![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() kysymys vinssistä ja sen voimasta.Moi kaikki.Kertokaas äkkinäiselle kuinka paljon vinssissä pitää olla vetovoimaa jos Land Gruiser on ajettu jumiin?Ollaan käyty Venäjällä tutustumassa sotapaikkoihin ja välillä on vähän jännittänyt pääseekö...Olisi hyvä olla varavoimaa mkana.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Millane ruiseri? Jos hommaat tojotan mekaanisen, luulis riittävän. Varma kampe.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
moi,LC 150 sähköinen olisi todennäköisin,lisäksi mietin että vinssi olisi irrallinen joko koukusta tai keulan vetopisteestä kiinni.virrat tosin täytyy rakentaa..
Viimeksi muokannut Pauli : 21.10.2017 20:46 Perustelu: kijroitsu vihreen kojraus |
#4
|
|||
|
|||
![]()
pitäisi oikolukea..vetopisteestä piti sanoa.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Miusta irrallinen vinssi kuulostaa tosi hyvältä.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Offitarvikkeella esim on n.2000 kg vinssi.kertokaa kokeneemmat mitä se tarkoittaa?Teoriassa se nostaa koko auton,mutta kun se on suossa onko tuosta riittävä apu?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Voit korjata / muuttaa omaa tekstiä oikealla olevan EDIT-nappulan kautta.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tuollainen irroitettava vinssi vois olla tuollaisessa autossa ihan omiaan. https://www.tacomaworld.com/threads/...h-tray.301633/
Viimeksi muokannut Killer-Wo : 22.10.2017 06:57 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Tosiaan riippuu käyttötarkoituksesta....
Juurikin tuollaiseen satunnaiseen tarpeeseen/varalle vois olla sopivampi tuommoinen pieni, irrallinen vinssi.
Esim juurikin 2000kg/4500 nimellinen. Tuommoien pieni vinssi irtonaisena on sikäli hyvä, että sen voi säilyttää kuivassa auton sisällä, tai jopa viedä sisälle "pannuhuoneeseen" viikoksi pariksi kuivumaan.... -> nuo kiinan vinssit eivät oikein tykkää tuosta vedestä ja suolapaskasta, jota lentää sinne vinssille, jos jatkuvasti keulassa.... tuppaavat happanemaan paskaksi... Vaatii kaveriksi ehdottomasti taittopyörän, mieluusti kaksi.... ja jos toisen taittopyörän kaverina on n. 10-15m 9mm vaijeria, niin saa kasvatettua vetotehon jo 4 kertaiseksi. Sitten kannattaa hankkija jo aluksi kunnolliset sähkökaapelit ja liittimet valmiiksi, ainakin auton keulalle. Tuommoinen 2000 kg vinssi imasee virtaa suuruusluokkaa 200 Amppeeria; siis liittimet pitää olla ns. trukkiliittimiä, ja kaapeleissa poikkipintaa reilusti. Jos laittaa virran ulostulon keulaan, ja vinssiin metrin kaapelit, JA lisäksi n. 6-7m pitkät jatkojohdot, niin saa tarvittaessa vinssin myös auton taakse. Taikka jos auto nokallaan mutakuopassa, niin saa vinssin n. 6-7 metriä auton etupuolelle, ettei tarvitse alkaa hautaamaan vinssiä sinne kuran sekaan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kysymys remmiahtimesta tai pikemmin sen remmin kireyden tarpeesta | mäksä | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 14.12.2014 11:45 |
Ostetaan -92 Wrangleriin molemmat ovet, etulasi ja sen koko "paska" ja levikkeet. | Remotecontrol | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 27.11.2009 15:26 |
LJ70:sen vinssi kysymys? (WARN) | Kumikameli | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.12.2006 13:08 |
M: hj-45:sen ja bj-40:sen akselit | Rölli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 11.09.2006 18:58 |
Tyhmä kysymys vinssistä (mek) | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 19.11.2004 16:52 |