Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.12.2008, 11:24
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.519
Perusasetus

Etulukko ja jatkuva neliveto


Jeps, eli NP203 jakis jatkuvalla nelivedolla. Takana detroitlocker, toimisko edessä samanlainen tai lockright? Edessä ei siis napalukkoja ja kotterossa aina 4 veto päällä, keskitasauspyörästö löytyy ja sen saa tietty lukkoon.

Siis maastossahan toi toimii, se on varma. Tietty ARB miehet sanoo että rinteessä sivuttain ajettaessa ois hyvä saada lukkoa auki ja muutenkin jossain tilanteessa lukon avaaminen vois helpata, mutta oletetaan että maastoajo ominaisuudet kelpais tollasella automaattilukolla, niin mites katuajo??

Eli varsinainen kysymys liittyykin katuajoon, pitävällä pinnalla ja liukkallakin, jos tänne etelään joskus vielä talvi saadaan. Tapahtuuko kummia vai raksuttaako etulukko niinkuin takalukko tällähetkellä? Onko joku kokeillut tälläistä yhdistelmää vai pelkästään kytkettävän nelivedon kanssa? Mun oman teorian mukaan keskitasauspyörästön kanssa ei pitäis olla mitään ongelmaa etu lockerin kanssa, mutta se onki pelkkä teoria!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.12.2008, 16:02
MF356:n Avatar
MF356 MF356 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.04.07
Sijainti: lappi (tl), Finland.
Viestit: 523
Perusasetus

En suosittele jos ei saa kytkettyä etuvetoa pois. Vähänkään vetoa päällä lukitsee tasauspyörästön ja silloin ei rattia käännä oikein Erkkikään.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.12.2008, 16:33
vesku.r:n Avatar
vesku.r vesku.r ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.06.05
Sijainti: Ylämylly
Viestit: 433
Perusasetus

Painin saman ongelman kanssa eli kerro jos kokeilet detroittia. Hyllyssä on tt ja locker ja päätä saa raapia ihmeissään että kumman laittaa. Mietin vain että ongelmaksi tulee metsäkäytössä murrosten kesto. Ei voi löysätä lukkoa pakilla tai linkussa ollessa. Nyt alkoi jo paukuttaa toinen avoimella kun hiukan 34 antoi enemmän kierroksia auto tosin on RRC joka ei ole kestävimmän maineessa. Detroit takana taas on aih metsässä liukkaalla noita puuhun nojailuja muutoin sitä ei huomaa. Ehkä sittenkin se TT olis parempi?
__________________
1988 RRC 3,5 litre EFI
www.maastoautotarvike.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.12.2008, 17:29
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.519
Perusasetus

Mutta mutta, eihän se takanakaan ihan helposti "lukkiudu" vaikka vetoa on päällä ja pyörii parkkiksella ympyrää. Eikä tollanen yli 2500kg keiju löysillä swamppereilla ihan ilman vetoa liiku. Eli takalukko tikittää kun ulkokurvin puoleinen rengas pyörii kovempaa kuin lautaspyörä. Hitaampaahan toi ei päästä koskaan sitä pyörii, mut nopeempaa kyllä.

Toisaalta valmistaja sanoo ettei eteen ja kadulle ilman napalukkoja, mutta toisaalta aika varovaisiahan noitten lausunnot on, eihän noilla mitään sais tehä jos ohjeita lukee. :-)

Pitäis ihan uteliaisuuttaan kokeilla, mut tulee vähä kallis kokeilu josse on iha susi ajaa. Mut kyl toi pitäis jonku kokeilla!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.12.2008, 18:04
vesku.r:n Avatar
vesku.r vesku.r ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.06.05
Sijainti: Ylämylly
Viestit: 433
Perusasetus

Annappa siinä parkkiksella enemmän sikaa.. Sen tiukemmin ottaa kiinni mitä enemmän kardaani antaa voimaa. Meni perus vahvistettu 24 tikku solmuun pikku metsäreissulla (superkevyt) tai yhdellä kovemmalla lähdöllä risteyksestä
__________________
1988 RRC 3,5 litre EFI
www.maastoautotarvike.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.12.2008, 18:17
vepele:n Avatar
vepele vepele ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.05
Sijainti: Suomi neidon asshole
Viestit: 2.248
Perusasetus

Hiukka OT,mut IIHOO:ssa edessä ja takana reilusti tiukatut kitkalukot,ja on aivan kauhee masina ajella nelikko päällä liukkaallakelillä maantiellä.
Ei aina oo ihan satavarma mihin suuntaan on keksintö matkalla,vetelee ihan hitosti.
Voisin kuvitella et tommonen 100% lukko tekis sen viell enämpi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.12.2008, 18:18
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

mulla on truetrackki edessä... se ainakin on liukkaalla aika susi ajaa... jossei sitte anna senverran koneelle löylyä että lähtee sladiin, muuten se ei oikein normaali ajossa käänny risteyksistä nelari päällä... tai kääntyy, mutta mummot menee eslalla ohi siinä vauhdissa...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Pajeroon etulukko? misku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 19.09.2006 19:46
HJ:n Etulukko Tekniikka & Jutustelu 1 25.07.2005 12:25
Etulukko vai ei? Micke Tekniikka & Jutustelu 10 23.12.2003 13:32
Jatkuva erektio MäIte Bees & Honey 0 19.05.2002 19:10
Tupakan jatkuva syyttely on lopetettava! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 15:56


Sivu luotu: 19:24 (GMT +2).