Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.11.2013, 00:47
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Hankinta: Pajero vs. Patrol (n 97->)


Kaverin puolesta laittelen kyselyä, kun ei oo kovintuttuja, varsinkaan uudemmat GR patrollit.
- hakua kokeilin jo käyttää...lähinnä patrollin osalta

Eli olis kiinnostunut hankkimaan joko Pajeron tai Patrollin, noita uudempia oli katellu. Patrolleja ei pahemmin oo edes myynnissä tuota ikäluokkaa.

No kuitenkin tarvetta oois ihan käyttis maasturille, mutta ei katu/kaupunki versioille.
- Diisseli, mielellään manuaali
- 7hlö, eli lisäpenkit

Itelle kun on tutuksi tullut lähinnä tuo 1gen pajero...Kakkos koppasella 2.8 muutama sata km ajellu ja tykkäsin kyllä.

Patrolli taitaa olla painavampi? Isompi vero, kulutus? Onko ominaisuuksia jotenkin paremmin kun pajerossa?

Pajeroja on paljon enemmän myynnissä. Jos tuota 8-10te hintaluokkaa ajattelee niin molempia, 2gen ja 3 gen autoja löytyy. Onkos niillä mitään suurempaa eroa? Niitäkin on 2.8 ja 3.2...onoks koneella suurta merkitystä?

Itse kallistuisin pajeron puolelle, on niissä enemmän valinan varaa ja ehkä huoltoon osaamista ja osien saatavuus parempi, omasta mielestäni siis. Mutta jos on kokemusta jommasta kummasta tai molemmista niin kertokaahan.

__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.11.2013, 00:55
_Jape_:n Avatar
_Jape_ _Jape_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Lahti
Viestit: 987
Perusasetus

no tottakai patrol koska jäykkä etu akseli.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.11.2013, 14:55
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

tahi sitten hankkii terranon, kevyempi, vähä ruokasempi, mut löytyy alennusvaihteistot jne mitä patrollissakin, pikkusisko siis. maantiellä siivossa ajossa <9l/100km, vero 767€/vuosi henkilöautona, vetokyky kärrylle 2000kg. mut jos nuista kahesta meinoo valita, niin patrolli, mitsu ei oo autoja valamistanu koskaan, ainakaan mitkä kestäs ajoa..

voin pallauttoo tuon oman terranon mikkeliin takasin, sieltähän se on lähtösin
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.11.2013, 16:43
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Nii joo tota terranoa itekki aattelin ehdotella. Muistin vaan että ne kaikki olis max 5 paikkasia.
- Patrollin akselista ei minun nahdäkseni niissä maastoissa mihin autoa ajettaisiin, ole mitään etua.

Kaikilla tuntuu olevan huonoja kokemuksia pajeroista, mutta onko kellään oikeasti koekmusta noista uudemmista patrolleista? Myynnissä niitä ei ollut kovinkaan monta. Joutuisko tuottaan ulkomailta...
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.11.2013, 16:49
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.269
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Kaikilla tuntuu olevan huonoja kokemuksia pajeroista
Ja minä taas luulen jo vuosia sivusta Pajero-dissausta kuunnelleena, että nuo kaverit kenellä niitä huonoja kokemuksia on, niin eivät ole koskaan Pajeroa omistaneet ja moni ei ole tainnut oikein edes nähdäkään niitä läheltä...

Itse ostasin kyllä Pajeron, ihan jo pelkästään hienon ulkonäön ja todennäköisesti paljon paremman ajettavuuden vuoksi, koska kyllä erillisjousitus pieksee ajettavuudessa kaikki tönkköakselit, se on varma.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.11.2013, 17:07
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Pikasesti jo saksan tarjontaa katoin...patrollit 4000-7000e + verot, jotka ottoauton mukaan on oleet 98-00 autoissa kolmekin tonnia...Ei tuonti ehkä kannata jos myynnissä on samaan hintaa suomesta autoja. Tosin niit ei ole kovinkaa monta.

Pajerot sitten taas...2000-4000, veroista ei tietoa...Niistä on paljon enemmän saksassakin vaihtoehtoja.

Niin ja auto ei tule Mikkelin seudulle, vaan pohjoiskarjalaan, jos sieltä tiedossa jotain vaikka koeajettavia niin ilmoitelkaas..
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Uus hankinta V6 Pajero -90 Hairahrus Maasturiprojektit 13 22.01.2012 22:04
Myyty vesijetti: Sea-doo gt -97 Ramo82 O/M/V Muut 4 17.08.2011 13:53
Myydään / Vaihdetaan Nissan primera gt 97 fygy O/M/V Ajoneuvot 0 04.06.2009 19:07
M: Pajero -97 Pieto O/M/V Ajoneuvot 0 20.07.2007 19:21
range 4.6hse 97---> wenkku Tekniikka & Jutustelu 1 09.03.2007 17:28


Sivu luotu: 18:12 (GMT +2).