![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() pajeron ohjaustehostin tehoton.Meni metsässä tehostus aika huonoksi. Tyhjäkäynnillä ei tehosta oikein mitään, kierroksilla suurinpiirtein normaalisti. Pumppu vai simpukka vika? Onko muilla ollu samanlaista vammaa? Pajero -88 bensa, renkaat 33".
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ja nesteet on pumpussa ? Entäs käyttöhihna ? Yleisin paikka mistä noi Pajeron tehostimet vuotaa on se käyttöakselin juuri, sinne kun kerääntyy likaa niin syöpyy se akseli. Myös putket kannataa tarkistaa, etenkin metellikiinnikkeiden alta ( itsellä oli hangannut reiän, josta uitti nesteet pihalle )
Epeli |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mitäs tuolle sitten voi/kannattaa tehdä, kun näyttäisi vähän siltä että minullakin tuo tehostin hiukan hikoilee? Onko korjaussarjaa, (muuta kuin se kuusimukinen), vai onko helpompi swapata koko tehostin?
- Isoa kovaa kellon ympäri - |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Öljyt on sisässä (atf) hihna uusi ja tiukalla ei luista. Jotenkin tuntuisi ettei pumppu tee tyhjäkäynnillä tarpeeksi painetta tai sitten paineet hukkuu simpukkaan?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jos se vuotaa sieltä akselin juuresta "kääntövarren" päälle, niin saahan siihen timanttitiskiltä stefan ja tiivisteen. Eriasia on vain, kannattaako syöpyneeseen akseliin pelkkiä tiivisteitä vain vaihtaa ? Itse meinasin korjauttaa "vuotavan" akselin siten, että olisin vienyt sen moottorikoneistamolle, jossa olisivat metalliruiskuttaneet ( rosteria, muistaakseni ? ) akselin syöpymät tukkoon ja koneistaneet sen jälleen alkuperäismittoihin (n.80-90€)
Epeli |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Meinasit korjauttaa? Totesit sitten ettei maksa vaivaa vai mihin lopputulokseen tulit?
Tässähän olisikin oiva kenttätestin paikka, tehostimeen sisälle RVS-Tecin P2 ohjaustehostinkäärmeöljy ja sitten katsotaan tuleeko se pihalle? Jos toimii, niin voila, jos ei toimi niin tuli tuhlattua kolme kymppiä! Vaan pitäisikö tuossa samalla vaihtaa tiivisteet, jolloin ei välttämättä tiedä loppuiko vuoto tiivisteitten vaihdolla vai käärmeöljyllä... - Isoa kovaa kellon ympäri - |
#7
|
|||
|
|||
![]()
no kun ei se enään vuoda ? Ihan kuivana on pysynyt jo pidemmän aikaa, voihan olla toki, että ne vuotavat putket uittivat sitä atf:ää simpukan liepeille. Itse ostin virosta http://www.gunk.com/oe2.asp?pic=M1712 litkua, joka "saattoi" jotain tehdä ?
Epeli Edited by - Epeli on 22/11/2005 10:49:49 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Metsässäkö meni?
Tumpuloin kerran KC:n tehostajan putket linttaan etupäästä kannon nokkaan. Käyttäytyi juuri noin, ihan niinkuin ei olisi öljyä tehostajassa. Korjasin leikkaamalla palat pois putkista ja laittamalla hydrauliletkua putken päälle tuplaklemmareilla. Pitää sitten muuten saada tiukkaan, yhdet tehostajan öljyt jäi Mäkkärin pihaan, kun kurvasin luukulta... /Kari "Better pissed off than pissed on!" |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Itse korjasin tuon reiällisen tehostimen putken vaihtamalla tilalle puserrusliittillä varustetun teräskudosvahvistetun teflonletkun ( hiflexin ukkojen mukaan ikuinen ja ei lämpötilakaan haurastuta )Itseasiassa vaihdoin samalla molemmat putket letkuihin. Ainakin laatikon letkuista mehi pikkuhiljaa atf-öljyt pihamaalle vaikka oli tuplalemmareilla, nyt on nekin letkut em. tavalla korjattu eli tihku enään.
Epeli |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo putkia eikä letkuja kolhittu, tehostus huononi metsässä vähän niinkun vähitellen. Ja tehostin kyllä toimii, kun antaa kierroksia.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
No eikös tuo kierrosten myötä mukaan tuleva tehostin voisi viittaa pumpun vikaan? Kunnolla kierroksia niin silloin lähtee vasta pyörimään tms?
-- Pajero, citymaastureiden aatelia -- Nerd-O |
#12
|
|||
|
|||
![]()
vähän kyllä kuulostaa et olisi menny pumppu heikkoon happeen. kierroksilla saa aikaiseksi jonkinlaisen paineen ja taas tyhjäkäynnillä ei. voi olla kyllä et vois olla öljytki huonona jos vaik kiehuneet/menny vettä sekaan
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Purin pumpun illalla. Pummu oli muuten kunnossa, mutta ylipaineventtiili oli jostain syystä jumissa siten että se jäi rakoselleen. Hoonasin venttiilin reikää vähän hiomapaperilla ja pumppu takas kasaan. Alkoi heti toimia. Olis saanu korjattua paikoillaankin jos olis tiennyt missä vika. Koeajolla repes traction bar taka-akselista taas!
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Kyllästyin Pajeron pumpujen kanssa pelaamiseen, kun tuntuu ettei ne kovin kauan pelaa offissa.
Laitoin Mersun pumpun, mutta nyt tahtoo öljyt kovasti kuumeta. Pudotin pumpulta kierroksia hihnapyörillä ja laitoin pienen lauhduttajan, mutta kyllä silti lämpiää. Onkohan Mersun pumppu vaan liian suuri tuottoinen Pajeron simpukalle ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Mä luulen kans että se simpukka ahdistaa. Mulla on suzukissa pajeron simpukka ja aluksi oli 626 mazan pumppu, se kuumeni aina paljon ja lopulta lakkasi tehostamasta. Seuraavaksi laitoin pajeron oman pumpun. Siinäkin samaa lämpeämisongelmaa ja sekin alko leikkaan lopulta kiinni ja lakkas pumppaamasta. Nyt on menossa toinen pajeron pumppu ja sekin lämpenee vähän liikaa. Ei aina kestä kättä pitää säiliön kyljessä. Letkut yms on katottu että on riittävän isoja.
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
ihmettelen et miten te saatte ne pumput ylikuumeneen,vettäkö teillä siel on atf:n joukossa.mulla ei oo ollu mitään ongelmia omassa.minkä kokoista putkee ne teen linjat on?
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on vielä Pajeron alkuperäinen paineputki, ajattelin kyllä huomenna käydä teettään siihen uuden vähän paksumman jos auttaisi. Simpukankin vaihdoin, ei vaikutusta.
Yhden simpukan purkasin, että olisko siellä joku paikka mitä vois porata. Mutta en niistä sisuskaluista oikeen mitään ymmärtänyt. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
vinssini on tehoton? | Turboic | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.05.2008 20:43 |
ohjaustehostin BJ:hin | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 08.06.2006 06:35 | |
tehoton chevy | tiipe | Chit-Chat | 9 | 20.10.2005 08:31 |
BJ:hin ohjaustehostin | upi7 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 15.09.2005 21:52 |
Ohjaustehostin | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 27.09.2004 10:39 |