Mites menee ihan aikuisten oikeesti turvavöiden ja niiden kiinnityspisteiden laillisuus? Nyt puhutaan tieliikenteestä.
Googlee koitin mutta vastauksia ei löytynyt.
Mitkä on vuosimallirajat eri tilanteissa?
Kiinnityspisteiden tekeminen? Esimerkiksi turvakaaren poikkiputken käyttö niin kuin liite J:ssä opetetaan?
Monipistevöiden mukana tulevien kiinnikkeiden käyttö?
Vanhojen 2-3 pistevöiden poistaminen monipistevöiden tieltä?
Kaikki alkoi siitä kun mä... -Irwin
Leimalla mutinaa aiheutti nelipistevyöt. E-merkintä on. Jakkarat sopii tarkoitukseen. Alapäiden kiinnitykset on alkuperäisissä pisteissä. Nämä oli ok. Mutta yläpäiden kiinnitys on turvakehikon takatukien ja diagonaalin väliin hitsatussa poikkiputkessa ihan kuin liite J:ssä opetetaan. Tämä ei kelpaa. Pitää kuulemma pistää se alkuperäinen pressukaari paikalleen ja kolmipistevyöt. Helevetti. Se orkkis kaarihan lähtee käsin repimällä irti ja katsuri piti itsekin nykyistä järjestelyä parempana mutta kuulemma ei voi mitään.
Ja mitenkäs niitä vöitä sitten pitäisi käyttää? Kolmipistevöitä virkavallan varalta ja nelipisteitä oikean onnettomuuden varalta? Aika hauskan näköinen paketti