Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.04.2013, 20:30
wilba wilba ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 65
Perusasetus

mitenkä paljon tarttee alipainetta sammutin läpän alipainekello et jaksaa sammuttaa moottorin, siis alipaine säiliön kokoa meinaan?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.04.2013, 13:14
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.158
Perusasetus

Ootko kokeillu kokonaa ilman säiliötä jos orkkis säiliö on ruostunu puhki?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.05.2013, 16:50
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.158
Perusasetus

Nyt tartteis jotai visiota noihin perävaunun valojen sähköihin.

Eli auton omilta valoilta on haaroitettu virta jännitteen alentimelle ja siitä lähtee sulakkeiden kautta valopistokkeelle piuhat. Ongelmana on nyt se, että parkit maadottaa vilkkuihin ja vilkut maadottaa parkkeihin ja kaikki maadottaa maihin, eli lopputuloksena ei pala näkyvästi oikeastaan mikään valo. Voiko johtua tosta jännitteen alentimesta itsestään vai mistä ton nyt saa kuriin? Sulakkeet ei pala, ja vaikka ottaa sulakkeet pois, antaa silti ristiin maita siitä muuntajalta.

Auton omat valot palaa normaalisti.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.05.2013, 18:14
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Nyt tartteis jotai visiota noihin perävaunun valojen sähköihin.
Vaunun valot alkoki toimimaa, pistokkeen maadoitus oli laitettu suoraan perävaunupistokkeen alle ja oli tyylikkäästi hapettunut. Vieläki saa mitattua tolleen härösti maakontaktin parkkien ja vilkkujen välille, mutta eipä näköjään haittaa toimintaa käytännössä...
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.05.2013, 22:48
Alfh:n Avatar
Alfh Alfh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.13
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 222
Perusasetus

Mitenkäs tota, kun mitään en autoista ymmärrä, niin:
HJ61 vaihdelaatikko rohisee aika häiritsevästi moottorijarrutuksessa ainakin 2 ja 3 vaihteella, nelonen ok ja pieni kohina alkaa kuulumaan jo vapaalla kytkintä nostaessa.
Kytkinkin ottaa aika epäilyttävän ylhäältä kokonaan kiinni. Onko ominaisuus vai kytkin lopussa?

Pitäiskö alkaa katselemaan jo vaihtolootaa valmiiksi?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.05.2013, 11:57
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.158
Perusasetus

Jos on nelosella äänetön, mutta muilla vaihteilla kuuluu askista ihan selvää rohinaa/kohinaa niin viittaa klassiseen sivuakselin laakeriin. Nelosella suora veto, niin ei rohise. Näissäkin loppujen lopuksi aika yleinen vika. Tietty kannattaa tarkistaa se pääaskin öljypinta ennen kuin vetää lopulliset johtopäätökset. Vaihtolootat voi olla aika vaihtelevan kuntoisia, tietty jos löytää semmosen mikä on jossain vaiheessa jo ehkä laakeroitu, niin ei maksa vaivaa viedä omaa askia pajalle.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.05.2013, 21:45
Alfh:n Avatar
Alfh Alfh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.13
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 222
Perusasetus

Vitosella ei äännä, öljyä näytti olevan ja tekee tuota tosiaan vain moottorijarrutuksessa, ei veto päällä.

Täytyy varmaan pajeroon laittaa aski kuntoon, että voi taas sillä ajaa jos toiskasta laatikko kosahtaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.05.2013, 15:38
wilba wilba ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 65
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Ootko kokeillu kokonaa ilman säiliötä jos orkkis säiliö on ruostunu puhki?
Juu, hyvin näköjään sammuu ilma mitään säiliötä
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hj-61, hj61


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 01:49 (GMT +2).