![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() taas yks Hiluksi-tötteröNo niin ! Kävi niin ahtaalle tuossa heinäkuun korvilla ku ei miehellä ollu minkään valtakunnan autoa.. Jotain pikkumaasturiahan se teki mieli ku tuli myytyä HJ toissasyksynä ja ei sitä oo oikeen ollu elämä entisellään ku kaikenmaailman riisikipoilla ja juustohöylillä joutunu kaivattamaan. No kas kun sattuki, poikkesin kaverin verstaalla kahvilla, oli sitte mokoma edellispäivänä hakenu käsivarren suunnasta ruman ja rupisen hiluksin. Sehän näytti silmään niin helvetin hienolta kaikkine lommoineen ja pakkeleineen että siitä piti sitten kaupat puoliväkisin vääntää. Hetihän sillä piti lähteä kuokkimaan ja vauhtia ja tilanteita oli mutta hiluksi ei ollu moksiskaan reilummastakaan möykytyksestä, me likes ! ![]() Tulihan sillä ajeltua pari viikkoa kaivatettua hyvillä mielin ja jumiteltuaki ihan kärtytykseen asti ![]() lamellilaikalla vähän hain ruosteita esiin ni ei sitä hytässä ja lavassa pahemmin ollu, lavan helmat ja sisälokasuojien kanttien kohalta oli mahonki vähän riskimmin purassu. Harmi vaan että KAIKKIA ruosteita peitti 1-3cm paksunen PAKKELI !! No sehän kirpos kinttaasta koko homma yön kähämässä ja lava tuli sahattua kappaleiksi ![]() Ja vasta se näytti oksennukselta koko auto ku lavasta 40cm ja vähän lahompia lavan helmoja siivoilin pois ![]() ![]() Kuulin isoilta pojilta että palakkihelmat nostaa maasturin status-arvon heti eri svääreihin niin sitähän piti lähtiä 50*100 jöötiä niiltä istumilta hakemaan paikalliselta kiskurilta. Hitsausta ois helpottanu mahoton ku en ois kerenny edelliviikolla liftillä tunkata helmoja molemmilta puolin kasaan ![]() ![]() ![]() Ja siinäpä sitä ois.. Josko ei hapan-imeläksi menis nii hopusti tuo pelti ! ![]() Ja vastako se näytti hirviältä ![]() ![]() Rungostaki piti tiristä pari ylimäärästä happi-reikää umpeen. vanhoja ruosteita mutta nekin oli hienosti sheivattu umpeen paksulla PAKKELILLA ja reilusti massaa päälle.. komiaa hommaa oli hioa sitä paskaa pois ![]() ![]() Ois varmaan pariin otteeseen lähteny munat valtiolle ku ois oikeat poliisit vastaan sattunu, ku ykkös-autona mulla tuo hiluksi niin ainahan se piti paja-ehtoon jälkeen kasata ajokuntoon että pääsi kämpile munat tiskaamaan ![]() Sitte pitiki lavan helemanpauloja vähän kuroa kiinni että pysyy hiekotushiekat kyyisä.. kulmarautaa tietenki ! ![]() Sisäsyrjien tinailussa sai olla joka jänne käytössä ![]() Lavan kyljetki tirrasin aukottomaksi ![]() Ja siinä saumoja vähän alas ajettuna rällällä ![]() Ja kyllä ois menny hymy naaman ympäri mutta tuli korvat vastaan ku renkaat tuli matkahuoltoon! Olipa melko aimo savotta ku tukittiin ne -87 Sunnyn sisään ![]() Ei oo mikkään boggerit mutta kyllä nuo mulla menee ku ajo on 98% teitä. eikä ole edes pahat ajaa! 33*12,5 -15 Kumhot ja vanteet on 10*15 Mangelsit. ![]() Edelleen näytti melko typerältä tuo lava ku ei ollu oikeen yhtenäinen kajuutan kanssa.. Piti hakea sitten lisää palkkia ja alkaa seppäileen muotoja. Kolme eri versiota tuli väsättyä ja tämä jäi sitten mieleisimpänä käyttöön. Taas vaadittiin akrobatiaa ku yksin piti hollata kaikenmaailman kepeillä ja harustimilla että sai heftattua kasaan tuon. ![]() Meinasin ensin jättää ne nuin mutta näytti silti hölmöltä. Ei muuta ku laikkakone soimaan ja paksua pelliä muovaamaan että sai reiät umpeen. Ja sitte oiski tarvinu neli-nivelisen oikean puolen käen ku sen pellin hitsaili kiinni, iteki sai olla kuusinkerroin kerällä kaikissa kamasutran asennoissa rungon, pakoputken ja tankin ja lavan välissä ku hitsaili nuo pellit kiini sisäpuolelta ! ![]() Oli se muutenki sarjassamme iltoja ku jokanen pieniki asia mikä voi mennä päin vittua, menee päin vittua. Jopa rälläkän laikan lukitusmutteri hirtti ittensä umpijumiin tuona koettelemusten yönä vaikka käsin aina kiristän laikasta. Tunnin kai minä sen kans vehtasin ni hitsasin sitte mutterin kiini ja ingesollrandi-pulttikone laulamaan ni lähti se perkeleen käikäle ![]() ![]() Taas näytti siltä ku lava ja hyttä alako oleen pikku hiljaa oorningissa ni piti alkaa silpoon kaaria ja sormia ku ei ollu kinttaita ![]() Ja siitä siivua päälle, barokkia tietenki ![]() Seuraavan ehtoona veistelin takapuskurin, lisää palkkia ! Sitä meni koko autoon 6metriä, tais jäähä kaks 45asteen viistepätkää koko palkista. Runkopalkin päitä piti vähän lyhentää ja muotoilla myös ![]() (tähän väliin valittelen kuvien paskaa laatua ja vähäisyyttä, yleensä tulee kaikki hommat paremmin dokumentoitua mutta nyt oltiin vähän kumisaapas-tasolla kameravehkeitten kanssa ku kastelin vesijetillä pokkarin ja morsian ei anna järkkäriä tuonne pajalle paskottumaan niin näillä mennään.. fiilis on tärkein !) Sitte pääski jo vähän ajeleen ja mukavaltahan se tuntu ku joutuu oikeen muljahtamaan että pääsee kuskin jakkaralle ![]() No kuka sitä viittii ajella keskeneräsellä ni peruutin sen taas pajaan ja kaksissa miehin alettiin hiomaan tuota sinistä maalia tasaseksi.. hyi helevetti ! sitä oli melko smurffin näkönen ku oli kassikarvoja myöten sinisessä maalipölyssä. Oli entinen koriseppä rakentanu pakkelilla kaikki hitsattavat paikat ja orkkismaalin oli matannu vissiin rälläkällä että varmasti tulee mahollisimman paskan näkönen ja maalannu vissiin puhallusvillakoneella ![]() Aloin mie muka pakkeloimaan mutta totesin sen hiomisen melko homo-hommaksi ku maastoauto kuiten on kyseessä ni hioin ne melkeimpä kokonaan pois.. jäi sinne vähän alle mutta toivottavasti ei tarvi hävetä. Eipähän tarvi kuunnella vittuilua essonbaarissa huonosti tehyistä pohjista ku niitä ei oo tehty ![]() Siinä on sumattuna pohjamaalilla ja hiottuna jokapuoleltaan ![]() Maalaushommiin ei tohtinu kameraa ottaa mutta eipä se kauaa ottanu, vajaa tunti niin palautettiin jo ruisku. Ruiskun lainannu kyläseppä oli ihmeissään että eikö me meinattukaan maalata koko autoa ku ni nopiaa käytiin, oli highspeed-kaveri ruiskuhommissa kaverina ni eihän siinä kerenny ite ees lattiaa kunnolla kastelemaan ku ruiskun suhina jo alko auton toiselta puolen kuulumaan. Sitten alkoki armoton kasaaminen ja jokapaikan paremmin kiinnilaitto ja siistiminen. Snorkkelin rakensin eilen.. melko humina käy hytässä ku oikeen länkättää nelosella ylinopeuksia ikkuna auki ![]() Pari viikkoahan tuossa mennä muljahti, olipahan aika ja vapaa-aika tehokkaasti käytettynä ja muijan hermot taas kestotestissä ![]() Muutoskatsastin auton tosiaan toissapäivänä lyhennykselle, korotukselle, renkaille, levennykselle jne eikä siinä mitään moitittavaa ollu. Valmiista autosta ei kuvia ole (eihän tuommone pirkkatötterö oo koskaa valmis) mutta koitan tänään ottaa kuhan saan viimisetki työvalot punottua kiini ja jostaki kunnon kameran realisoin, eiko hei !
Viimeksi muokannut KepesJokke : 21.09.2009 01:04 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Taas GPS:stä | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 74 | 31.10.2009 21:36 |
M: Dion Heaven and Hell konserttiliput 2kpl | MakeO | O/M/V Muut | 1 | 05.06.2007 21:14 |
Taas renkaista | oskari4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 09.10.2006 19:13 |
ei hell millasia M... artikkeleita... | Rytari | Linkit | 3 | 07.09.2005 20:59 |
From Hell | mikk0 | Movies | 0 | 23.04.2002 22:18 |