![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
mitenkä paljon tarttee alipainetta sammutin läpän alipainekello et jaksaa sammuttaa moottorin, siis alipaine säiliön kokoa meinaan?
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Ootko kokeillu kokonaa ilman säiliötä jos orkkis säiliö on ruostunu puhki?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Nyt tartteis jotai visiota noihin perävaunun valojen sähköihin.
Eli auton omilta valoilta on haaroitettu virta jännitteen alentimelle ja siitä lähtee sulakkeiden kautta valopistokkeelle piuhat. Ongelmana on nyt se, että parkit maadottaa vilkkuihin ja vilkut maadottaa parkkeihin ja kaikki maadottaa maihin, eli lopputuloksena ei pala näkyvästi oikeastaan mikään valo. Voiko johtua tosta jännitteen alentimesta itsestään vai mistä ton nyt saa kuriin? Sulakkeet ei pala, ja vaikka ottaa sulakkeet pois, antaa silti ristiin maita siitä muuntajalta. Auton omat valot palaa normaalisti.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Vaunun valot alkoki toimimaa, pistokkeen maadoitus oli laitettu suoraan perävaunupistokkeen alle ja oli tyylikkäästi hapettunut. Vieläki saa mitattua tolleen härösti maakontaktin parkkien ja vilkkujen välille, mutta eipä näköjään haittaa toimintaa käytännössä...
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Mitenkäs tota, kun mitään en autoista ymmärrä, niin:
HJ61 vaihdelaatikko rohisee aika häiritsevästi moottorijarrutuksessa ainakin 2 ja 3 vaihteella, nelonen ok ja pieni kohina alkaa kuulumaan jo vapaalla kytkintä nostaessa. Kytkinkin ottaa aika epäilyttävän ylhäältä kokonaan kiinni. Onko ominaisuus vai kytkin lopussa? Pitäiskö alkaa katselemaan jo vaihtolootaa valmiiksi? |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Jos on nelosella äänetön, mutta muilla vaihteilla kuuluu askista ihan selvää rohinaa/kohinaa niin viittaa klassiseen sivuakselin laakeriin. Nelosella suora veto, niin ei rohise. Näissäkin loppujen lopuksi aika yleinen vika. Tietty kannattaa tarkistaa se pääaskin öljypinta ennen kuin vetää lopulliset johtopäätökset. Vaihtolootat voi olla aika vaihtelevan kuntoisia, tietty jos löytää semmosen mikä on jossain vaiheessa jo ehkä laakeroitu, niin ei maksa vaivaa viedä omaa askia pajalle.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Vitosella ei äännä, öljyä näytti olevan ja tekee tuota tosiaan vain moottorijarrutuksessa, ei veto päällä.
Täytyy varmaan pajeroon laittaa aski kuntoon, että voi taas sillä ajaa jos toiskasta laatikko kosahtaa.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Juu, hyvin näköjään sammuu ilma mitään säiliötä
|