,6 vai 10 katkaisijaa. Itselle tarttui mukaan 6 katkaisijan malli. Dymolla pitänee kirjoitella vähän paremmin kuvaavat tekstit vielä tuohon. Tuskin nimittäin pilssipumppua asennan tuohon ;D Tämmönen laitos se on. Sitten en voinut vastustaa kiusausta käyttää pumpusta kantta auki äskettäin. Sieltähän löytyi se hauska muovirinkula mikä pääsi koristamaan tallin seinää 8) Karaakin hieman käänsin mukavempaan asentoon eikä koeajollakaan harmittanut että tuli kurkistettua kannen alle :P Vielä sitä on vara pyöräyttää enemmänkin ![]() Muutama kuva pumpun kannen alta. Muutaman kympin hintainen turbo timer lähtee tilaukseen näillä näppäimillä niin ei tarvitse aina jäädä itse odottamaan jälkikäyttöä. Asennellaan kunhan posti sen polkaisee kotia. Vinssi tuli muuten myös tilattua eilen. Tällä viikolla se pitäisi olla postista noudettavissa. Siitä ennemmän kunhan pääsee asentelemaan ![]() 06.11.09 Eilen se vinssi sitten tuli postiin ![]() Eihän se auttanut kuin lähteä romulan kautta hakemaan kiinnitystarpeita. Noin 8 tuntia siinä meni mutta siinä se istuu. Viimeiset kaksi tuntia meni puskuria paikoilleen laittaessa. Pohjapanssari ponnisti melko reilusti vastaan mutta kaikki ne voiman edessä antautuu ;D Oli siinä ainakin työturvallisuus kaukana ja kävi jo mielessä että käyn puuta vasten painattamassa sen paikoilleen ![]() Noh mutta paikoilleen meni kuitenkin. Vinssin vaihdelaatikko tietenkin tuli ensimmäisenä purettua ja pestyä kiinan rasvoista. Tuntuu pysyvän raudassa kuin tauti mutta tuskin voitelee enempää kuin marjapuuro. Yksinkertainen laitoshan tuo näkyy olevan. Sitä en tiedä mitä rasvaa tuonne oikeasti pitäisi laittaa mutta puristelin prässistä vaseliinia vähintään riittävästi. Muutenhan asennus kävi kivuttomasti. Samalla sieltä keulalta lähti eräs ylimääräinen osa tallin nurkkaan : ![]() Jotain kuvia asennuksesta tuli otettua ja ne löytyy -> http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/Pajero/Huollot/Vinssi/ Pitää tänään vielä lisävalot ja sumarit ruuvata paikoilleen niin pääsee iltapäivällä pöristelemään 7-10.11.09 http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/Pajero/Huollot/Valot/ Sivuille 2kpl Nordic N100 ja taaksepäin 2kpl Nordic N25. Jos nuilla nyt alkuun pääsisi. 11.11.09 Nuoskaantunut lumi ja äkkinäinen kuski niin rupee polutkin leventymään ![]() 14.11.09 Loppuu se luistelu prkl ![]() 19.11.09 Nyt se takaluukun lukkokin toimii! Eihän tuota montaa viikkoa ole tullutkaan lioteltua vaan ei se silti lähtenyt toimimaan. Sit meni palkokasvi nokkaan ja piti rueta siprustelemaan se atomitasolle. Huolellinen puhdistus ja siitä tuli parempi kuin uusi. Juha Vuorisen tekstejä lainatakseni "mulle ei vittuilla!" Äsken tutustuin Pajeron mittariston sielunelämään. Vähän ihmetytti miten koko venpele lähtee irti kun kaksi ruuvia löytyi etupuolelta alhaalta mutta ei se siitä minnekkään lähtenyt vielä. Sit jäi se takaosa "vahingossa" käteen kun revin ja riuhdoin Siellähän se yksi prkleen ruuvi vielä pitää mittaristoa paikoillaan. Mittarivalojen polttimot vaihdoin suosiolla uusiin ja heitin niiden niskaan sinisen kortongit. Kyllä tuli niin komeet että on petolinnut metsässä ihmeissään. Pienet merkkivalot mittailin että kaikki on ehjiä. Äkkiseltään muistista ne kyllä on kaikki toiminutkin. Juu niin se että minkä takia tänään tuli tuo talliin ängättyä. Edellisellä reissulla maanantaina kuskin edestä sisälokasuoja halusi tulla pois paikoiltaan. Tai kyllä se siellä rohisi kotimatkan mutta mukana pysyi. Kumma jos hieman meteliä piti kun ei enää ollut millään kiinni Pitää huomenna pujotella se takaisin ja pistää muutamalla ruuvilla kiinni. Ei toinna liian hyvin pistää kun se kuitenkin sieltä kuoriutuu taas ulos. Oikeasti kyllä siellä näkyy olevan yksi ylimääräinen reikä konehuoneeseen mihin on sähköliimalla pistettävä peltiä eli joutuu kohta ottaan edestä pois. Vaan se on sit vähän talvemmalla. Samalla pitää vänkärin puoleiseen pyöränkoteloon ommella paikka. Eihän sieltä tallista malta pois olla kun kerran tuli auto sinne ajettua. Pyyhkijöiden akselin suojiin tein 2,5mm reiät mistä HHS 2000 saa suhautettua akselille. Illalla sitten selailin internetin ihmeelistä maailmaa ja jossain maasturissa kehotettiin heivaamaan vararengas takaoven telineestä jonnekkin muualle. Tässä ko. jutussa (oliko se nyt defender vai mikälie malmikasa) tuntui olevan tyyppivika ettei takaoven sarana kestä kauheaa rytkytystä kun siinä roikkuu tuommonen 30kg renkula. Noh, piti mennä katsomaan miten se omassa timantissa on. No sehän on silleen että alempi sarana on kertaalleen näköjään sähköliimalla kasattu -> alta vartin vararengas löysi paikkansa auton sisältä sikaosastolta liinalla köytettynä. Pomppikoon siinä lepositeessä toistaiseksi Vararenkaan telinekkin sai luvan lähteä. Tuli jo kylläkin ajatus jos nakkaisi toisenkin kattotelineen tuon valotelineen lisäksi ja sovittelisi siihen tuon vararenkaantelineen vaakaan -> rengas katolle. Onhan se v...umaisessa paikassa jos sitä tarvii mut ois ainakin mukana eikä veis tilaa auton sisältä. Pannaan harkintaan... Itse asiassa siitähän tuli ihan asialisen näköinen persaus ilman tuota rengasta ja telinettä Muutamat tarratkin löysi paikkansa autosta. Offipalstan tarra takalasissa ja katossa. Mitsuclubin tarrat pitäisi muistaa jossain vaiheessa tilata niin voisi nekin johonkin liimailla. Noh mutta nyt on parempi painua makomaan niin selviää huomisesta työpäivästä kunnialla. 20.11.09 Kuskinpuolen etu sisälokasuoja kiinnitetty muutamalla pultilla ja parilla porakärkiruuvilla johtosarjaan ;D HUPS Siitähän se riemun lykkäs. Savu karkasi johtosarjasta :P Johdot tuli korjailtua. Vissiin se on valojen rele mikä siinä vieressä on. Siinä oli hienosti hapettunut kaksi johtoa poikki asti. Kai ne jotenkin vielä otti kosketusta mutta nytpä on sekin korjattu ![]() Vääntösauvoja kirin aavistuksen. Nesteet tarkastelin. Jotain pientä näpräilin ja sit pellit kiinni. Onnesta soikeena ratin taakse, avain virtalukkoon ja NAKS. Niin just. Missähän kävi käry ruuvaillessa... Pääsulakkeet katsottu ja kaikki muutkin sulakkeet. Kaikki vaikuttaa ehjiltä. Johtosarja uudestaan levälleen. Kaikki ok. Starttirele naksaa ja siihen tulee ohjausvirta vaan ei virtaa karvaan mihin pitäs tulla. Releeltä solenoidille menevä johto myös mitattu ehjäksi. Virtalukonpohja purettu irti ja mittailtu. Kaikki ok. Päätä hakattu seinään ja opiskeltu koko Pajeron käynnistysjärjestelmä alusta loppuun. Vaan ei toimi. Sen 4h kun on ihmetellyt niin piti jo aloittaa alusta tutkiminen. Pääsulake 80A akun kupeesta irti. Vähän aikaa piti ihmetellä miten ne lähtee irti kun ei oo ikinä tarvinnut ottaa aikaisemmin mistään. Koko rasia irti ja helmathan siitä kääntyy. Sieltähän löytyy toiselta puolelta 8mm ja toiselta puolelta 10mm pultti. Niitä löysälle niin sulake irtoaa. Komeesti kärynnythän se oli mut ei näkynyt siitä kulmasta mistä aikaisemmin katsoin. Joskus sitä vaan tuntee itsensä tyhmäksi ;D [sub](miten se muka poikkeaa normaalista olotilasta)[/sub] Kello oli jo sen verran että normaalit varaosaputkat on kiinni niinkuin meidän paikallinenkin mutta se on onneksi tarvittaessa auki ![]() Siilin autotalolle jälleen ISO kiitos. Sijaitsee huoltoaseman yhteydessä ja on pelastanut lukuisia kertoja myöhään illalla ja sunnuntaisin niinkuin tänäänkin Uutta 80A sulaketta kehiin ja johan toimii Nyt ollaankin vihdoin tässä päivässä niin saa helpommin pidettyä tätä ajantasalla ![]()
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi Viimeksi muokannut Imperio : 20.12.2009 09:30 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
No niin. Tässä neljäs viikko pyörähti sairaslomaa käyntiin ja jaloilleenkin alkaa päästä, eli talliin
![]() Kuskinpuolen etulokasuoja tuli parsittua kasaan. Siinä kun oli ostamisesta lähtien melkein nyrkin mentävä reikä. Jos siitä ei kaunis tullut mutta ehjä kuitenkin. Turbo timer tuli asenneltua. Yksinkertaisen helppo asennettava, 5 johtoa ja se on siinä. Jospa sillä kannen ikää jatkaisi. Ei tuo ainakaan kallis investointi ollut. Jatek importilta jotain alle neljäkymppiä. Samalla piti sähköliimaa levitellä pellin reunaan kun meinasi rueta vänkärin kenkä menemään kohti Fediman kuviota lattiasta läpi, vaan ei mene enää. Takapuskurin puhdistelin ja maalailin ulkopinnasta uudestaan. Onpahan taas edes hieman siistimpi.
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kuinka on toi vinssi pelannu? Ostin itte samanlaisen ja aika voimalla saa kiskoo narua pihalle, en ole tosin vielä vaihtanut vaseliiniä tai mitään.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mikä tuohon sitten olisi oikea rasva/vaseliini? Joutuu sitä siltikin vetämään että ulos tulee...
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jakolaatikon suoja oli päässyt hieman heikkoon happeen niin piti askarrella uusi. Jos siitä ei paras tullut niin riittävän hyvä toistaiseksi.
Sisähaaroitussarjan virittelin samalla niin saa kopin lämpimäksi roikassa ollessa.
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eilen sitten katkesi naru vinssatessa. Pitää huomenna olla yhteydessä Preheatille ja kysellä mitä tehdään...
Ei oikein hyvä maku ole suussa kun neljännellä narun oikaisulla menee poikki ![]() Onneksi auto ei luiskahtanut minnekkään vaikka naru katkesikin. Ilmoittelen kunhan selviää lisää...
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Preheatille olen pistänyt mailia ajat sitten kuvan kera ja muutamaan kertaan yrittänyt soittaa. Lienevät vielä kinkun sulattelussa...
Narun lyhensin ja pistin sen mitä siitä on jäljellä takaisin paikoilleen. Katsellaan mitä sille tehdään kunhan neuvotellaan mutta luotto tuohon kyseiseen naruun on mennyt. Olettamus tietenkin on että se on valmistusvika ja vaihdetaan uuteen. Aika näyttää. Takajarrut käytin myös auki mielenkiinnosta. Kuivat oli eli navat ei vuoda. Kengissäkin pintaa oli vielä jäljellä kivasti. Lainaus:
Vapaanahan se pyörii kuin pahimmat rikolliset konsanaan. a) siellä ei ole koko kitkalukkoa b) siellä on mutta kulunut loppuun c) väärät öljyt sisässä d) kuski on urpo Pitää nyt lähiaikoina vaihtaa öljyt perään ja katsoa tilannetta uudestaan.. Jos ei korjaudu niin perä pöydälle. Ahdot nostin 1,0bar -> 1,1bar jotta voi kavereille kehua ahtoja olevan yli yhden ;D Mallasin myös nuita nastarenkaita alle ja kannoin ne takaisin pienempään talliin odottamaan jotain järkevämpää käyttöä.
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
#9
|
||||
|
||||
![]()
ota ne molemmat narun pätkät mukaan ja tule käymään petosella. ne saa liitettyä pleissaamalla yheks jöötiks. o5o913o259
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Edelleenkin on paska maku suussa tuosta narusta. Vinssi sinällään toimii ihan ok mutta tuohon preheatin naruun en luota jostain syystä ![]() Kauheasti jaksa paskojen kanssa leikkiä niin taidan siirtyä suunnitelmaan B. http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/Pajero...i/IMG_5834.JPG Tuosta sujuttajan vaijerista 30m vinssiin ja jo rupesi kestämään prkl. Tuossa vyyhdellä on n.180 metriä niin tekee hänestä vaikka 5 varalle vielä ![]() Jos nyt uuden narun sattuu saamaan "takuuseen" niin katsoo sitten uskaltaako sitä ottaa käyttöön vai jättääkö rouvalle pyykkinaruksi. Olisihan se naru mukavempi käsitellä mutta jos se ei kestä kuin 4 kertaa vetää niin sama vetää kahden koivun väliin ja ripustella pyyhkeitä siihen kuivumaan. Suunnitelma C olisi tietenkin ostaa joku merkkiköysi...
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Jossain vaiheessa tuli tutkittua että keskimmäisistä tuuletusräppänöistä tulevaa ilmaa saisi ohjattua reunimmaisiinkin. Niistä laitimmaisistahan ei alun pitäen saa tulemaan kuin raitista ulkoilmaa. Siellä kuitenkin on tulpattuna lähdöt mihin vaan putket väliin niin jo toimii. Alkuperäiset putken pätkät timanttitiskillä olisi maksanut n.90€ kun kävin kiusallaan kysymässä aikaisemmin
Kylällä käydessä piti käydä Essolla. Entinen Esso, nykyinen neste missä toimii tuo Siilin autotalo mut ei sillä niin väliä. Siitä sitten muistaessaan kyselemään 65mm ulkohalkaisijalla olevaa haitariputkea minkä ei tarvitse kestää lämmintä ilmaa ihmeellisempää. Tokihan sieltä löytyi ja metrin pätkä lähti mukaan. 14€ kiitos. Edullinen orkkis putkiin verrattuna ![]() Kuskin puolelle 46cm ja vänkärin puolelle 44cm. Laittakaa minkä mittaset tahotte mutta pidemmät ei mahdu, tai mahtuu mutta ottaa raitisilmaventtiileihin kiinni eikä ne sitten toimi. Asentelusta löytyypi kuvia täältä. Kuvista näkyy myös kuinka mittaristo irroitetaan jos se jollekkin on vielä mysteeri. Puolen tunnin homma koko projekti ja nyt lämmintä tulee samaan aikaan nuista laitimmaisista räppänöistä kuin keskeltä. Pellin alla myös pyörähtin pumppua rassailemassa. Karaa käänsin aavistuksen lisää ja sitä jousen jännitystä kevensin vai miten se pitäis sanoa. Koeajolla tuntui toimivan paremmin kuin aikaisemmin. Aikaisemmin kolmosella vedättäessä jäi miettimään 3000rpm kohdalle eikä oikein tiennyt jatkaako kiertämistä vai mitä tekee.. Muilla vaihteilla se oli lievempää. Nyt veti kaikilla vaihteilla nätisti niinkuin pitääkin.
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän se puhallin varmaan vaihtuu toisenlaiseen kunhan antautuu tai rupeaa tuntumaan tarpeelliselta.
Oman pätkän mittarissa on 206tkm muistaakseni....
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Onhan se vähän hassu kitymaasturi nuilla
![]()
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Näköjään jäänyt vähän päivittelemättä tänne mutta korjataan tilannetta... copypastea Mitsuclubilta...
27.10.2011 Tjoo. Pari tonnia on nyt ajettu tuon ison rempan jälkeen. Siinä seassa on ollut MCFORC-11 ja jotain satunnaista offailua. Koneessa on rempan jälkeen kolmannet öljyt. Castrolin mikähän lie, samaa mitä aikaisemminkin. Muuta suurta uutta mullistavaa ei liene tullut nyt tehtyä. Peräöljyt vaihdoin juuri. Näilläkään ei ollut ajettu kun se paritonnia. Aikaisemmat oli Castrol Axle Z Limited Slip 90 ja nyt perään meni Valvoline 80W-90 GL-5 LS Gear Oil. Niin tosiaan ilo alkaa kilosta niin sen verran on ruuvattu että pääsee taas mopoilijoista edes ohi... Kilometrit on tosiaan nyt tuommosia noin kilsoja kun nop.mittarinvaijeri antautui melkein heti remontin jälkeen. Se kyllä on vinkunut ja vikissyt koko minulla olo ajan. Ei kitise enää Tömtömin KeePeeÄss näyttää nopeuden ja siinä ttmaps maastokartat 1.1.2012 No joo.. pumpun ajoitusta on tullut säädeltyä 7ast@1mm, 6ast@1mm ja tällä hetkellä 5ast@1mm. Tuntuu pelaavan ihan kivasti ja kylmänäkin lähtee hyvin käyntiin. Motonetistä ostin myös tuossa jossain vaiheessa dieseliin tarkoitetun takaiskuventtiilin. Nyt ei ainakaan pakene eväs tankkiin jos jostain hitusen ilmoja repisikin. Muuten kai tällä ei ole muuta tehty kun ajettu. Eilinen uudenvuodenaatto meni anoppilassa tukkimetsässä offatessa. Kaadettiin vinssin ja pylpyrän avustuksella ja kivaa oli. Samalla vedeltiin rungot kasalle. Nätisti tulee runko kerrallaan perässä kun juontoketjun pistää tyvipäähän ja heittää auton perään Käsijarrun pirulainen antautui vanhuuttaan vaan jossain vaiheessa. Kaikki muuhan tähän onkin jo takajarruihin uusittu, mutta tuo 10cm pätkä vaijereiden yhdyspalikasta vivunpäähän. Siitähän se sitten napsahti poikki. Tänään uudenvuodenpäivänä kun kotiin ajelin arvelin käydä paikallisella "Essollla" (oli aikaisemmin pitkään esso) eli nykyisellä Nesteellä minkä kanssa samoissa tiloissa toimii Siilin autotalo. Kertoilin tarpeeni ja ylläri ylläri. Taas sieltä löytyi osa hyllystä. 4€ ![]() On taas näitä paikkoja mitä ei voi kuin kiitellä. Ei sillä että tuo nyt akuutti tarve oli saada tänään. Olisi kerennyt vaikka viikon päästä. Monesti vaan on essolta apu löytynyt pyhänä * ![]() ![]() 11.1.2012 Uudet Valvolinet vaihdettu perään jälleen. Jakiksen öljyt tarkastettu. Nopeusmittarinkin sain taas toimimaan. Oli jakikselta se muovinen ratas vähän vinoon nuljahtanut. Kattotelineen pudotin katolta pois. Ei tuo kattopaino ole oikein mukavaa metsässä. Teline tyhjänä 50kg, mikä nyt jäi pois. Vararengas 26kg, mikä nyt toistaiseksi meni taas takaoveen kunnes sille parempi paikka löytyy. On nyt ainakin metrin alempana kuin aikaisemmin. Maastotunkki 14kg, siirretty konepellille. Onhan sekin massa nyt metrin alempana. Lyhyellä matikalla siellä katolla oli siis karvan yli 90kg joista nyt poistui 50kg kokonaan. Jäljelle jäänyt n.40kg siirretty metrin alemmaksi. Katolle askartelin sitten vastaavan valotelineen mikä minulla olikin ennen tuota isoa kattohärveliä. Se nyt ei montaa kiloa paina. Näillä mennään taas... 25.1.2012 - Etupyöränlaakerit kiritty. - Manuaaliset napalukot vaihdettu automaattien tilalle. - 2kpl 5x3W led-työvaloa asennettu eteen pimeitä metsiä varten
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi Viimeksi muokannut Imperio : 14.08.2012 10:20 |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Tällä päivämäärällä tämä pakettiauto on muutoskatsastettu 3-paikkaiseksi
![]() ![]() Samalla korjattiin otteeseen auton leveys mikä on kasvanut alkuperäisestä palkkihelmojen ja loksunlevikkeiden vuoksi. Kovaa ajua taas vaan ![]()
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi Viimeksi muokannut Imperio : 14.08.2012 10:20 |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Mistähän mahtas saada noita metallisia kannentiivisteitä?
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Milner offroad.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuolta omani ostin samalla kun kannen käytin koeponnistettavana...
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan MITSUBISHI PAJERO 2.8 VM-98 "ILMASTOITU" | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 04.04.2009 18:06 |
Myydään myydään pajero 2.8 vm-98 "ilmastoitu" MYÖS VAIHTO | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 09.02.2009 11:17 |
Myydään MITSUBISHI PAJERO 2.8 VM-98 "ILMASTOITU" | REKISTERÖIMÄTÖN | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 14.12.2008 21:25 |
Myydään Mitsubishi Pajero "halpa" | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 08.07.2008 22:17 |