Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.02.2013, 06:39
rulez:n Avatar
rulez rulez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.09
Sijainti: vimpeli
Viestit: 299
Perusasetus

Kysymystä karkeammista Renkaista maantiekäytössä


Tuli maatilakaupan myötä ittelle tuommonen vw amarok lava nelikko nyt pitäs heti kättelyssä saada siihen karkeampaa,isompaa ja näyttävämpää rengasta joilla melutaso pysyy inhimillisissä rajoissa.
Autoonhan ei alle 16" vantehia tahdo saada mahtumaan niin lähtö kohta on jotta 16" vanteet hommasin joihin renkaat nyt väännetään ja vakio alustalla koko rajoittunee tuumissa tuonne 32" huitamille (265/75 16 tai likimain tuonne)

-Minkämoinen rengas on bf goodrich all terrain ääneltään tie käytössä verrattuna uudempaan MT KM2 versioon jotta voisiko ajatella tuon AT renkaan sijasta jo KM2:sta MT kuviolla äänien paljon kasvamatta ?

-Halpana merkkinä tuli tuossa guuglatessa Insan Mountain esille olisiko tästä kenelläkään kokemusta minkämoinen on ääneltään,kestävyydeltään ja ajettavuudeltaan ? Kuvio ainakin näyttää ihan mukavalta.



Kumhon KL71:set mulla oli terranossa ja ne ovat ainakin mukavat renkaat ajaa ja ennenkaikkea hiljaiset tiellä mutta näitä ei tunnu mistään suomenmaalta tässä koossa enää saavan ?
Mutta jos jollain on kokemusta äänistä verrattuna Kumho kl 71 vs bf goodrich AT tai MA KM2 niin kuulisin mielellään minnepäin näissä äänissä männään ?

Renkaat tulevat siis täysin kesäkäyttöön joten talviominaisuuksilla ei ole merkitystä kestävyys ja ääni ovat etusijalla kun ajo on pääasiallisesti piki tai hiekkatietä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.02.2013, 07:02
mozlac mozlac ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.12.12
Sijainti: Imatra
Viestit: 123
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rulez Näytä viesti
Tuli maatilakaupan myötä ittelle tuommonen vw amarok lava nelikko nyt pitäs heti kättelyssä saada siihen karkeampaa,isompaa ja näyttävämpää rengasta joilla melutaso pysyy inhimillisissä rajoissa.
Autoonhan ei alle 16" vantehia tahdo saada mahtumaan niin lähtö kohta on jotta 16" vanteet hommasin joihin renkaat nyt väännetään ja vakio alustalla koko rajoittunee tuumissa tuonne 32" huitamille (265/75 16 tai likimain tuonne)

-Minkämoinen rengas on bf goodrich all terrain ääneltään tie käytössä verrattuna uudempaan MT KM2 versioon jotta voisiko ajatella tuon AT renkaan sijasta jo KM2:sta MT kuviolla äänien paljon kasvamatta ?

-Halpana merkkinä tuli tuossa guuglatessa Insan Mountain esille olisiko tästä kenelläkään kokemusta minkämoinen on ääneltään,kestävyydeltään ja ajettavuudeltaan ? Kuvio ainakin näyttää ihan mukavalta.



Kumhon KL71:set mulla oli terranossa ja ne ovat ainakin mukavat renkaat ajaa ja ennenkaikkea hiljaiset tiellä mutta näitä ei tunnu mistään suomenmaalta tässä koossa enää saavan ?
Mutta jos jollain on kokemusta äänistä verrattuna Kumho kl 71 vs bf goodrich AT tai MA KM2 niin kuulisin mielellään minnepäin näissä äänissä männään ?

Renkaat tulevat siis täysin kesäkäyttöön joten talviominaisuuksilla ei ole merkitystä kestävyys ja ääni ovat etusijalla kun ajo on pääasiallisesti piki tai hiekkatietä.
Harraste pelistä löytyy fedimat saharan kuviolla http://www.kingoffroad.co.uk/fedima.jpg vonkuvat hieman kajuuttaan asti mutta auto onki 1991 isuzu campo joten äänieristys ei ollu 22 vuotta sitten ihan amarokin tasoista, eivätkä ole mitkään ryöstöhintaiset mutta ovat pinnoitetut mutta eipä tuo ajoon vaikuta samalla tavalla nekin siellä alla pyörii. Seka-ajossa luvataan ihan hyvä kilometrimäärä ennenkuin ovat kaljut 60 - 80 tkm http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...view/37994/151
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.02.2013, 09:55
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

AT ei äännä, MT ääntää jonkin verran. AT parempi ajaa asfaltilla. Unohtaisin pinnatut kumit nykyautossa jos ja kun maantietä pääasiassa rullaillaan, vierintävastus, kulutuskestävyys yms. eivät uusien renkaiden tasolla.

Mutta onhan sitä läjäpäin muitakin vaihtoehtoja olemassa kuin nämä 3. Pitäiskö ajella samoilla kesät talvet?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.02.2013, 10:49
rulez:n Avatar
rulez rulez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.09
Sijainti: vimpeli
Viestit: 299
Perusasetus

Ei tarvi talvella ajella kyllä piikkejä käytetään kun lunta maassa !

Juu pääasiallisesti käyttö maantietä mutta ihan pelkälle pikipinnalle tarkoitettua rengasta en halua ihan ulkönäkö syistäkään ja kun rapanen pelto pitää päästä laitaan asti ei normi tierenkaat tarjoa muuta kun sutimista muutaman metrin jälkeen !

Toki kannattaa ehdottaa vaihtoehtoja mitä kannattais miettiä !
Oikeassa kyllä olet MaTTi jotta vähän toista vuotta vanhaan alta neljä kybää ajetun ajoominaisuuksia en lähde pilaamaan ihan surkeilla renkailla joten ulisevat ja pomputtavat mallit unohetaan kyllä suosiolla.

Viimeksi muokannut rulez : 16.02.2013 10:52
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.02.2013, 10:52
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

BFG All Terrain on talvirenkaana aivan käsittämättömän huono, vaikka lumihiutalevuoristokoodit löytyykin. Saippaaminen ja nastotus saattaa parantaa tilannetta roimastikin, tästä olis kiinnostavaa kuulla jonkun kokemuksia.

Sinänsä rengas on maantiellä oiva, hiljainen ja kestävä. Tiepito muuten kuin lumella ja jäällä on hyvä.

Maastossa pitää tierenkaaksi kohtuullisesti paitsi kurassa ei lainkaan. Lumessa kahlatessa pitää hiipiä ja malttaa antaa lumen painua renkaan alle. Sudittamalla kuvio ei tyhjene.

Talvea lukuunottamatta siis ihan toimiva yleisrengas enimmäkseen tietä näkevään autoon.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.02.2013, 10:56
rulez:n Avatar
rulez rulez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.09
Sijainti: vimpeli
Viestit: 299
Perusasetus

Eli jos pinnoitetun tien lisäksi haluan päästä etenemään myös märillä pelloilla kannattaako BF AT unohtaa laskuista eli onko yhtä huono kun esimerkiksi joku misukka joka on ihan normi tie kuviolla mitä tämmösissä uusissa peleissä tulee ensiasennus renkaanakin ?

Talviominaisuudet voideea unohtaa kun lumi aikana ajellaan piikeillä !
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.02.2013, 11:08
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.115
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo Näytä viesti
BFG All Terrain on talvirenkaana aivan käsittämättömän huono, vaikka lumihiutalevuoristokoodit löytyykin. Saippaaminen ja nastotus saattaa parantaa tilannetta roimastikin, tästä olis kiinnostavaa kuulla jonkun kokemuksia.
Miul on hiluksissa talvipyörinä 33x10,5 BFG All terrainit nastoitettuna.
Eivät ole maailman parhaat talvirenkaat,mut tuossa koossa ei sillo ollu kauheesti valinnanvaraa ku nuo hommasin. Eli pärjää,mut paremmatkin vois pidonpuoleen olla. Kulutustahan nuo kestää kauhiasti eli kumilaatu on talvirenkaaks hiukan liian kova.

Nimimerkille Rulez vois uskaltaa suositella tuota km2 mutikkaa. Nuo on maastorenkaaks aika hyvät ja hiljaset ajaa tiellä,mut liukkaalle savipellollekin riittää ominaisuuksia ihan eri malliin ku altsikoilla.
Tietty cooperin stt vois olla myös sopiva rengas tarkotukseen.
Veikkaan et amarokissa on äänieristys sitä luokkaa et rengasmelu ei kuulu sisälle läheskään samalla lailla ku vanhemmissa nelikkovehkeissä.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.02.2013, 11:19
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Märillä pelloilla altsikat on aivan sliksejä ensimmäisen kierroksen jälkeen, eli tässä käytössä kannattaa samantien katella sitten niitä mutikoita tai muita karkeehkokuvioisia, mitkä kerkiää heittää kuran pois puolen kierroksen matkalla.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.02.2013, 12:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

BFG:n MT KM2 ainakin on kohtuuhiljainen Jeepin alla 32 x 11.50 kokoisena. Luulisi 265/75 R16:n olevan aika vastaava, vähän kapeampihan se on. Muutenkin melkoisen hyvä ajettava mutarenkaaksi. Nappulat on itsellä kulunut 20tkm aikana melkolailla tasaisesti, ja talvellakin edelleen löytyy pitoa sen mitä tuollaisella tarttee. Tosin talvellahan sun ei tarvinnut tuollaisilla ajaakkaan.

Goodyear Wrangler Duratrac olisi kanssa vaihtoehto, mutta hinta ja saatavuus Suomesta on oma asiansa.. kaveri kyllä tilasi jokin aika sitten Camskilliltä sellaiset 265/75 R16 kokoisena, tuli ihan muutamassa päivässä. On ollut erittäin tyytyväinen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.02.2013, 16:53
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Muistan jostain lukeneeni että BFG MT KM2 on suunniteltukin ajatuksella 20%maantietä ja 80%maastoa.Omassa Jeepissä sellaiset on pyörineet ensin 10,5 ja nyt 12,5 leveinä.Nelivedolla ajaessa pito kohtuu hyvä mutta takavedolla kokolailla surkea talvella..
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.02.2013, 19:08
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Goodyear Wrangler Duratrac olisi kanssa vaihtoehto, mutta hinta ja saatavuus Suomesta on oma asiansa.. kaveri kyllä tilasi jokin aika sitten Camskilliltä sellaiset 265/75 R16 kokoisena, tuli ihan muutamassa päivässä. On ollut erittäin tyytyväinen.
Näitä kyllä suosisin mäkin, tosi hyvä ja hiljainen yleisrenkaanakin, mutta kuvio normi-aateeta selvästi karheempi. FJ:n alla nyt n. 10 tkm ajellu ja en parempia kumeja keksis. Minkäänlaista kulumaakaan ei vielä näy.

Onhan noita Camskillillä vieläkin ja halvalla (nimi vaan kirjoitettu väärin, Duratrac siis kyseessä):http://camskill.co.uk/m64b0s493p1051..._Noise%3A_75dB
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.02.2013, 20:22
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.039
Perusasetus

BF:än AT:eet katukumit ja KM2:set oolrettainit. Ei en ole hc-offari, tai omistanut ikinä missään vehkeessä Boggereita...

Meillä ihan normi kesäkumeina olleet. Tietä 99% ja maastoa liivijengien verran. Ei vanhaan mutikkaan verrattavissa. Vähän jurnuttaa ekat tuhannet, sen jälkeen centlymmät. Ei tunnu olevan kulumisherkät vaikka pehmeämpää ja pitävempää kumia kuin vanhat, tosin kevyt on autokin. Hurisee ne AT:eetkin jonkin verran, mutta ei mielestäni suurta eroa. Ainakaan niin suurta etteikö sitä sietäisi paremmasta pidosta kun sitten poikkeaa asfaltilta...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.02.2013, 22:41
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rulez Näytä viesti
Eli jos pinnoitetun tien lisäksi haluan päästä etenemään myös märillä pelloilla kannattaako BF AT unohtaa laskuista eli onko yhtä huono kun esimerkiksi joku misukka joka on ihan normi tie kuviolla mitä tämmösissä uusissa peleissä tulee ensiasennus renkaanakin ?

Talviominaisuudet voideea unohtaa kun lumi aikana ajellaan piikeillä !
Itselläni takana aikapaljon kilometrejä bfg AT:lla, siis tuo bfg:n at on ollut taannoin 10v "tie" renkaana, ja sen jälkeen kesärenkaana.

Ja pienimmät noista on ollut 33x12,5-15 tai 285/75-16; ja ei todellakaan ole mikään bokkeri! mutta kun on järki? mukana, niin aika hyvin pärjää! (siis ei sudita kuvioa tukkoon 3 kg:n paineilla)
Mutta tuo bfg:n mt2 on hyvä vaihtoehto, ainakin toyota lc hdj-80 on "hyvä?" ajettava, ja kokona 285/75-16 tuo km2 on jo aikamoinen "paskansyytäjä", siis tyhjenee kaasulla....

Ja tuo bfg:n AT on huomattavan paljon parempi, kuin "suv" misukat yms.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 17.02.2013, 06:54
rulez:n Avatar
rulez rulez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.09
Sijainti: vimpeli
Viestit: 299
Perusasetus

Tuo Camskill:hän näyttää tarjoavan ihan edullisesti renkaita vaikka toimituskulut ovatkin hieman reippaat ta mikä parasta tuolta löytys kumho kl71:set haluamassani koossa !

Nyt heräskin muutama kysymys tuolta tilaamisesta joihin en haulla löytänyt vastausta !
-Eli tuleeko kuluihin muita lisiä kun nuo toimituskulut ? peritäänkö alvia tai tulleja kun tulevat suomeen vai tuleeko tosiaan tuolla laskurin hinnalla kotiovelle asti ?

-Näkyykö mistään onko rengasta varastossa heilläkään eli tohtiiko tilata ja maksaa kortilla huoletta ja olettaa että renkaat tulee kotio alta kuukaudessa ?

-Onko ollut kellään ongelmia tilauksen tai toimituksen kanssa kun tuo enklanti taittuu senverta huonosti etten haluais saapumatta jäänyttä tilausta ruveta viesteillä ulkomaankielellä selvittelemään ?


Hieman sivuaa itse topikin aihetta nuo camskill kysymykset mutta josko noihin sais vastausta palataan ruotuun.
Eli tuolla BF AT ja MT KM2 kumilla ei äänellisesti ole suurtakaan eroa jos näin on valinta kääntyisi tuonne KM2 puolelle. Mutta kuinkas vierintävastus onko tuolla mutakuviolla huomattavasti suurempi joka näkynee kulutuksessa heti vai onko samaa luokkaa tämäkin asia näillä kumeilla ?

Onkos kukaan muuten päässyt vertaamaan BF at tai mt km2 kumia ominaisuuksiltaan tuohon Kumho KL71:seen kuten aijemmin kerroin mielestäni tuo kumho ei ole paha ääneltään mutta paha sanoa miten olis ero tuohon uudempaan mutiaiseen ? Vanhempi huutaa ainakin niin kun sikaa tapettas jo pienissäkin nopeuksissa !
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 17.02.2013, 08:26
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Kyl ne kulut on siinä, inc. VAT eli sisältää alvin. Viikossa kuuluu tulevan, ei tosin omakohtaisia kokemuksia. Paljon on tilattu, joten toimiva paikka varmasti. Renkaita on varastossa jos tuolla OUR PRICE -rivin yläpuolla ei ole punaisella tekstiä -NO STOCK-

BF:n MT:ssä (KM2) ollu semmosia yksilöitä joukossa jotka pomppottaa/pystyheittoa/ei saa tasapainoon. Melua oikeesti on, mutta ei kovin pahan kuuloista laadultaan eli vähän semmosta rengasääntä mikä kuuluu maasturiin.

Mut mietippä oikeesti noita Duratrackeja, varmasti laadukkaampi rengas, jostain syystä halvimmasta päästä tuolla vaikka yleensä kalliimmasta päästä. Hakkaa kuo Kumhot 6-0 joka asiassa (mudassa varmaan tasoissa). Ja saa lisäksi BFG:n AT:n ja MT:n hyvät ominaisuudet samassa paketissa. Ja näyttääki paremmilta ku mikään noista.

Yks seikka vielä, kantavuusindeksi. Nuo DT:t on 112 kantavuusindeksillä eli 6-kankaiset C-renkaat, monet muut 123 eli 10-kankaiset E-renkaat. Eli turhan jämyt ja painavat eli siis epämukavat ja kulutusta lisäävät Amarokkiin.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 17.02.2013 08:46
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 17.02.2013, 08:44
rulez:n Avatar
rulez rulez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.09
Sijainti: vimpeli
Viestit: 299
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mut mietippä oikeesti noita Duratrackeja, varmasti laadukkaampi rengas, jostain syystä halvimmasta päästä tuolla vaikka yleensä kalliimmasta päästä. Hakkaa kuo Kumhot 6-0 joka asiassa (mudassa varmaan tasoissa). Ja saa lisäksi BFG:n AT:n ja MT:n hyvät ominaisuudet samassa paketissa. Ja näyttääki paremmilta ku mikään noista.
Oletko ajanut näillä talvella minnonen pito löytyy jäällä ja lumessa ?
Tarkotus olis ajaa talvirenkailla talvella mutta noista kyllä löytys nastan reijät jos oikeen ymmärsin pärjäiskö miten talvikeleissä nastoilla tai ilman ?

Voisin jopa ajatella myyväni talvirenkaat pois ja ajavani yksillä renkailla jos pitoa on senverran jotta tätä kannattaisi miettiä ! KL71:sillä pärjäsin terraanolla hyvin talvella mutta amarokissa on painoa enempi jotta vähän mietityttää nuo at ja mt kuviot talvikelissä amarokin painoisen lavaauton alla !
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 17.02.2013, 08:52
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Tää talvi ajeltu (ilman nastoja) ja tosi positiivisesti yllättyny, ei minkäänlaisia ongelmia, aivan samallalailla voi ajella jopa jäisellä tiellä ku aiempina talvina alla olleilla Kumhon KC11 -nastarenkailla. Eli ei tartte ajella kieli keskellä suuta pulssi koholla, vaan levollisin mielin voi lasketella kuten oikeillakin talvikumeilla.

Ks. vielä myös aiemman postauksen edit.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 17.02.2013 08:55
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 17.02.2013, 13:23
Nosferatu Nosferatu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.09.12
Sijainti: Tampere
Viestit: 31
Perusasetus

Onko noita Duratrackeja saatavilla isompana, 33'' koossa, valtameren tältä puolen? Näkyvät aloittavan renkaan tuotannon tänä vuonna myös Euroopan puolella, mutta milloinkahan mahtaisi olla kaupan hyllyillä ja missä koossa? Isommat koot tuskin ovat tulossa ensimmäisenä tuotantolinjalta...
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 17.02.2013, 20:58
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

cooper stt m/t ovat hyvä vaihtoehto myöskin, sekä kestävät todella matalia paineita, melu ei hirveä ja kuvio ei rouheimmasta päästä mut ei mikään at rengaskaan ole... talvipito jees, riippuu ratin ja penkin välistä aika paljon. sekä autosta ja kelistä... mites tuo kumho road venture?

mutta sitten taas cooper stt... vastaa kuvioltaan aika paljon:
-PRO COMP XTREME MUD TERRAIN
-MAXXIS BUCKSHOT MUDDER
-HANKOOK RT03
-FEDIMA F/MUD
-hankook dynapro

nämä myöskin hyviä vaihtoehtoja.
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 17.02.2013, 21:58
GRpatrol GRpatrol ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.10.10
Sijainti: oulun lääni
Viestit: 636
Perusasetus

Patrollin alla on pyörinyt kumhon KL71, ja BFG allterrainit jotka on alla tälläkin hetkellä.
Kumhosta tykkäsin muuten, mutta kuluu suht nopeasti verrattuna allterrainiin, ja alkaa kulumaan epätasaisesti herkästi. Talvipito oli tosiaan ihmeen hyvä kumhoillakin.
Itse olen kyllä tykännyt altsikoista, ainakin uutena pitää talvikelissäkin hyvin, ja pääsee yhtähyvin lumessa kuin kumhoilla.
Kumhot oli äänekkäämmät tieajossa, vaikka ei nekään pahaääniset olleet.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 22.02.2013, 21:32
SunFire Red:n Avatar
SunFire Red SunFire Red ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.08.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 85
Perusasetus

Mites tuo Cooper STT pärjää vertailussa BFG MT KM2 kanssa.Kaksi talvea ajoin BFG AT:lla,eka talvi ilman nastoja ja toinen talvi poranastoilla varustettuna.Nyt KM2:llä kaksi talvea ilman nastoja ja pito vieläkin parempi kuin AT nastojen kanssa.(ajettu myös kesät)
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 23.02.2013, 07:30
rulez:n Avatar
rulez rulez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.09
Sijainti: vimpeli
Viestit: 299
Perusasetus

Väänsin mielenkiinnosta nuo 29" vastaavat uudet tallista löytyvät mutiaiset vanhanmallin pinnalla alle ja kyllä noillakin nelikolla näin talvikelissä ajelee mutta risteyksissä saapi olla tarkkana kun sivupito katoaa ei kyllä takasin ole paluuta.

Kyllä tuo duratrac nyt taitaa mennä maanantaina tilaukseen jos niillä talvellakin sitten pärjäis. Nuo suvi vanteet sopii omaan silmään niin mukavasti jotta ei mielenkiintoa palata enää takasin talvipyöriin kunhan vaan saa noille isommat rattaat näyttää suhteellisen pieneltä tuommoinen vakiokoon (29") rengas tämänkokosessa autossa ?
Melkeen 3" kasvattaa tuo 265/75 16 kokoa tästä isompaa tuskin saa pyörimään alustaan muutoksia tekemättä.


Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 23.02.2013, 11:08
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rulez Näytä viesti
Kyllä tuo duratrac nyt taitaa mennä maanantaina tilaukseen jos niillä talvellakin sitten pärjäis.
Tee se, et varmasti kadu.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 23.02.2013, 16:42
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Itsellä on volvossa http://www.yokohamatire.com/tires/de...eolandar_a_t_s tuollaiset 315/75-16 kokoisena ja talvipito kyllä yllätti positiivisesti. Hiekalla myös tuntui pitävän melkoisesti, mutta mudassa loppuu pito ainakin maantiepaineilla. Vakio volvo rengastukseen ääni putosi puoleen kapiinissa.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 24.02.2013, 11:18
Paroni Von Yrjö Paroni Von Yrjö ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.11.12
Sijainti: Pori
Viestit: 55
Perusasetus

Aikoinaan oli bfg all terrainit hoojiin alla... en pistä toiste,mun mielestä vetelivät perkeleesti,ekan talven meni ilman nastoja kohtalaisesti,mutta toisena talvena täysin onnettomat Kulutusta kyllä tuntuivat kestävän hyvin,mutta vissiin sen verran kovaa kummiseosta,että talvikäyttöön huonot. Koko oli tietysti 33" joten onhan silläkin oma vaikutuksensa
Hommasin sen jälkeen yokohaman mutakummit koossa 35",ja olen ollu tyytyväinen,ovat ympärivuotta käytössä (paitti katsastus) ja talviajossa yllättävän hyvät. Mun mielest pirusti paremmat kun bfg:n renkaat.
Kaverilla oli omassa hojossaan nää uudemmat bfg:n mutikat,
ja sano että olivat muuten hyvät mutta lipokkaat talvella.
Rengasmelusta en paljon mee sanomaan,kun kuulo ei muutenkaan enää paras mahdollinen ole
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Dollysta kysymystä La tuskaa Tekniikka & Jutustelu 108 18.05.2020 18:16
pakosarja kysymystä. oojiikoo Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2009 13:34
Pari niva kysymystä Tekniikka & Jutustelu 3 24.09.2005 09:29
Takavinssi kysymystä AVRO Tekniikka & Jutustelu 16 22.02.2005 09:38
Kysymystä pukkaa... Tekniikka & Jutustelu 15 16.07.2004 10:12


Sivu luotu: 18:21 (GMT +2).