Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.04.2009, 21:42
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

VM: 2009 maastoauto, onko niitä olemassa


Tämmöinen kysymys jäi kaivelemaan että onko nykyään UUSIA oikeita maastoautoja millään valmistajalla myynnissä?

Onko uudesta Hiluxista tai Landruiserista riskiretkelle vietävää?

Sitimaasturia on vaikka minkämoisia, niillä pääsee hiekkatietä myöten mutta jäykät akselit taitaa olla historiaa vai...?

Jos valmista ei ole niin mistä sellaisen rakentaa? Nykymääräykset ei varmaan helpota rakentelua uusien autojen osalta?

Miten juttu menee kertokaa tilanne.

Nimim. Melkein lottovoittaja.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.04.2009, 21:59
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Jeep Wrangler Rubicon varustelulla tai Land Rover Defender, renkaat, lukot ja vinssi, pärjää jo kohtuudella?
MB G myös keillä on jo se lottovoitto?
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.04.2009, 22:18
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.245
Perusasetus

Suzuki Jimny
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.04.2009, 22:56
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Liekö se vanha Lada Nivakaan paljon muuttunut. Se, onko se koskaan maasturi ollutkaan, voidan aina keskustella kun on risukeulakin,,,


TT

RR 2,4 TD -89
RR 3,5 TDiC -74
LR 90 -87
LR 110 HCPU -97
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.04.2009, 23:34
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Liekö se vanha Lada Nivakaan paljon muuttunut. Se, onko se koskaan maasturi ollutkaan, voidan aina keskustella kun on risukeulakin,,,
Niva ei ole alustan suhteen muuttunut yhtään. Eikä ole jäykkää etuakselia eli sitymaasturiksi luokiteltava laitos...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.04.2009, 07:49
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Niva ei ole alustan suhteen muuttunut yhtään. Eikä ole jäykkää etuakselia eli sitymaasturiksi luokiteltava laitos...
Juu u sopii muuten tulla sitimaasturilla kokeileen pääseekö samoin ku mun nivalla. Kyllä se on ihan ehta maasturi vaikka risukeula onkin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.04.2009, 12:20
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Niva ei ole alustan suhteen muuttunut yhtään. Eikä ole jäykkää etuakselia eli sitymaasturiksi luokiteltava laitos...
Älä höpötä. Ei akselityyppi mitään estä. Erillisjousitetussa on paljon hyviäkin puolia. Akseli ei kanna, sen vuoksi erillisjousitettu etenee paljon paremmin pehmeällä ja se sietää paremmin syvempiä uria, missä renkaat uppoavat akselia myöten. Maavaraa on akselin alla enempi. Se paljonko se joustaa riippuu akselista ja tukivarsien rakenteesta sekä pituudesta. Mutta esim uusi Land Cruiser 200 joustaa erillisjousitettunakin 62cm täysin vakioalustalla.

Land Rover Discovery 3 edestä ja takaa erillisjousitettu, täysin vakioalustalla joustaa myös luokkaa 60cm. Pajeron alusta kierrejousitettuna, joustaa pienillä muutoksilla kuten vakaajien poistolla 55cm. Ei jäykkäakseliset vakiona nekään näitä enempää jousta. Kerro, mikä näissä akseleissa on siis vikana ? Sano yksikin järkevä syy, mikä estää ? Huomioiden että verrataan kutakuinkin vakioautoja. Se oli eri 80-luvun risukeulojen jousitus, joiden joustovara oli paaljon heikompi kuin uudempien. Nykyautoissa tilanne on täysin eri.

Kuten on ennenkin todettu, jäykkää on helppo korottaa ja rakentaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.04.2009, 00:55
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Tämmöinen kysymys jäi kaivelemaan että onko nykyään UUSIA oikeita maastoautoja millään valmistajalla myynnissä?

Onko uudesta Hiluxista tai Landruiserista riskiretkelle vietävää?

Sitimaasturia on vaikka minkämoisia, niillä pääsee hiekkatietä myöten mutta jäykät akselit taitaa olla historiaa vai...?

Jos valmista ei ole niin mistä sellaisen rakentaa? Nykymääräykset ei varmaan helpota rakentelua uusien autojen osalta?

Miten juttu menee kertokaa tilanne.

Nimim. Melkein lottovoittaja.
On paljonkin hyviä, useat uudet. Se riippuu toki siitä kuinka paljon haluat rakentaa omaasi mutta järjestys on kuta kuinkin tämä.

Helpoimmat enemmän rakentelun lähtökohdat kunnollielle maastoautolle ovat:
Jeep Wrangler Rubicon, Land Rover Defender ja Nissan Patrol. Kaikissa edellä mainituissa on jäykät akselit ja paljon osia saatavana. Jeepissä myös akseleilla lukot vakiona. Nämä autot ovat sitten kaiken epämukavuuden huippuja, aika laiskoja ja hitaita, mutta alkluperäistarkoituksessaan toimivia.

Seuraava sarja on vähän maantienläheisempiä, mutta silti todella asiallisia pelejä, Toyota Land Cruiser, Mitsubishi Pajero, Jeep Grand Cherokee ja Land Roverit. Näissä on hyviä vaihtoehtoja joihin on kohtuullisesti osiakin saatavana. Jos haluaa sellaista autoa joka etenee kohtuullisen hyvin maastossa lievästi rakennettuna, mutta on silti samalla tilava ja hyvä vetoauto sekä mukava. Esim. Pajerossa on 100% kytkettävät tasauspyörästön lukot edessä ja takana, sekä erittäin toimiva neliveto luistonestoineen päivineen. Pieksee kyllä 80 ja 90 luvun Paperot mennen tullen, metsässäkin. Land Cruiserissa taas luotetaan täyteen luistonestoon, mutta käyännössä luistonesto on maailmalla arvostettu apu. Näihin kaikkiin edellä mainittuihin saa mm. ARB:ltä ja muilta valmistajilta jälkivaruste osia. Vaikka sinun ennakkoasenteestasi näkee jo että olet hyvin paljon tätä autoluokkaa vastaan, ovat nämä silti metsässä täysin asiallisia menijöitä. Ainut haitta on todella kova hinta Suomen verotuksella.

Eniten uusissa maastureissa on kehittyneet nelivedot, lähes kaikissa vetää kaikki neljäpyörää tiukan paikan tullen. Maavaraa on edelleen täysin saman verran(enemmänkin joissakin malleissa) ja joustovaroja on voitu lisätä erilaisilla ratkaisuilla kuten Jeepin ja Nissanin vapautettavat kallistuksenvakaajat. Tämä on syy miksi useimmat uudet maasturit menevät edelleen täysin asiallisesti tien ulkopuolella. Australiassa tämä edellä mainittu luokka on hyvinkin suosittu, koska saa sitä jotain mukavuuttakin olla.

Lava-Autot:
Land Rover Defender on se jäykkäakselinen vaihtoehto.

Sitten erillisjousitetulla keulalla on Hilux, L200, Navara. Paras vaihtoehto olisi Mitsun L200. Siinä on takana ja keskellä täydet lukot, kohtuullisen joustava alusta kierrejousitettuna ja niin edespäin.

Youtube on muuten loistava lähde, jos haluat vertailla uusien maasturien käytännön etenemiseroja. Niitä kun Suomessa on niin vähän, että harva on nähnyt läheskään kaikkien kyvyt käytännössä.

Voisit silti kertoa tarkemmin mihin käyttötarkoitukseen autoa hakisit ? Kuinka paljon sitä rakentaisit ? Ja onko mukavuudella, vetokyvyllä, turvallisuudella ja sen sellaisella mitään painoarvoa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.04.2009, 01:39
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tässä muutama esimerkki:

Jäykkäakselinen Hilux
http://www.youtube.com/watch?v=XywU2T_7lD8&fmt=18

Jäykkäakselinen Range Rover
http://www.youtube.com/watch?v=2N2fl_MWapQ&fmt=18

Jäykkäakselinen Patrol
http://www.youtube.com/watch?v=AnnHXmhWPbg&fmt=18

Täysin vakio uudenmallin Pajero, no jooh renkaat vaihdettu AT:ksi, mutta edellä mainituissa oli tehty paljon muutakin.
http://www.youtube.com/watch?v=iF3xdLzuZeg&fmt=18

Land Cruiser 70 sarjalainen aika mukavilla renkaillakin
http://www.youtube.com/watch?v=04pMriaV8tA&fmt=18

Toinen uudehko vakio Pajero ja huonommilla renkailla mitä tojota
http://www.youtube.com/watch?v=bg4RA0hJwjo&fmt=18

Nämä videot esittävät lähinnä sen, että uusi maasturi kyllä etenee täysin asiallisesti myös vanhoihin verrattuna ja Youtube on täynnä hyviä esimerkkejä tästä. Joten mistä moinen vastustus uutta maasturi tyyliä vastaan ? Totta sitä on vaikeampi rakentaa ja korottaa, kun ei ole jäykkää akselia, mutta ei sekään mahdotonta ole.

Land Cruiser 120, sekin kulkee aika kivasti
http://www.youtube.com/watch?v=lyl7ytk1YIw&fmt=18

Land Rover Discovery 3, akselin alla vakiorenkailla 31cm maavaraa, tuskin on kovin monessa vanhassakaan maasturissa 20cm enempää. Samoin jo vakiona loistavat joustovarat.
http://www.youtube.com/watch?v=STt7DmJeeVc&fmt=18

Discovery 3
http://www.youtube.com/watch?v=KbL0YaaWc7g&fmt=18

Land Cruiser 200
http://www.youtube.com/watch?v=M2skj1Rb_b4

Viimeinen, muttei vähäisin: Jeep Wrangler JK, eli uusin malli. Vaikka onkin lukot ja jäykät akselit, ei se silti vakiona kovin paljoa paremmin edellä mainittuja mene. Mutta mitä loistavin aihio jos aikoo enempi rakentaa ja korottaa. Sanoisin että Rubicon mallina paras lähtökohta enemmän maastokamppeen rakentamiseen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVN9RDAaZBI&fmt=18
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.04.2009, 14:05
4x4_88:n Avatar
4x4_88 4x4_88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.12.06
Sijainti: SUOMI
Viestit: 286
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Sitten erillisjousitetulla keulalla on Hilux, L200, Navara. Paras vaihtoehto olisi Mitsun L200. Siinä on takana ja keskellä täydet lukot, kohtuullisen joustava alusta kierrejousitettuna ja niin edespäin.
Hiluxsiin saa myös 100% lukon takatasauspyörästöön. Ja saahan siinäkin 50/50 nelivedon kytkettyä?

EDIT: Huomasin, että offivarusteesta saa kattavia varusteluja tuohon. Pohjapanssaria + vinssi (tuttu SA-Int), sekä 75mm korinkorotus nii mahtuu 33" alle. MUTTA saa myös muihinkin merkkeihin.
Jos ite voittas lotossa tms, niin uus Hilux ja siihen noi varustelut. (Ammatin takia ois hyvä saada lava-auto)

Kaikissahan on hyviä ja huonoja puolia. Minä oon varmaanki niin merkkiuskollinen, että tulis valittua Hilux
__________________
BJ40 ´75
http://www.offroadoulu.com/

Viimeksi muokannut 4x4_88 : 19.04.2009 14:15
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.04.2009, 14:32
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Niin ja eikös se Iveco Massif pitäisi tulla myyntiin (vai tuliko jo?) Siinähän pitäisi olla ominaisuudet ihan kohdillaan.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.04.2009, 14:38
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Iveco, siin on rouhee peli.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.04.2009, 20:45
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pt. Näytä viesti
Niin ja eikös se Iveco Massif pitäisi tulla myyntiin (vai tuliko jo?) Siinähän pitäisi olla ominaisuudet ihan kohdillaan.
Tuommonen italian ihme tuli viime kesänä vastaan Rovaniemellä. En tiedä oliko sitten testi/esittelyauto tms.
Muuten en tiedä autosta mitään, mutta nuita hieman isompia ivecoja ajaneena täytyy sanoa, etten uskaltaisi kovin kauas tiestä lähteä. Sillointällöin ollu jotain pientä vikaa...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.04.2009, 21:29
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Discovery 3:sta jonkinlaisessa maastossa ajaneena voin kyllä sanoa että etenee vakiona jo todella hyvin, vaikka on risut edessä ja takana. Saa kait varsinaisetkin lukot, mutta jarruttelee niin että kaikki renkaat vetää tarvittaessa...
Saahan noita uusia UAZ:eja venäjältä... vielä kun saisi rekisteriin, kun ei löydy enään sitä saksalaista firmaa mikä niitä muutti sinne sopiviksi.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.04.2009, 14:49
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

niin onhan puolustusvoimat valinnut toyota hiluksin palveluskäyttöön , surullisen kuuluisien land-rovereiden tilalle.
land-roverit on kallis opetutus veron maksajien raholla.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.04.2009, 21:04
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
niin onhan puolustusvoimat valinnut toyota hiluksin palveluskäyttöön , surullisen kuuluisien land-rovereiden tilalle.
land-roverit on kallis opetutus veron maksajien raholla.

mikäs lantikassa kompasteli?

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 20.04.2009, 21:37
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ranke Näytä viesti
mikäs lantikassa kompasteli?

TEMÄHIK
Ainakin venäläiset Ford-Defenderin omistajat ovat kironneet auton alimpaan helvettiin. Ford Transitista lainattu tekniikka voi toimia Transitissa muttei lantikassa, samalla turhia ongelmia haettiin, kun autoa ei kukaan viitsinyt testata englannissa LHD -ohjauksella.

nyybinä myllis
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 19.04.2009, 14:56
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_88 Näytä viesti
Hiluxsiin saa myös 100% lukon takatasauspyörästöön. Ja saahan siinäkin 50/50 nelivedon kytkettyä?

EDIT: Huomasin, että offivarusteesta saa kattavia varusteluja tuohon. Pohjapanssaria + vinssi (tuttu SA-Int), sekä 75mm korinkorotus nii mahtuu 33" alle. MUTTA saa myös muihinkin merkkeihin.
Jos ite voittas lotossa tms, niin uus Hilux ja siihen noi varustelut. (Ammatin takia ois hyvä saada lava-auto)

Kaikissahan on hyviä ja huonoja puolia. Minä oon varmaanki niin merkkiuskollinen, että tulis valittua Hilux
Aivan, myös Hiluxiin on saatavana lukot. Hiluxissa se vain on lisävaruste, kun Mitsussa se on vakiona jo hinnat alkaen mallissa.

Mutta sama se on, ottaako Mitsun vai Hiluxin, koska uudet mallit ovat perusteiltaan hyvin samantyylisiä.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 19.04.2009, 07:53
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Jos valmista ei ole niin mistä sellaisen rakentaa?
Maasturit ei ole koskaan valmiita, mutta kaikilla voi ajaa maastossa.


http://www.youtube.com/watch?v=YEZovwp6VUU
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 19.04.2009, 11:30
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Onhan se tääkin Lantikan sukulainen olemassa, myös lyhkäsenä mallina = maastokelpoisempana: http://www.massif.iveco.com/
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 08.05.2009, 13:17
Skaleton Skaleton ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.04.09
Sijainti: Hewitt'ss in nevada
Viestit: 100
Perusasetus

Tämmöinen kysymys jäi kaivelemaan että onko nykyään UUSIA oikeita maastoautoja millään valmistajalla myynnissä?

Onko uudesta Hiluxista tai Landruiserista riskiretkelle vietävää?





Tää on hyvä keskustelunaihe, mielenkiintoista nähdä että nuo modernit pyörien jarrutteluunkin perustuvat automaatit noinkin pystyy etenemään. Kuten todettua noissa uusissa vehkeissä eteenpäin menoa saattaa rajoittaa enemmänkin rahamassin sisältöön tulevat vauriot kuin veto ja pito.

Uuden Landcruiserin, -roverin tai Pajeron vienti riskeimmille reiteille on varmaan mielenkiintoista katsottavaa. Eteneminen sinänsä ennakkoonsuunnittelmattomissa paikoissa ja se miten hyvin kestää edistynyt tekniikka ja optimoidut mekaaniset rakenteet silloin, kun on jääty toisten tukoksi ja touhukkaat pintavesittyneet kaverit virittää hydrauliset vinssinsä pylpyröineen ajatuksella, että kylä varmasti lähtee tulppa putkesta.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 08.05.2009, 14:01
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Skaleton Näytä viesti
Tämmöinen kysymys jäi kaivelemaan että onko nykyään UUSIA oikeita maastoautoja millään valmistajalla myynnissä?

Onko uudesta Hiluxista tai Landruiserista riskiretkelle vietävää?
On noita autoja vaikka kuinka. Ja reissuilla parjaavat siina missa mika tahansa muukin vanhempi VAKIO auto. Eli jos silla haluaa viikoksi lahtea vinssaamaan venajan lapi niin totta @itussa niitakin tarvii modata siina missa vanhaa cruiseria tai Geeta
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 08.05.2009, 14:50
Skaleton Skaleton ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.04.09
Sijainti: Hewitt'ss in nevada
Viestit: 100
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Tämmöinen kysymys jäi kaivelemaan että onko nykyään UUSIA oikeita maastoautoja millään valmistajalla myynnissä?

Onko uudesta Hiluxista tai Landruiserista riskiretkelle vietävää?

Sitimaasturia on vaikka minkämoisia, niillä pääsee hiekkatietä myöten mutta jäykät akselit taitaa olla historiaa vai...?

Jos valmista ei ole niin mistä sellaisen rakentaa? Nykymääräykset ei varmaan helpota rakentelua uusien autojen osalta?

Miten juttu menee kertokaa tilanne.

Nimim. Melkein lottovoittaja.


Niin, tätä alkuperäistä kysymystä tuossa pohdin eikä tässä juurikaan painoteta modaamista vaan UUSIA oikeita maastoautoja riskiretkille. Rakentamalla voi tehdä mitä vaan tai melkein mitä vaan jos pyrkii pitämään kilvissä
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 08.05.2009, 21:43
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Niin, kuten totesittekin, jos oletetaan että verrataan uutta vakioautoa, niin kyllä vanhan vertailukohteenkin tulee olla vakio. Rakentaminenhan on sitten asia erikseen.

Tuskin se luistoneston bragaaminen on sen todennäköisempää kuin ABS jarrujenkaan bragaaminen, koska sehän on sama asia toisinpäin. ABS jarrut kuitenkin ovat pakolliset kaikissa nykypäivän autoissa ja niitä käytetään myös raskaan liikenteen autoissa nykyään, joten kyllä niiden nyt olettaisi kevyen vakiomaasturi käytön kestävän. Ei siinä nyt kuitenkaan kovin montaa hajoavaa komponenttiä oikeasti ole, mutta kyllähän ihan minkä tahansa, myös vanhan, saa väärällä halutessaan rikottua.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 09.05.2009, 01:01
Teme Teme ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.03.05
Sijainti: Oulunsalo
Viestit: 346
Perusasetus

Suzuki Jimny! LaaLaan ehdotus jäi vähän taka-alalle, mutta näin se on!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4x4 Tatuoinnit onko niitä? Kumikameli Chit-Chat 37 13.01.2011 18:08
hyviä purkamoja, onko niitä? evo2 Tekniikka & Jutustelu 24 15.12.2005 09:37
JEEP "Willys" onko niitä samisami2 Tekniikka & Jutustelu 13 14.07.2005 08:20
Onko offivaruste vielä olemassa? jappe Tekniikka & Jutustelu 10 29.05.2005 07:33
Onko olemassa..? anttir Tekniikka & Jutustelu 3 11.01.2004 14:40


Sivu luotu: 02:34 (GMT +2).