![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Mistä vaijerinippoja?Mistä ihmeestä löytää vaijerinippoja? Tulee siis 2-3mm teräsvaijerin pään tekemiseen (käsijarruvaijeriin; sakkelimallinen vaijerilukko ei käy). Kyseessä siis "putki", jonka läpi vaijeri menee ja kiristetään pultilla. v Näitä olen metsästänyt pk-seudulla kaikkialta ja edes IKH:lta ei saa. Viimeksi ostin Polvijärven Varaosasta hyllyn tyhjäksi eikä saanut enää tilattua lisää silloin. Eioota myydään kaikkialla.
|
||||
|
||||
![]()
Paikallinen fillari /mopo huolto niillä niitä on ollut ainakin kotkassa päin ton kokoisille vaijereille.
|
|
||||
|
||||
![]()
Moposport Vantaa, sieltä luulis löytyvän.
TEMÄHIK |
|
||||
|
||||
![]()
Käy hätätapauksessa sähkömiehen pakilla, ota sopivan iso sokerinpala liitinrima ja siitä yks pala tuhoten siten ettei jää kuin se putki ja siinä päällä kaksi ruuvia.
Jos tarvii lujempaa konstruktiota, niin tinaa putki umpeen lopuksi. Tällä hätätapauksessa jatkaa vaikka katkenneen kytkinvarpin. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
||||
|
||||
![]()
Mä olen tehny ite aina Lj.n käsijarruvaijerin (renkasta toiseen menevän osan).
Nipan teen itse ja sit olen tehny sen prässäämiseen työkalun, mihin tulee nippa vaijereineen ja sit tuurnalle oma reikä niin sit saa lyötyä tuurnaan kunnolla ilman että pitää jännittää et lipee sormille. Kertaakaan ei ole itse tehdyt prässätyt nipat pettäny. Tuohon sokeripalalukkoon en kauheesti luottaisi, saattaa käydä kallis vahinko jossain mäessä kun on oikeanlainen auto alapuolella parkissa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pressutalli mistä? | Taisto | Chit-Chat | 21 | 21.12.2008 20:11 |
mistä liukukita..? | kala | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.09.2008 20:19 |
Mistä polyuretaanitankoa? | Mikedeus21 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 14.11.2007 17:45 |
Mistä infoa hj:stä??? | tunturiurho | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 09.08.2007 09:07 |
Mistä hiekkaa? | Nerd-O | Chit-Chat | 21 | 16.05.2005 06:49 |