|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Hajuton Diesel? Neste MY dieselOnko kenelläkään kokemuksia tuosta Nesteen MY- dieselistä? https://www.neste.fi/artikkeli/neste...ka-moottorille Siis tuo perinteinen diesel tuoksuu, vaikka on tiiviissä muoviastiassa. Olisko tuo MY-diesel vähemmän "tuoksuva" taikka tuoksuuko vaikka pullanpaistolle/nakkikopille tms. Ja pysyykö tuo "tuoksu" muovisessa tankissa? Olisin käynyt tankkaamassa, mutta oli alle puoli tankkia jäljellä Siis tuota ei saa Oulusta, eikä edes läheltä... Veneessä -80? luvun valopetroolilämmitin, Wallas alkaa olla hintansa haukkunut, ja pitäisi uusi lämmitin hankkia. Veneessähän ei saa olla bensiinillä toimivia lämmittimiä, joten kaksi polttoainejärjestelmää. Nykyään nuo valopetrooli- ja diesel lämmittimet on saman hintaisia, ja tuolle diesel lämmittimelle voisi olla käyttöä talvellakin...
|
#2
|
||||
|
||||
Hintaa mietin ensimmäisenä ja Nesteen asiakaspalvelurobotti kertoili tämmöstä
Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
Saako tuolta muulla, kuin nesteen luottokortilla?Lainaus:
Samassa osoitteessa: "Neste K Kempele Ouluntulli" ei kuulu valikoimiin. JOS tämä My Diesel olisi hajutonta/mielyttävämmän tuoksuista muovitankissa (ja palaessaan), niin tuo muutaman centin/kymmenen- hintaero ei tunnu missään. Tuossa nykyisessä venelämmittimessä palaa "wallas" luokiteltu valopetrooli, ja se taitaa maksaa n. 2e/litra? Mutta tuo Wallas alkaa olla elinkaaren päässä; mm. puhaltimien laakerit "loppu". (siis ikää n. 30-40v?) |
#4
|
||||
|
||||
Ei ole tullut haisteltua sen tarkemmin, mutta ei se tankatessa kovin pahalta haissut.
Kolmessa dieselissä on koitettu, kaikissa pakokaasu haisi paremmalle kun on vieressä seissyt. Kuorma-autossa takana ajava sanoi, ettei tule edes mäkeen kiihdyttäessä mustaa. Traktorissa etu oli suurin kun on kompressoria käyttäessä aika lujilla ja puskee mustaa. Minähän sitä joudun haistelemaan, niin MY-dieselillä se väheni tosi paljon. Menee jatkossakin tankkiin noissa hommissa. Ja olen tankannut vain Nesteen kortilla tuota ainetta.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#5
|
||||
|
||||
Täähän on mielenkiintoista lientä. Pitääkin kokeilla joskus jos Oulunkylästä sais ihan tavan kortilla. https://nestemy.fi/tietoja
|
#6
|
||||
|
||||
Tätä näyttäisi löytyvän Turun Skanssin Nesteasemalta joka on työmatkan varrella. Pitääpi ottaa seuraava tankillinen testiksi.
|
#7
|
|||
|
|||
Voisko joku "impata" pikkusen?
Siis ihan vaan nuuhkaista tankista/pistoolista, että onko merkittävää eroa.
Tai taidampa käydä tuossa Ouluntullin rekka-asemalla "rosvoamassa" pistoolista pari tippaa johonkin rättiin/paperiin, ja pitänee se sitten pistää muovipussissa tankinluukun ja korkin väliin (Saavatpahan kamerasta ihmetellä, että noinko vähällä kulkee?) |
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
|||
|
|||
|
#10
|
||||
|
||||
Seinäjoelta löytyy ainakin Minimanin pihasta.
Hintaahan sillä on se n15 senttiä normi dieselin päälle. Pitää koittaa joskus ramin tankkiin laittaa että vähenisikö käryytys tyhjäkäynnillä ja startatessa pöläyttely. Molemmat ominaisuuksia, ei johdu viasta polttoainelaitteissa.
__________________
Joop |
#11
|
||||
|
||||
Ahaa
Eipähän haise vuotavat suuttimet
__________________
-82 Vihreä camo patrol -82 Hopea 2+3 projekti patrol -82 Varaosa tekniikanluovuttaja patrol |
#12
|
||||
|
||||
Nyt vasta tämän huomasin, tuohan on aivan possuhalpaa verrattuna niihin viiden litran astioihin. Mökillä mulla kaikki pörisee pienkonebensalla, loppus kertalaakista kaikki ongelmat moottoreissa. Siis mönkkäri, moottorisaha, raivaussaha ja perämoottori.
__________________
Tumpula Racing Team |
#13
|
||||
|
||||
Vetäsin pikkutoitsun tankin täyteen MYytä Hämeenlinnassa, 1.579€/l. Eipä sinne sovi ku 40 litraa tyhjään tankkiin eli n. 6€ kalliimpi tankillinen, ajelee liki 800 km. Katotaas huomaako mitään posiitiivista. Eipä ainakaan haissut näpit tankkaamisen jälkeen.
|
#14
|
||||
|
||||
Lainaus:
Sama. Ja kaikki käynnistysonGelmat harvoin käytetyis vehkeis historiaa.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#15
|
||||
|
||||
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#16
|
|||
|
|||
Testattiin mm. 4 kw ilmalämmittimellä
Siis tuo ei haise kanisterissa oikeastaan millekkään, toki tuli tuossa lirutettua pieneen 330c vesipulloon:
Haju tuo mielen kynttilän sammuttamisen steariinin savun, kuten myös moottorisahan tuoksun? Pakokaasuja haisteltiin hallissa, ja ne vaihteli steariinistä muoviin. |
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuosta ne mistä saa: https://www.neste.fi/asemat?orig=&de...lue_5%5B1%5D=1 |
#18
|
|||
|
|||
syötäppä tuohon kenttään postinumero! Minä esim. 90570Lainaus:
Tuo minun "My diesel" tuli tuolta Jäälin automaattiasemalta. Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 07.01.2019 01:46 |
#19
|
||||
|
||||
Tuossa linkissä oli lista kaikista pienkonebensaa myyvistä, ja sieltä löytyi myös:
Neste K Oulu Isko Iskontie 1 , 90550 OULU Mittarimyynnin tuotteet: Neste Futura 95 E10, Neste Futura 98 E5, Neste Pro Diesel -32/-37, BE PRO 4T |
#20
|
||||
|
||||
Lainaus:
Syksyn viimeiset temput on näissä ollut pumppubensan siirto ajossa olevien tankkeihin, ja parikymmentä litraa pienkonebensaa tilalle. Talvella ja sittemmin keväällä käyntiinlähdön ongelmat ovat kadonneita riemuja, lähtee kuin olisi ajettu hetki sitten viimeksi... Pienkonebensalla ei vissiin saisi sitten ajella liikenteessä, se kun ei ole verotettua liikennepolttoainetta, mutta mieluusti sillä kyllä sitten sen talven tankillisen jämän pöristelee. Ja kyllä sen eron sitten pakokaasun käryssä huomaa, kaasarit syöttää vähän toisin kuin ruiskupelit, ja kateista ollut edes unelmia ko. väkkärän valmistusaikana... Muutamaa pienkonettakin tuossa nyt sitten käytetty, ja kyllähän se käryttömyys on kivaa. Säilyvyyskin ja sitä kautta käyntiinlähtö on kyllä vähän toista kuin pumppubensalla, joka sekään ei ole ollenkaan sellaista mitä bensa aikanaan oli. Satunnaisesti on sitten noissa purkuraadoissa tullut "vanhaa kunnon lyijyllistä ysiysiäkin" vastaan, yhdessä oli jopa viimeinen tankkauskuitti penkillä, kaveri ei sitä uudempaan autoon uskaltanut laittaa mutta tuli sitten sekin ajettua ruiskuksi muutetulla Rättärillä pois. Kaasunvaste oli erilaista, ja kun läppäriltä seurasi mitä koneessa tapahtuu, niin paljon lyhyemmillä suihkutusajoilla kulki kuin pumppubensaa tankissa, ja suihkutusajat kasvoi kun vanhan poltti pois. Vanhan tuoksu taasen jäi useammankin tankillisen ajaksi, jota sitten kummasteltiin leimaamossakin että "miten tämmöiseen vanhaan olet saanut vanhan pakokaasun tuoksunkin tehtyä"... Ja joo, saattoi tuossa Lambaada vähän ottaa itteensä, ei kauaa mennyt kun sekin sitten tuli vaihtolistalle, tosin muutenkin oli kyllä jo laajakaistaa odottamassa asentumista... |
#21
|
||||
|
||||
Olisko tullut esille tankkauspaikkoja ihmetellessä? Ja kokemukset samantyyppisiä..?
|
#22
|
||||
|
||||
Anteeksi nyt kaikille jotka mielensä pahoitti että pienkonebensa ja sen saatavuus sotkettiin tähän ketjuun...
Vaan toisaalta omassaan helpompi löytyvyys vastaisuudessa? |
#23
|
||||
|
||||
|
#24
|
||||
|
||||
Suomesta löytyy polttoaine, joka voisi ratkaista koko maan diesel-päästöjen ongelman |
#25
|
|||
|
|||
Ei vaikuta mihinkään. Polttomoottorit on saatanasta. Sporalla pääsee ja sähköautot pakollisiksi, sähköä tulee seinästä.
|
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Moskvich Elite BMC diesel, eli diesel mosse | Jare | Chit-Chat | 35 | 29.12.2014 18:40 |
Diesel + NOS | karisa | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2012 20:33 |
Diesel v8:sit. | opelman | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 27.05.2011 09:21 |
Neste / neste-lämmönvaihdin | farmari | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.05.2007 19:15 |
M:bmc 6-diesel | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 20.02.2007 20:27 |