![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Silverado vs. RamHei, tähän asti japanin mopoilla on savea kynnetty ja nyt tekisi mieli kokeilla ameriikan poikien herkkuja.. Te joilla on oma kohtaisia kokemuksia niin kertokaapas mielipiteitänne autoista: Chevrolet Silverado 6.6 Duramax, Allisonin automaatilla.. Näitä näyttää olevan myynnillä ja löytyy sekä sähköisellä jakolaatikon ohjauksella ja kepillä valittavalla jakolaatikolla.. Mitä näissä on syytä karttaa kaukaa..?? Dodge Ram 5.9 Cummins - näistä ei ole itsellä oikein käyttökokemuksia lainkaan, mutta huhujen mukaan Cummi on kyll kestävä pata, mutta imee aikalailla löylyä ja koneen äänet on aikatavalla Duramia kovemmat..?? Kertokaas nyt joku viksu että mihin suuntaan vinksahdan..??
|
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa käyä koeajamassa molemmat. Itellä rami, chevynkin kyydissä tullu istutta, molemmissa puolensa. Kannattaa muuten mun mielestä lisätä myös Ford tohon listaan. Ei 6.0L mutta niitä muita. Oikeen hyvän laitteen jos haluaa ni ostaa Fordin Chevyn laatikolla ja Dodgen koneella.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla on kaks Dodge Ramia ollu, enkä voi ku suositella! Cumminssien insinööreillä ei ollu aikanaa tavoitteena tehä mitään mahollisimman sivistynyttä ja hiljaista moottoria, vaan teki siitä kestävän. Onko invaliidivaihteisto ainoa varteenotettava? Mulla on molemmat ollu kovalla laatikolla, eikä oo koskaa harmittanu ![]() Jos viittasit löylyllä polttoaineen kulutukseen, niin pullakahvit tarjoon jos joku muu noin 350hp härveli vie alle 10 sataselle. Vääntö on voimaa, ja ilo alkaa kahesta kilosta ![]() ![]() ![]() Molemmat oli noin 350hv/1300Nm ![]() Mutta niinku jo sanottu, kannattaa ajaa molempia, ja mielellää useampia yksilöitä.
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä alla tuollainen viime vuosituhannen Chevy. Sattuu vielä olemaan Silveraato varustelultaan
![]() Muutamia Rameja ja uudempia Chevyjä olen kokeillut, eikä niistä kumpikaan toistaan paremmalta tuntunut. Molemmissa on parempia ja huonompia puolia omaan käyttöön. Eli hopihopi kokeilemaan, niin oma maku kertoo kumpaa haluat. Duramaxin polttoainetalous ei itselle ole tuttu, mutta kyllä Rami on ainakin pihin kaverin peli. Itse en tuon kuutosen rohinasta niin hirveästi viboja saa, mutta ei se autoa pilaakaan. Kun oikean hintainen sattuisi kohdalle, niin kaupat varmaan tulisi tehtyä. Hiukan huonoa noista Ramin automaateista on kyllä korviin kantautunut, mutta jos jenkin ostan, niin itse en sen vaihteita vaihda. Enkä kyllä mielellään muualtakaan tulleesta autosta. ![]()
|
|||
|
|||
![]()
Cumminssia ei kannata työkonemaisuuden takia ainakaan vierastaa sillä myös 7,3 Powerstroke rouskuttaa Econoline pakun mallisessa autossa aika roisisti.
Oisko niin, että noissa nokallisissa autoissa rouskutus ei yhtä lujasti kantaudu kabiiniin. Olen vähän siinä käsityksessä, ettei noi Chevyn dieselit olisi samassa mielessä kunnon työkonemoottoreita mistä on omat hyvät ja huonot puolet. Tosin harvoinhan noilla jenkeillä mitään töitä näkee tehtävän ![]() Itse rouskuttelisin mieluiten menemään vaikka Cumminssilla ja 6 vaihteisella manuaalilla. Nuo sopisi 3500 kilon kärryn vetopeliksi. Toisaalta niin sopisi vaikka joku Toyota HDJ100:nenkin, joskin se tyrkkää kuluja aika miehekkäästi. |
|
|||
|
|||
![]()
duramaxsilla kun ajaa kerran niin ei edes harkitse dodgea!!on vähän kun amg mersua ja samaraa vertais
|
|
||||
|
||||
![]()
Nyt pakko kysyä että missä mielessä? Luotettavuudessa vaiko yleisesti laadussa? Laiskahan tuo cumppari on vakiona,vaan pikku piristyksillä siitä saa jo sellaisen menijän että DM saa rueta vaihtamaan moottoriin jo osia mieliäkseen samaan menoon. Mutta loppuviimein tämäkin keskustelu on samaa kastia kuin ottaako nissan vai toyota,kummallekkin on omat kannattajansa ja puolesta puhujat.
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Silverado | kimitin | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 10.01.2013 19:48 |
lj70 vs. silverado | LarsRiedel | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 24.08.2012 06:05 |
Chervolet Silverado | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 05.12.2010 17:50 |
Silverado muutos | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 12 | 25.12.2009 19:18 |
Myydään Chevrolet Silverado | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.06.2008 14:04 |