Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.06.2014, 07:36
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Punin Patrollit (varakäyttiksen tuhertelua..)


On pitäny alottaa jo kotva rakentelutopikkia, lähinnä tuon mehtäkamppeen evoluutiosta miun häiriintyneen mielen visioiden toteuttamisen suhteen, muttei oikeen ole olluna aikoo työkiireihen tms takia. Nyt aattelin vähän koostaa, että mitä autoon on tehty ja sen tähen topikki on "Patrollit", koska nuita on ny siunaantuna kaks, toinen käyttikseksi siis Sitten kun kaikki jotka miut niiko nokikkain tuntoo, tietää mitenkä helevetin hyvä tuuri miulla on kaikkien autojen jne kanssa, niin se taisteleminen seleviää kyllä muillekin, kuhan tähän vitjaan alakaa tulla enempi tekstiä ajan saatossa Samalla kait tää ketju voi toimia miulle ihelleni muistilistana, mittee autoihin on tarkotus tehhä ja samalla näkee hiukan kehitystä sitten ko kahtoo taaksepäin, et onko jotain saana aikasiks vai ei..

Samalla tää voipi toimia yhen autoharrastajan blogina ja tunteihen purkamispaikkana, miusta ko jotenni tuntuu, että samanlaisia epäonnensotureita on tässä muassa muitakin ko mie, niin pääsöö sitten porukalla kiroomaan asioita tahi jakamaan neuvoja myös toisille samanlaisille sepille, neuvoja ja vinkkejä suapi antoo ja kommentoikee mahollisimman paljon, miun puolesta suapi olla vähän roisimpaaki juttua, en niistä ota niin herkästi ihteeni

__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!

Viimeksi muokannut PunisherFIN : 09.11.2014 21:47
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.06.2014, 08:04
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Mietin et misseehän järjestyksessä sitä esittelis kaluston, mutta kai se on tuosta mehtävehkeestä lähettävä liikkeelle, se tuli kuitenni ensmäisenä miulle, kahotaa se käyttis sitte myöhemmin

Autohan on Y60 korinen GR Patrolli 2,8l koneella vuosmallia 1990, senhän mie huusin täältä palstalta, vaikka se saman seuran ukolla olikii myynnissä, kyseessä on tavallaan "latolöytö" jonka Agitsu oli bongannu vanahoilta kotikulumiltaan ja auton alakuperänen omistaja oli jottain kautta tuttu, Agitsu ossoo kertoo varsin tarkemmin nuista jos joskus haluvaa

Sehä olt ihan peruskuntonen, vajjaa 7v seissy GR, ruostetta oli kohtuullisen vähän, runko ja korikiinnikkeet olt kovat ja peltiähän siihe ei älyttömästi tarvinna laittoo, perus paikat, helemat ja lokarin kaaret, sekä vähä peräkontin pohjaan. Tekniikkana oli RD28 vaparikone, jostai syystä auto lie kärsiny konerikon ja sitten oli vaihtunu kone vähemmän ajettuun vapariin, kiitos Tapsan, miulla on nyt siihen turbon himmelit, pl pumppu, mut lie vaparinkii pumpulla saa savua aikaan kuha saap ahtimen (väliaikasesti) kiinni. Sen tähen "väliaikasesti" koska tuon ois tarkotus ajastaan liikkua remmiahtimen voimin, sais sitä alavääntöö nussakasti lissee ku antaa Eatonin herätellä koneen ja sit jos ei paine piisoo ni sille joku scania kokonen ahdin kaveriksi et OIKIASTI piisovaa paine padassa

Niiko kaik rojektit, ni hommatha alakaa hitsuutteluilla ja nehä suatiin kohtuu ajassa tehtyy, samalla mie käytin auton leimalla, hylsyhä sieltä tuli, mut vikalistas olt ainoostaan 11 kohtaa, jossa nelja oli jarruista, onneks palstalta löyty jarrusatulaa jne, millee sain pelittämään ne kohtuu pienellä vaivalla, ALB venttiili tuotti eniten vitutusta kun ehjää ei saanu mistään (halvalla) ja paineensäädintä ei kanssa saanuna millää järellisellä ponnistuksella kiinne, oli Wilwoodin vehkeet niin vammasilla liitinkoolla, ettei niitä nissaniin iha helepolla saanu laittaneeks, vaan onneksi on tuttuja jotka osaa herättää kuolleista ja kaveri sitten sai alakuperäsen venttiilin korjattua Iskarien vaiholla ja helemojen hitsauksella saikii sitte leiman ja olkoha et toine ajovalo olt hapettuna ja eiku leimoo lappuihin

Mie ku en sitte ossoo näköjää tehä sillee puolittain ni purin sisustuksen helevettiin ko vanaha olt homeessa ja väkästelin uuvet lattiamatot tuoho autoon, samoten ko iskarirempan yhteyvessä tuupattiin alle 3" korottava Terrain Tamerin jousisetti ja jotai koiranluita tuli vaihettua kans kaik neljä ympäriisä, samoten tuli vaihettua olkalaakerit ja pyöränlaakerit ja ohjausiskariki, sieluun palanu vielkii ne kauhukuvat woblaavasta patrollista ja siitä mite auto karkaa lapasesta, ni aattelin et vaik en leimuuttaskaa tuota ennee ni tiellä on pysyttävä jos niin haluvan

Niitä kuveja on aika vähäsen, mut laittelen tähä ny muutaman. Vielhä tuosso paljo tekemistä ja sipistelyä, mut turboo, renkaita ja vinssiä vaille ois pyhäoffailuihin kelepo vehe, et parin illan työllä auto ois niiko ajokeleponen, loppu rakentelut meinasin sitte tehhä ajojen välissä ihan ajan kanssa, visioitaha on vaikka mitä

tästähä se kaikki lähti, veturina viel edesmenny työkulukine, hermojen menetys PERKELE Terrano..



joulupaketteja offroadtarvikkeelta



ajopuolen parantelua, täähä on patukkamiehille tuttua touhua jo



vähä helemojen korjuuta, tässä on tuo apukuskin puol ns valamis pohjissa..



sisustushommeleita



leimattu!!



niiko näkkyy ni autos on alakuperänen vinssipuskuri kiinne ja meinasin tuon keulan pittee aika pitkälti vakiona, tarkotus ei oo tehhä (kait) mittää hoocee suunnistus kulukinetta, vaan ajella ihan hupina safaria millo sattuu olemaa reissuja tahi sit koittoo crossia, sen tähen en oo lähteny silpomaan keulaa et sais ylitystä pienemmäksi tms. JOS mie joskus teen ihan vimosen pääle (kilpa) offivehkeen ni se on sillo putkirunkonen tahi lyhyt GR patrolli tms, tälläne bussimalli ei miun mielikuvan mukaan vastaa ketterää vehettä mettäs crossiinki patrol on auttamatta liian raskas, varsinki siinä varustuksessa mittee tuo yksilö tulee olemaan, eli ennemmi lähtisin muokkaamaan vaikka takapihalla olevoo S10 blazeria kierrejousitetuksi ja esmes nissanin akseleilla officrossiin sopivammaksi, se onkii sit toinen visio

tähä kamppeeseen on viel tosiaa tekolistoo jonniverta..
- ahdin kiinni
- pakoputkisto mallia virtaava
- loppu peltikorjaukset
- ylimaalaus
- vinssi
- kattotellinkiä ja valoja
- sähköväkästelyjä, invertteriä jne..
- penkit sisälle (kunnolliset)
- välijäähytin
- remmiahdinta ja metanoliruiskutusta konehuoneeseen..
- pari muuta hullua juttua, niistä myöhemmin

ja lopuks ny viel, et en oo päättäny edes rengaskokoa, ajanko leimarenkailla 33" vai koittasko tuohon saada sopimaan 35" alle, aika näyttää mitkä tulee
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.06.2014, 08:23
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

sitte tuo toinen Patrolli on vähä uuvempi, vuosmallia 1999, mut GR sekii tosin Y61 korimallia. se tuli vähä heräteostoksena miulle, mut alko mennä hermot tuohon terranoon ja oli pakko saaha joku sellanen käyttis, et en menetä mielenterveyttäni jatkuvien "pakkoremonttien" takia, eli et auto porsii ja se on _saatava_ maanantaiksi ajokuntoon, ettei lähe pöydästä leipä (ja juusto). mie ajelen sellasen 40-50tkm vuojessa töihen takia ja samalla et pitäs päästä vähä huonommalle tielle, ni sais olla hyvä ajaa maantiellä, ni se ei montoo vaihtoehtoo sillon jätä autoiksi, ny aattelin sit kokeilla, et oisko se tuollane vanhan kaartin jäykkäakselinen MAASTOauto, mikä antas mukavat kyyvit tiellä ja kärsis mennä sit vähä huonompaanki iliman et auto porsii "jostain" siks et oon ajana hiekkatieta myöten..

tottakai ko mie auton liikkeestä hajin ni olhan tuossa ne parit tyyppiviat mitä patrolleis aina, eli pientä väljee etupiän laakereissa ja iskarit oli paskana, hassua silleen et auto olt leimattu 2vkoa aikasemmi mitä mie sen hain kaupasta, ni siinä olt miun silimiin "pari" vikaa millee leimoo ei ois pitänä antoo

- iskarit 2/4 vuotaneet
- etupyörän laakeri(t) välykselliset (apukuskin lievästi, kuskin SELVÄSTI välyksellinen)
- olkalaakerit välykselliset (lievästi, kaikki)
- etutukivarren pusla halki (akselin puolelta ainakin toinen, oik puoli)
- ABS anturi oikee, etu sekoilee hetkittäin..
- vasen takaparkki ei toimi
- sit lauhuttimen öljyletkut mehii öljyä, tästä olt laitettu vikalistaan vika, mut mitähä vittua ko ei nuista OIKEISTA vioista ole tehny numeroo??

johtopäätös tästä on et Lappeenrannassa leimataan autoja, ei katsasteta, varsinki jos katsastuttajana on autoliike jos joku ny haluaa vittuilla kollegalle tms, voin laittaa YV:nä ko katsastajan nimen ja paikan missä tuo on leimattu :P

no eniveis, ettei menis pelkäksi haukkumiseksi niin autossahan on täydellinen huoltokirja, tavotin edellisen omistajan ja ilmeisesti ihan oikeesti huolta pidetty kamppeesta jne..
tokihan yhteinen taival miun kanssa alako silleen et MAF poiki ja tehot hukku, sitä sit ihmeteltiin pari vkoa kunnes paikallinen nissan huolto löysi vian ja nyt se on ilmeisesti korjattu, kiitokset vaan Karikolle Savonlinnaan avusta mie jo vaihoin tuon MAF:in, mut jotainha siinä meni vituilleen kun vika ei hävinny ennen valtuutetussa käyntiä, mut nyt pelaa, miule se on tärkeintä

sama, että tilailin repullisen osia ja viime vkl jo tiukkailin nuita välyksiä sun muita hitoille autosta ja kohta alakaa olla ajopuol ihan kohillaa ko alustasta löytyy oikeita kalikoita, pakkoha siihe olt esmes iskarit ottoo silleen et kärsii sen maksimi laillisen korotuksen, jos jostai syystä tuloo sellane päivä et pittää suaha maasturin korkuseks nii ja toinen reppuki tult loppuviikosta, ni ois kampetta mitä asentoo taas tännäänki jos eistys ja motivoitus

tälläne kampeshan tuo on, joku jos tuntoo historiaa niin saap mielellää kertoo enempi



tosiaa tuosta puuttuu viel kaikki työvarustus, ni ajastaan ois laiteltava invertteri ja työvalot kiinne, nautarauta/valorauta keulalle et näkkee talavipimmeillä, sais muute RST mallista patrollimeksen omaa tarjota jos jollai ois? kattotelineki lie pakko jostai kaivoo et suap välillä sit roipetta katolle jne.. alustaan tosiaa on osin vaihettuki mut tarkotus on kiertee kaik kuluva läpite, eli iskarit, jouset, puslat, laakerit uusia ja lastuttaa tuo keksintö, tuntuu terranon jäläkeen aika loiva liikkeiseltä edelleenki, eli hyviä vinkkejä lastuista/boxeista sais kans ehotella kuskin jakkaran mie vaihan, vaik omansa ehjä onkii, mut oon niin pitkäjalakanen et pakko saaha sellanen "audimallin sport recaro" tms siihe et saa kaasujalan puolelle reidelle paremmi tukee
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.07.2014, 21:20
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

tuli tännään väkästeltyä käyttiksen kanssa ja kun kerta vaihtelin ne etuiskarit pari vkoa sitte ni pitihä se vaihtoo ehjät taaksekii, ny on sit terrain tamerit takana ja dobinsonit eessä ja ajotuntuma tuntus nuilla uusilla olevan lievästi sanottuna "sporttinen", jospa ne hiukka pehmiis ku tuloo kilsoja alle

yheksän tonnia on tullu rullattua tuolla uuvemmalla ja ihan kiva peli tuntus olevan ajella, piti vaihellä öljytki ko kerta halliin eksy ja tult ns kilometrit täyteen. vaihoin öljymerkkiä ko piättäny edellinen jottai likviditeetti mölyjä koneessa ja tietääkseni patongit ei oo tehnä mittää hyvvee autorintamalle ni laitoin tutun ja turvallisen mobilin ykkösen. en sitte tiiä onko peak life 5W50 tuollaselle RD:lle paras valinta, mutta terranossa tuntu olevan ihan hyvä käyttö-öljy ja hiukan halavempi ko new life, ko nuita tulloo kuitenki vaiheltua kymppitonnin vällein ni siästyy vuostasolla vaikka sekkii satanen sitte asennusöljyihin ihelleen seuraavaks pitäs vaihella se lauhuttimen mehivä putki kuhan eistyy jostain suamaan uuven letkun, uus maksaa marmorilla yli 200€ ni en oo justiinsa ostamassa merkkiossaa tuohon, ennemmi tietän hytikkaliikkees uuven tahi jottai sellasta..

ainii ja kaima toi miulle sovitusrenkaan hallille ni suap viikonlopun nimiin piätettyä et millee sitä ajetaan tuolla wanahuksella, uuteen mänis 35" ihan heittämällä alle, vaikkei auto oo ees korotettu, mut Y60 koriseen näyttää meleko isolta pittää laittoo kuvia kuha suap soviteltua alle ni on jottai muutaki ko typeree tekstiä ketju täys
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.07.2014, 01:55
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

tuli mallailtua miten rengas soppii alle, sain siltä kaimalta 35" mutikan lainaan, niin pääs tesmimään millaset nuo pyöränaukot oikeesti on ne näyttää pirusti ahtaammalta mitä ne on, mut näkyyhän tuossa olevan tillaa ihan soppelisti kevyeen safarointii



tuosson takakulma nostettu tunkilla niin ylös kun se nousee (85cm), sitten loppu tunkista vara, muttei tuo renkula näkynä ottavan mihikää kiinne, eli kolomevitosilla tullaan ajamaan metikössä, ellei sitten iske jostain aikaa himo leikellä nuita korjattuja kaaria
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.07.2014, 21:15
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

tullu sepitettyä vähäsen molempia, tahi enempi käyttistä, piti hommata kaikkia neuvoja vastaan ahtopaineen säädin ja tietty mittari, läimästiin sitten tuohon Y61:seen boost controlleri mallia bilhelvete ja ahdot 0,65 => 1 tasan ja kylkai siellä voimaa ois kun sais soppaa, oman ecun rajat tullee vastaan jo tosi pienellä ahtojen nostolla, oisko jossain 0,8 hujakoilla, hankin kyl viellä säädettävän hukkaportin painekellon ja heitän tuon bleedin kuikkaan, mutta kaikki aikanaan, tollasella on helppo tesmailla juttuja. niin ja menohaluja tuli persedynolla ihan kivasti, tosin jos ei ollu alakierros vahva, niin nytten se ei sitä ainakaan ole stage2 odotellessa siis (saksan poika kun kastas postia kotiin asti..) siis tätä käyttistähän meinasin sipistää sen verran koneen puolelta, että jos ny vaikka 150hp sais koneen perästä ja vääntöjä alakuun sen 300Nm ni ois vähä reteempi ohittaa jos tarttee..

todo viella:

- säädettävä hukkis
- powerbox
- ahtoputket uusiksi
- uus putkisto (hiukan virtaavampi)
- no toki se vapaavirtaussuodatin :P
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pari kyssäriä Nissaneiden vaihdelootista PunisherFIN Tekniikka & Jutustelu 17 27.01.2014 20:42
taistelua keskustelussa jav81 Chit-Chat 22 27.07.2013 23:16
patrollit lacrits68 Tekniikka & Jutustelu 7 22.05.2011 16:13
Ongelmia IE:n kanssa PaJeRo Chit-Chat 6 29.12.2005 20:50
datsun patrollit offaamassa 1.2 tapsa4x4 Tapahtumat 13 08.02.2004 22:09


Sivu luotu: 14:45 (GMT +2).