![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Vaunu liikenteeseenTuli tuossa juhannuksena pestyä vanhuksien Soliferi mikä oli seissyt paikallaan varmaan viimeiset 10 vuotta. Sitä ennen se seisoi toiset 10 vuotta toisessa paikkaa.. Katoksen alla ollut aina seisotuksessa. Tuossa kun sitä tuli painepesurilla putsailtua niin katolle pitäisi ainakin uusia kaikki luukut ja räppänät. 4kpl jonkin asteen tuuletusventtiileitä ja 2kpl kattoluukkuja. Tämän näköisiä ne oli ![]() Mutta kumpi näistä sitten kelpaa? Onko nuo jotain yleismallisia? Noissakin kelpaisi jos saisi tuon kuvun vaihdettua vaan. Ne kun on hieman halkeillut. http://kauppa.helsinkicaravan.fi/tuo...N-KUPU-DOMETIC http://kauppa.helsinkicaravan.fi/tuo...ETTAVA-DOMETIC Kattoluukuista pitäisi myös vaihtaa se päällä oleva kansi. Käyköhän sellaiseen tämä setti? http://kauppa.helsinkicaravan.fi/tuo...AUSSRJ.400x400 Nuo pitää sen takia vaihtaa kun ovat alkuperäiset ja hieman halkeilleet.. Eivät pidä siis vettä. Veikkaan myös että jarrut pitää käydä läpi. Mistähän tietää kenen akselit Soliferin vaunuissa on? http://kauppa.helsinkicaravan.fi/tuo...o/84/Jarruosat Mitähän muuta tuollaisessa pitäs katsoa kun se ottaa takaisin liikenteeseen? Kilvet on viety konttorille joskus 90-luvulla. Joten se pitää rekisteröidä liikenteeseen. Mitä kaikkea vaunulta katsotaan tuollaisessa? Se on tosiaan sen n.20v seissyt. Vanhukset on kuitenkin pitänyt aina talvisin lämmitystä siinä. Jääkaappi näytti toimivan sähköllä ja kaasulla ok. Uunikin toimi ok. Hienosti se auton perässä kyllä tuli kun sitä siirtelin ja valotkin jopa toimi. Niissä alkuperäisissä 80-luvun renkaissakin oli vielä osassa jopa ilmaa. Orginaali rengas näytti olevan 165-13, joten onkohan tuohon ok laittaa alle 185/65-14 renkaita? Ois nimittäin yksi sellainen rengassetti ylimääräisenä. En tie pitääkö vaunuissa olla alkuperäinen koko vai saako sitä muuttaa? Tosin eipä tuon koon renkaat paljoa maksa, mutta kun olisi nuo 14" vanteella olevat renkaat muutenkin ylimääräisenä. En tie onko tuolla mallilla mitään merkitystä mutta Solifer Finlandia 3002 se näytti olevan. Netistä löytyi tälläisiä kuvia. ![]() ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Aika monta kysymystä, niin vähän vastauksia
![]() Katsastuksessa syynätään valut, jarrut ja käyvät ne allakin kurkkaamassa. Sammutin tulee olla huollettu. Osia saa vaunuja huoltavista liikkeistä, tai ainakin neuvovat mistä saa esim. vankkurihuolto villähteellä. Ja kun vaihdat noita luukkuja niin putsaat pellin puuhtaaksi vanhoista massoista vaikka tinnerillä ja luukkuihin vedetään butyylimassa. Ja nimenomaan butyylimassa, ei silikoneta eikä sikaflexejä. (Wurthin massasta olen kuullut ettei kannata käyttää, kovettuu melko pian.) Renkaita saa kait tuuman kasvattaa myös vaunuissa... Luukut kainaloon ja menet käymään vaikka heinolacaravaanissa mallien kanssa, ne myy noita kaikkia. Viimeksi muokannut Holle : 23.06.2014 09:32 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ilmaventtiileitä on suljettavia ja ei suljettavia, mut toi päällikupu on näköjään ihan sama edelleen, ollut alunperin vissiin electrolux, nykyään dometic, kolmella ruuvilla kiinni, ja niitä löytyy siitä helsinki caravanista kyllä...
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaako noihin vaihtaa suoraan uusi kattoluukku kaikkineen mekanismeineen vai pelkästään tuo päällä oleva kansi? Ehkä se koko mekanismi niin saa nuo uudet butyyli möhnät sinne väliin. Vanhat on erittäin todennäköisesti hieman happamassa kunnossa. Tarviiko muuten katolla noita katon laitoja käsitellä jollain? Jotain massaa sinnekin?
Jengi on täällä varmaan enemmän ja vähemmän tapellut noiden kärryjen jarrujen kanssa leimalle. Jos vaihtaa sinne uudet jarrukengät vaan ja rasvaa nuo kaikki vivut sun muut niin en tiedä onko siinä suurempaa ongelmaa leimaa varten? Kärryn jarruja on kuitenkin vähän nihkeä etukäteen varmistella että ne toimii kuten kuuluu. Tosin tässä tapauksessa etuna on että vaunu on tuolla Tampereen kupeessa ja sieltä se pitäs vetää tänne pk-seudulle. En tiedä voinko varaa leiman täältä päin ja tuoda sen vaunun noinkin kaukaa leimalle? Eiköhän tuolla matkalla ala jarrut toimia ![]() Pitää varmaan etukäteen vähän kysellä miten sen saa leimalle kun vanhuksilla ei ole siitä enää mitään otteita tallella. Varmaan runkonumerolla sen saa edelleen kilpiin? Ne on sen ainoat omistajat kuitenkin olleet. Jossain pitäs olla vielä etuteltta tuohon tallella. Vois myös viritellä vaunuun peruutuskameran. Viimeksi kun Matille kävin Terracania esittelemässä niin se esitteli omaa vaunua mihin se viritteli langatonta peruutuskameraa. Tuollaisen vois itselle väsää kanssa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Pie vaan ne orkkis kokoiset renkaat. Ei muuten mutta ihan vaan pussihousu meiningillä.
Ja Tästä retrovaunulle retro veturi. ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
||||
|
||||
![]()
ps. asuntovaunuja ei saisi pestä painepesurilla, aiheuttaa 100% varmuudella pitkässä juoksussa kosteusongelmia.
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan as vaunu | Jari | O/M/V Muut | 7 | 13.08.2012 22:13 |
Liikenteeseen otto keskellä talvea 2 päiväksi? | kokkolanpoika | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 12.01.2008 18:05 |
Kesäautot liikenteeseen... | H_Nietu | Chit-Chat | 13 | 25.05.2006 01:01 |
LJ projekti nytkähti liikenteeseen *maalattu* | VMK | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 07.04.2006 19:32 |
Oletko ottanut Vetten liikenteeseen | KTM | Yleiset | 0 | 12.04.2002 16:52 |