Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.04.2013, 14:25
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.116
Perusasetus

Moottorin huohotin viallinen? tukkeessa? eli tekee painetta öljytilaan.

Jos en nyt ihan väärin muista,pajeron automaatin suurimman vaihteen toiminta oli riippuvainen jostain moottorin lämpöanturista,eli jos johto on irti tai anturi viallinen ei suurin pykälä mene tupaan.Voin olla väärässä,mut muistelen jotain tuon suuntaista.?.?.

__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.04.2013, 15:06
Galder:n Avatar
Galder Galder ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.12
Sijainti: Varkaus
Viestit: 157
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Moottorin huohotin viallinen? tukkeessa? eli tekee painetta öljytilaan.

Jos en nyt ihan väärin muista,pajeron automaatin suurimman vaihteen toiminta oli riippuvainen jostain moottorin lämpöanturista,eli jos johto on irti tai anturi viallinen ei suurin pykälä mene tupaan.Voin olla väärässä,mut muistelen jotain tuon suuntaista.?.?.
Pitänee tutkia toi huohotin. Tosin käynnissä ollessaan tossa ei niin hirveellä paineella työntäny öljyä pihalle tiiä sitten miten kuseskelee kun olisi kierroksia. Juu ja kyllä lämpö anturi säätelee vaihteistoo mutta koneessa oli kyllä lämpöö noin 60 astetta ainakin mittarin mukaan (jälkikäteen asennettu anturi/mittari jossa asteikko) no kuhan kelit pikkasen tosta taas paranee niin lähtee tutkimaan taas lisää.... Tahto taas toi taivas revetä......

Ööh.... missäs kohin noita huohotin letkuja tuolla on. Venakopasta kähtee yks imuputkeen mutta eikös lohkostakin pitäs lähtee joku jostainkohin ?

Viimeksi muokannut Galder : 27.04.2013 17:03
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.04.2013, 16:49
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.116
Perusasetus

Venttiilikopasta imupuolelle nuo huohotinputket yleensä menee,jos on suljettu huohotusjärjestelmä kuten tuonikäisissä jo useesti on. Tutki letkut ettei niissä oo mitään venttiileitä tai sihtejä mitkä saattais virtauksen tukkia.
Ei se tyhjäkäynnillä paljoo huohota jos moottori on läheskään kunnossa,mut kovemmassa vedossa ohivuodon määrä onkin jo eri luokkaa.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.04.2013, 17:13
Galder:n Avatar
Galder Galder ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.12
Sijainti: Varkaus
Viestit: 157
Perusasetus

No löytyhän tuolta opas kirjasista oikeet kuvat kun aikansa selaili....

Oli kuva ja ohessa kyseinen teksti.

(1) Disconnect the ventilation hose from the air-intake plenum.
and connect a hand vacuum pump to the ventilation
hose.
(2) At this time, make sure that there is leakage when vacuum ,.,
is applied, If there is no leakage when vacuum is applied,
either clean the positive crankcase ventilation valve or
replace it.
(3) After completion of the work, set the reset switch (at the
rear of the meter) to switch OFF the “maintenancerequired”
warning light.
(Refer to GROUP 8 - Meters and Gauges.1
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.04.2013, 20:36
Galder:n Avatar
Galder Galder ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.12
Sijainti: Varkaus
Viestit: 157
Perusasetus

Mites ois että kannattasko mittailla ohivuotoo/puristuksia sylintereistä.... Ajettu kyllä jo 400tkm että kyllä varmasti jotain vuotoo on mutta eikös tuokin jotain kertos että onko suurempaa vikaa vai ei.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.05.2013, 20:33
Galder:n Avatar
Galder Galder ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.12
Sijainti: Varkaus
Viestit: 157
Perusasetus

Tänää vaiheltu uus stefa ja ajeltu kaverin luota takas kotio ja kesti öljyt koneessa ja muuten toimi...... Paitsi vaihe loota ei oikein rokkaa. Ei vaihda isointa vaihetta ja jotenkin tuntuu että lähtee "moottorijarrutukselle" kun höllää kaasua. Onkos tonne automaatti lootaan olemassa mitään "pesu" ainetta joka kannattas antaa pyöriskellä siellä hetken ennen kun valuttaa öljyt pihalle. Ja tarkotus availla kunnolla se laatikko eikä pelkkää roppua pohjasta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.05.2013, 20:45
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Mitenkäs se ylivaihteen nappula? Toimiiko?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.05.2013, 20:49
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

En noista Mitsuista muuten mitään tiiä mutta se että loota ei vaiha isommalle viittaa jossain määrin alipainevuotoon. Eli loota luulee koko ajan että hanat on enemmin tiskissä kuin onkaan.

Ja tämä siis sillä varauksella että ko laitteessa ylipäätään on mitään alipaine ohjauksia lootalle.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.05.2013, 23:12
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Galder Näytä viesti
Tänää vaiheltu uus stefa ja ajeltu kaverin luota takas kotio ja kesti öljyt koneessa ja muuten toimi...... Paitsi vaihe loota ei oikein rokkaa. Ei vaihda isointa vaihetta ja jotenkin tuntuu että lähtee "moottorijarrutukselle" kun höllää kaasua. Onkos tonne automaatti lootaan olemassa mitään "pesu" ainetta joka kannattas antaa pyöriskellä siellä hetken ennen kun valuttaa öljyt pihalle. Ja tarkotus availla kunnolla se laatikko eikä pelkkää roppua pohjasta.
Katteleppa Forten aineista tietoa! Ite käytin Mazdassa moottorissa sen pesuaineen ja öljynvaihdon yhteydessä laitettiin sinne joku hoitoaine. Kalliita aineita mutta mulla ainakin toivat osan laitumelle karanneista hevosista takaisin. Löytyy myös laatikoille, manuaaleille ja tomaateille. Muistaakseni noita Forten aineita ei myydä kuluttajille, eli ainoastaan käsittely tehdään huoltopisteissä. Itellä kävi siinä mielessä tuuri kun kaveri pystyi ostamaan nuo aineet ja ei tarvinnut itellä maksaa kuin sisäänostohinta + koppa kaljaa.
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Ostetaan MB G:n lyhkäsen mallin takakardaani,tai otetaa hyviä korjaus vinkkiä vastaan Korpi88 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 29.08.2012 22:33
Ostettu 33"-35" boggerit Tai jotku tsl:n swambberit tai jotain vastaavaa anssi80 O/M/V Renkaat ja vanteet 5 12.12.2010 23:37
Myydään / Vaihdetaan Vesipumppuja tai jotain Niko O/M/V Muut 7 27.10.2009 07:51
O: Kärry tai aihio tai jotain tug3 O/M/V Muut 0 10.06.2005 10:25
Who*** tai jotain JHautopelti Tekniikka & Jutustelu 17 04.12.2003 19:57


Sivu luotu: 02:42 (GMT +2).