![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Malesialaiskoneen katoaminenEn ainakaan nähnyt topiccia aiheesta ni aloitetaan. Ihmetyttää nuo etsinnät ja yleensäkin koko katoaminen. Uutisoinnin mukaan etsinnöissä on mukana useita aluksia sekä lentokoneita. Siviili ja sotilaspuolelta. Olen seuraillut alueen aluskarttaa sekä lentokoneitten sijaintitietoja, marinetraffic- ja flightradar-sivustoilta. Tälläkään hetkellä alueella ei ole yhtään alusta eikä lentokonetta. No iltahan siellä nyt on että koneet palanneet jo kentilleen, mutta laivat ei liiku kovin nopeaan ni siellä alueella ollaan varmaan niin kauan kuin polttoainetta riittää. Ja tietenkään sotilaskoneet eikä alukset näy noissa sivustoilla. Viime viikolla alueella oli vielä Kiinalaisrahtilaivan sijainti ja seilasi siellä ristiin rastiin. Mustan laatikon signaalin etsintä myös ihmetyttää. Signaalin taajuus on tiedossa ja jos laatikko vielä on toiminnassa ni ei luulis olevan kummoinen konsti paikantaa. Eletään kuitenkin jo vuotta 2014. Tietysti jos etsintäporukalla on vain yksi kappale noita laivan perässä hinattavia "kuuntelusondeja",silloin on kuin etsisi sitä kuuluisaa neulaa sieltä heinäsuovasta. En usko salaliittoihin mutta ihan kuin konetta ei haluttaisikaan löytää. Tai sitten on jo löydetty mutta sitä ei jostain syystä paljasteta.
__________________
Marko Nyt tavoittaa myös whatsappilla. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vähän samaa ihmetelly...
Kuinka kokonainen lentokone voi nykypäivänä vain kadota??? Varsinki ku nykypäivänä tuntuu siltä että kaikki tapahtumat on videoitu/tallennettu jotenki. Iha sama pieraseeko joku vai purkaantuuko tulivuori nii jollain on se nauhalla?! Viimeksi muokannut Juippa : 07.04.2014 12:36 Perustelu: Typo |
#3
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=33SD;1122062] Olen seuraillut alueen aluskarttaa sekä lentokoneitten sijaintitietoja,
marinetraffic- ja flightradar-sivustoilta. Tälläkään hetkellä alueella ei ole yhtään alusta eikä lentokonetta. No iltahan siellä nyt on että koneet palanneet jo kentilleen, mutta laivat ei liiku kovin nopeaan ni siellä alueella ollaan varmaan niin kauan kuin polttoainetta riittää. Ja tietenkään sotilaskoneet eikä alukset näy noissa sivustoilla. Viime viikolla alueella oli vielä Kiinalaisrahtilaivan sijainti ja seilasi siellä ristiin rastiin.[QUOTE] Eipä välttämättä aina siviili vehkeetkään näy. Ja virheitä tuolla muutenkin toisinaan. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
olishan se nykytekniikalla mahdollista seurata ja olla hukkaamatta lentokoneita ja laivoja ym, mutta niin harvoin niitä hukkuu/hävitetään, ettei kukaan halua olla maksumiehenä niihin seuranta laitteisiin ja olisihan täysin mahdollista, että ns mustat laatikot olisi maissa ja se data siirrettäs sinne livenä muistiin. mutta siinäkin tulee vastaa hyöty/haitta/kulu suhde. mutta se on jännä, ettei ne mustat lootat lähetä selkeämpää signaalia, tosin vedessä ilmeisesti signaali ei kulje hyvin
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tämän tapauksen selvittyä varmastikkin tulee keskustelua koneiden paikannuksesta ja lentodatan reaaliaikaisesta lähetyksestä maahan, mutta kuten jo todettiin niin kaikki uusi tekniikka lentokoneisiin kulkee pitkän kehitys-, kokeilu- ja sertifiointijakson joka on todella kallista.
Nykyaikainen kone kyllä lähettää omasta toiminnastaan/toimimattomuudesta viestejä operaattorille ja- tai valmistajalle ACARS- järjestelmän avulla. Niin ACARS, transponderi ja muutkin järjestelmät pystytään lämpölaukaisijoiden avulla kytkemään pois toiminnasta joko suoraan ohjaamosta tai avioniikkatilasta- konetyypistä riippuen.
__________________
Vehkeet Paskana Racing Team |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Googlettakaa "underwater locator beacon", semmoinen purkki tuolta valtameren syvyyksistä yrittää epätoivoisesti huudella etsijöilleen. Ei ole kovin kummoinen range sillä, varsinkin kun etsintäalue on laajahko niin aika taajaan saa sahata että kohdalle osuu.
![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 07.04.2014 16:22 Perustelu: googlehakusana |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän se hiukan ihmetyttää kun suomessa melkein jo seurataan jokaista yksityisautoilijaa sateliittipaikannuksella ja siltikään vastaavaa paikannusjärjestelmää ei ole esim lentokoneissa, missä niistä voisi olla todellista hyötyä.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Tuollanen iso kone voi periaatteessa olla ihan missäpäin maailmaa jo, minä kun uskon salaliittoteorioihin niin ei toi olisi ensimmäinen kone joka katoaa, onhan tuolla voitu kuljettaa esim aseita johonokin mihinkä niitä ei saisi viedä (ja tälläinen tapaus on aiemminkin tapahtunut) Kyllä joku kuitenkin tietää tästäkin enemmän kuin julkisesti on kerrottu. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
ja se ihmetyttää tällaista tavan tallaajaa, että miks ne paikantimet ja mustat laatikot voi sammuttaa ja kun sammuttaa, ni miks kone ei siinävaiheessa ilmoita esim valvontaan, että laitteet sammutettu? ja se, että moottorin valmistaja näki minnepäin kone oli kääntyny?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Oma ihmetyksen aihe on lähinnä se, että jos tehdään lähetin joka veteen joutuessa alkaa antamaan signaalia, niin pitäisi olla kalusto löytämään se. Joskus olin yhden kaverin mukana kokeilemassa radiosuunnistusta, niin lähetteen paikka löytyi melko tarkasti ja nopeasti. Tiedä sitten miten veden alla toimii.
__________________
RASOR |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kaikki lentokoneen laitteet ovat lämpölaukaisijoiden (sulake) takana, jotka koneesta riippuen sijaitsevat ohjaamossa ja avioniikkatiloissa. Konetyypistä riippuen kaikkiin sulakkeisiin ei pääse käsiksi lennon aikana. Syy siihen miksi pilotit voivat näihin vaikuttaa on että voivat harkintansa mukaan tehdä resettejä eri laitteille ja järjestelmille häiriön sattuessa, koneen kaappaus ei liene todennäköisin skenaario joten esimerkiksi trasponderin sammuttaminen on mahdollista.
__________________
Vehkeet Paskana Racing Team |