![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Varokaa väärin tehtyjä kannentiivisteitäHuomasin, että suurin osa markkinoilla olevista vanhoihin japsidieseleihin tehdyistä kannentiivisteistä on vääränlaisia. Videolla väärin tehtyä kannentiivistettä edustaa Victor Reinzin tiiviste, mutta samanlaisia tasapaksuja peltipakkoja ovat ainakin myös BGA:n, Elringin ja FAI:n tekeleet sekä yksi käteen sattunut merkitön kiinalainen tiiviste. Tein aiheesta videon, josta näkyy, mikä niissä on väärin ja eri tavalla kuin orkkiksessa. Ilmeisesti samalla tavalla väärin tehtyjä tiivisteitä on olemassa kaikkiin noihin dieselkoneisiin, joissa esikammio tulee palorenkaan päälle. Vääränlainen tiiviste ei tiivisty esikammion ympäriltä ja siihen tulee vuotokohta. Myös Suomen Nissan-marmori myy tuota FAI-merkkistä tiivistettä halvempana vaihtoehtona orkkistiivisteelle. OEM-tiiviste maksaa marmorilla niin paljon, että kannattaa tilata se mielummin suoraan Japanista, josta sen saa noin 40 eurolla. https://www.youtube.com/watch?v=HTVjjguk05Q
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Varsin erikoinen homma. Oletko ottanut yhteyttä vaikkapa tohon Victor Reinziin että miksi ovat tehneet tiivisteen eri tavalla kuin OEM? Vaikea nähdä että tuossa olisi mistään kustannusten säästöstä kyse.
Itsellä on vastaanvanlainen havainto 1976 Cadillac Eldoradon jarrupaloista. Etu- ja takajarrupalat ovat muuten identtiset, mutta takapaloissa pitää olla sellainen pieni nänni joka estää jarrusatulan mäntää pyörimästä. Jos mäntä pääsee pyörimään, niin käsijarrun automaattikiristys ei toimi oikein. Noh kappas kun täällä on Wagner, Monroe ja Power Stop useilla eri paloilla myytävänä ja väitetään sopivan sekä eteen että taakse ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Laitoin kyllä Victor Reinzin tehtaille sähköpostia aiheesta, mutta siihen ei vastattu.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
paljos esikammio tulee kannen yli
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nissanin speksit ulkonevuudelle ovat -0.05 ... +0.10 mm. Eli jonkun verran saa olla sisässäkin, mutta tuo väärin tehty tiiviste vuotaa tietysti silloinkin esikammion ympäriltä, koska sylinterinputket ovat koholla lohkosta.
Viimeksi muokannut Smoppi : 03.12.2019 18:06 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Voiskohan olla niin että orkkis pahvilla on toleranssia esikammion ulkonevuudelle ja tarvike pahveille ei,eli tarvike pahvilla pitää kammiot olla hiottu kannen tasoon,käytännössä niin et kammiot on paikoillaan kantta oikaistaessa. Eli homma korjautuisi ainakin osittain niin että ohjeistusta muutettaisiin erilaiseksi kuin tehtaan ohje.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään VW kannentiivisteitä | Vilpertti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 08.06.2019 14:16 |
BJ40:n kone kasattu väärin?? | mantila2 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 17.08.2011 07:19 |
JOS VÄÄRIN EN MUISTA NIIN HAMSTERIN NIMI ON.... | Nils Holgersson Fan Club | 0 | 29.09.2002 20:08 |