Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.08.2008, 21:35
Kimpsu:n Avatar
Kimpsu Kimpsu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.01.08
Sijainti: Tornio
Viestit: 517
Perusasetus

Volvo C303 6x6 ostamassa


Kertokaahan offroad gurut että mimmonen kampe on mettälle offailuun otsikonmukainen volvo, auto on tosiaan 3akselinen 6x6 portaaliakseleilla oleva maastokuorma-auto 3l suoralla kutosella.
Kilpailuja ei ole tarkoitus kierrellä ainakaan toistaiseksi, lähinnä safareille ja omaks iloks mehtissä rymyilyyn.

Tiedossa olevaa faktaa:
- Auto on v.....n painava, oma paino reilut 2000kg
- Auto syö aivan v......i bensaa
- Auto on aivan v......n huono ajaa tiellä
- Autolla ajettu vain 22000km
- Autoon aukoton huoltokirja

Eli jos ei ed. mainitut ominaisuudet haittaa niin mihin muuhun kannattais kiinnittää huomiota ko. autossa? Lukot tuntui toimivan ja voimansiirto pelasi muutenkin hyvin.
Mitä tuollaisesta vois saada myymällä suomen kilvissä?
Paljonko maksetaan esim. portaali akseleista?


Kiitos asiallisista vastauksista etukäteen.

__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!"

Aina ei voi voittaa,......
Ei edes joka kerta

Viimeksi muokannut Kimpsu : 07.08.2008 21:01
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.08.2008, 21:46
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.245
Perusasetus

Muuten paikkansa pitävä lista mutta ei ihan paska ajaa tiellä jos ei hitautta moottoritiellä lasketa.

Vähän ajetuissa voi olla kovettuneita tiivisteitä tai haurastuneita kumiosia.

Hinta riippuu korimallista, mäyriksistä saa eniten. 2h+k enempi sellainen metsästäjän taukotupa eli siihen käyttöön parempi.

Akseleiden hinnan löydät tuota myyntipalstaa selaamalla. Pyynti hinnat on usein taivaissa ja myyntihinnat vain korkeat
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.08.2008, 22:22
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.326
Perusasetus

Lainaus:
Tiedossa olevaa faktaa:
- Auto on v.....n painava, oma paino n.3000kg
Painava ja painava, proto-sisu painaa tyhjänä noin 5500kg...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.08.2008, 22:33
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimpsu Näytä viesti
Kilpailuja ei ole tarkoitus kierrellä ainakaan toistaiseksi, lähinnä safareille ja omaks iloks mehtissä rymyilyyn.
Eipä sellaisella tarvi kovinkaan moneen kilpailuun ainakaan suomessa osallistua, kun ei taida kuorma-autoille niitä kukaan edes järjestää.
Omaksi iloksi ajelu voi muuttua aika nopeasti omaksi ja muidenkin harmiksi, kun ei se kolme-akselinen ole niin kovinkaan ketterä maastossa, ja ohjaamiseen menee yllättävän paljon energiaa ellei asenna ohjaustehostinta.
Painava auto tarvitsee myös aika järeän vinssin, josta taas tulee lisää painoa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.08.2008, 23:06
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.326
Perusasetus

Kuorma-auto ja henkilöauto ovat niin pitkiä sanoja, että lyhennän ne laiskana tähän "ka" ja "ha".

Normaaleihin tavaran kuljetus ka:han tehdään usein akseli muutoksia. Asennetaan lisää/poistetaan akseleita, ja runkoja jatketaan/lyhennetään. Ja muutoksille saa luvat ja leiman, jos homma on suoritettu asiallisesti. Lisäksi saa vaihtaa melko vapaasti esim renkaat ja moottorin. Näillä on haluttu käsittääkseni turvata ihmisten elinkeino mahdollisuudet.

Voiko mäyräkoirasta ottaa yhden akselin pois, ja onko se sen jälkeen ka vai ha? Entäs mäyrän renkaat ja moottori, se on kuitenkin ka?

Tässä taidetaan tarvita MaTTia avuksi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.08.2008, 23:51
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Mulla on juuri tuollainen 303 6x6 ja aivan huippu peli. Ajettavuus on ihan ok, niinkuin tuossa jo mainittiin. Kulutus laski 10l sataselle kun laitoin td-moottorin ja ylivaihteellisen laatikon, jolloin maantielläkin viittii ajella.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.08.2008, 06:37
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Vikoja ei ollut, muuta ku ne vetonivelen suojakumit, jotka taitaa olla kaikissa sököt. Hammaspyörät tykkää huonoa, jos pyöränlaakereissa on välystä, eli ne kannattaa tarkistaa ja että jokapaikassa on öljyä!

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.08.2008, 13:50
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

minkäs koneen tuonne tungit? patrollin?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Volvo C303 -77 Mutter O/M/V Ajoneuvot 0 16.02.2008 08:59
M: Volvo C303 vm.75 Holst O/M/V Ajoneuvot 8 12.10.2007 16:23
M: Volvo tgb 11 C303 waild O/M/V Ajoneuvot 1 11.10.2007 14:06
M: Volvo C303 avo Pauli O/M/V Ajoneuvot 12 24.04.2006 14:39
O: Volvo c303 TomppaV O/M/V Muut 0 01.03.2004 08:49


Sivu luotu: 00:17 (GMT +2).