Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2007, 21:19
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

SHREK (Cherokee projekti).


Lopultakin sain kerättyä sen verran euroja jonoon, että pääsi hankkimaan XJ Jeeppiä. Suomalaisia myyntipalstoja ja lehti-ilmoituksia aikani seurattuani jouduin toteamaan jokaisen myynnissä olevan suomiyksilön olevan liian kallis budjettiani ajatellen, siistä hakukone etsimään ulkomaan tarjontaa. Saksasta olisi kalustoa kyllä löytynyt, mutta kulut auton hakemiseksi Suomeen kasvaisivat taas yli varatun euromäärän.

Lopulta löysin pari sopivan hintaista yksilöä Virosta auto24.ee nettimyyntipalstalta. Muutaman sähköpostinvaihto ja puhelu kauppiaille, joiden kanssa pystyi kommunikoimaan joten kuten suomeksi vahvisti päätökseni hakea Jeeppi Virosta. Myyjien puheisiin luottaen varasin laivaliput tallinnaan ja takaisinpäin paikan myös autolle. 16.2.2007 noin puoli kaksitoista olimme Tallinnassa ja otimme ensimmäisen taksin jossa ei ole kylttiä katolla koko päiväksi käyttöömme, ja suunnistimme kohti ennalta katsottua autoliikettä. Auto kyllä löytyi lumen alta pieneltä verkolla aidatulta alueelta, mutta alue oli sen verran epämääräinen että päätimme suunnistaa kohti toista valmiiksi katsottua autoa.

Toinenkin auto löytyi lumen alle hautautuneena, mutta nyt hieman suuremmasta aitauksesta. Vartin yrityksen jälkeen se jopa käynnistyi, mutta kuulosti käyvän neljällä pytyllä siitäkin huolimatta, että myyjä huudatti konetta toisen vartin. Sisustassa nahkapenkit olivat niin vahvasti homeessa, ettei viitsinyt ottaa edes tyyppejä. Kaikki korin tiivisteet hajallaan, vasemman puolen sähkölasit ei toimineet, iskarit paskana, alusta todella pahasti ruosteessa ja kaiken huipuksi matkamittarin kaikki numerot erikorkeudella keskenään (lukema noin 13tkm). Eteenpäin sanoi mukana ollut kaveri hangessa puolituntia seistyään.

Molemmat varmat autot katsottu ja edelleen kaupat tekemättä. Aikamme kuskia suostuteltuamme saimme hänet kulettelemaan meitä muihin autoliikkeisiin, olisi tiennyt paremmin saunojen sijainnit. Kiersimme varmaan kymmenkunta liikettä ja saldona oli yksi löydetty Cherokee, joka ei 2,5 litraisen bensanelosen, manuaalilaatikon ja kulahtaneen olemuksensa ansiosta alkanut juurikaan kiinnostaa. Olimme jo luovuttamassa ja lähtemässä kohti satamaa, kun matkan verrelle sattui useamman häkkiliikkeen alue. Viimoinen pysähdys saisi olla tässä. Liikkeitä oli paljon, joten lähdimme kiertämään niitä erillämme. Kumpikaan ei löytänyt yhtään Jeeppiä. "Taksin" vieressä seuraavaa siirtoa miettiessämme kiinnitin huomion kattokaiteisiin, jotka näkyivät etempänä. Aloimme etsiä reittiä kattokaiteiden luokse, ja perille päästyämme (tarha oli usean muun tarhan keskellä hieman piilossa) totesimme löytyneen päivän parhaan yksilön.

Ei hintalappua lasissa, onkohan jo myyty. Hintatiedustelu myyjältä, ja selvisi auton odottavan korjausta ennen myyntiä. Ilmoitettuani ettei pienet viat haittaa, jos auton pystyy ajamaan Suomeen, kuulin epäilyttävän pienen hintapyynnön. Auto oli tuotu Saksasta ja jälkiasenteinen varashälytin oli viallinen. Joku todellinen "sähkömies" oli sitten ruvennut selvittämään vikaa saadakseen auton käyntiin ja repinyt sulakkeita ym. irti tarpeettoman paljon. Apuvirralla käyntiin ja moottori kävi heti todella nätisti. Nopea tekniikkaan tutustuminen metrin edestakaisin ajolla, auton papereiden tarkastaminen sekä pieni tinkiminen ennestäänkin halvasta hinnasta, ja raha vaihtoi omistajaa.

Takavalot ei pala, mutta takasumuvalo kytkettäessä palaa oik. puolella sumari ja vas. puolella pakkivalo, joten hyvin pärjätään muiden valojen toimiessa kutakuinkin normaalisti. Ovet lukkiutuvat jatkuvasti itsestään ja vilkkujen merkkivalot mittaristossa palaa koko ajan. Joka kerran jarrua painettaessa alkaa vilkkurele nakuttaa, mutta vilkut ei onneksi vilku. Pieni jäähdytysnestevuoto paikattiin lämppärinletkua lyhentämällä heti koekäytön jälkeen. Pikkuvikoja päätimme ja kiinnitimme myyjän kanssa jonkun muun auton Saksalaiset kilvet paikalleen suuntasimme kohti satamaa.


Edited by - 454SS on 18/02/2007 19:57:13


Viimeksi muokannut 454SS : 30.10.2013 19:37
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Projekti Mall Crawler #2 - Cherokee moggiakseleilla Timo_L Maasturiprojektit 295 03.05.2013 10:53
O: halpa XJ cherokee projekti KooPee O/M/V Ajoneuvot 8 29.05.2008 19:43
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) Timo_L Maasturiprojektit 89 19.04.2008 10:52
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 03:44 (GMT +2).