![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Onko kellään kokemusta 2" jenkkikoukkuhahloon käypäsistä aurakiinnityksestä? Meinasin FJ:n keulaan viritellä tämmösen palkin (ilman tuota jenkkilippulätkää) ![]() ![]() ![]() Eikö tuo pihankolauksessa piisais sivusuuntaisten voimienkin suhteen? Aura on tommonen 2 m levee melko kevytrakenteinen. Vetäsiis nuo aisat toisiinsa kiinni. ![]() Lisäksi joku Bilteman haistapaskaleluvinssi kiinni nostamiseen (tuossa omasuttaamassa kuvassa parrun päässä oleva möykky), vaijerin päähän jousi ettei söisi vinssistä hampaita: ![]() Vähä niinku tälleen. Meniskö pahasti metsään? ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Netissä oli joku kevytaura hommeli joka tuli vastaavalla palkilla mutta siinä oli reunoissakin korvakot. Mites muuten kevytkuorma-auton auran katsastus? Tarkotus ois rakentaa ramiin aura ja katsastaa se. Etuakselipaino ei tietysti saa mennä yli ja valot pitää näkyä tai sitten auravalot. Mitä muuta pitää ottaa huomioon?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Siinäpä ne tärkeimmät. Tietysti kaikki asianmukaista ja asiallisesti kiinni. Jos aurausvalot, niin vaihtohanikka valoille ettei molemmat pala yhtäaikaa.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tommone vinssi mitä MATTI meinaa, ni ei toimi ellei halua käydä laskemassa auraa ulkoa käsin, on meinaa ykstoiminen
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Autossa 2kW invertteri, joten ei ongelmaa virransaannin suhteen. Vaan eipä nää mönkkärivinssitkää sen enempää maksais: http://tuontitukku.fi/tuote/mönkijän...6419773621253/ Viimeksi muokannut -MaTTi- : 22.04.2013 16:38 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Lisäksi joku Bilteman haistapaskaleluvinssi kiinni nostamiseen (tuossa omasuttaamassa kuvassa parrun päässä oleva möykky), vaijerin päähän jousi ettei söisi vinssistä hampaita:
![]() Tutulla oli joskus Jeepin nokalla lumilevy ton näköisellä vinssillä. Ylös veti hyvin, mutta laskussa moottori otti niin paljon kierroksia, että sylki ankkurin käämit kenttäkäämeihin, eli kuoli! Tavallinen yksi toiminen iskunvaimennin voisi jo riittää jarruttamaan lasku vauhtia riittävästi? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Lisälaitteista tuli mieleen että kyllä itellä olis kätevimmät tuo aura ja kippaava lava. Aura pitää ennen talvea rakennella mutta tuo kippaava lava jää 99% varmasti vaan haavemaahan.
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Nyt löytyi toiminnaltaan aika pätevän oloinen: http://www.youtube.com/watch?v=SFj0q8zCqQ4
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä varmaan muuten kestää mutta tee siihen auraan vielä jotkut vastimet mitkä tukee tuohon poikittais palkkiin. Tuo 50 mm. Rhs ei ole paljon kun aura ottaa kulmasta kiinni . Nostot ym tuo kestänee hienosti.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ja sen huomas mönkkärin aurassa, että vinsissä ei vaijeri kestäny kauaa, mutta kun vaihto narun, ni rupes kestämää. Ilmeisesti, ku sitä sahas sisään ka ulos sen pikku pätkän ni nirhas ittensä poikki. Ja jos liian nopea nosto/lasku ni parin pylpyrän kautta, helpottaa kummasti, pylpyrät vaan tehtävä silleen kinteäks ettei löysä naru pääse väärään väliin, yks vaihtoehto on tehdä rullakitamainen pylpyrä eli joku 10cm putki joka pääsee pyörimään eikä sen tartte olla yli 5cm halkasialtaan, siihen saa narun niin monta kertaa kiertämään ku haluaa ja saa passattua nopeuden hyväks
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Nostellaas tätäkin... Jotain on taas tekeillä tulevia lumia varten.
![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() Nosturi
Maasturin lisälaitteista kovin vähälle huomiolle on jäänyt tuo puominosturi.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Tässä toinen kuva joka siinä vaiheessa kun ymmärsin jättää tuon kiinteän vetokoukulta tulevan liinan pois. Nyt voi kätevästi halkoliiteristä poimia säkin kun puomi nousee ja laskee ohjaamosta. On myös kovasti kätevä esim. Lampaan tilateurastuksessa.
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Laitahhan lisää infoa et miten olet toteuttanut ja projekti kertomusta kuvilla on meinaan tarkoituksena itelle rakennella saman moinen. Kunhan vain ensin maasturin saa ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Kuvia
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Puomi on tehty muistaakseni 2' vesijohtoputkesta (60,3*3,65) mitta on sen mitä täydestä 6m kangesta saa kun tuonne on pieni väliputki lisätty. Elikkä suunnilleen 2,8m. Käyrät löyty teräsfirman kassan vierestä valmiina. Puomia on vahvistettu noilla vissiin 8mm harjateräksillä jossa on tuommoset lyhyet pystynatsat tuomassa tukea. Voisivat olla pikkasen pitemmätkin. Poikittainen välituki palvelee hyvin jos painavia nostelee. 200 litran tynnyri täynnä vettä nousee ja on vielä hyvä kuljetella. Heikkoja osia on toistaiseksi löytynyt lähinnä tuolta suzukin orggislehtijousista, mikä ei palstan väelle ole suinkaan yllätys. Lisäpaino takapaksissa toki helpottaa hommia. Aikaisemmassa kuvassa oleva klapisäkki saattaa hieman hämätä. On siis ns. Varttisäkki joten sellastahan nostelee helpostikkin. Aikaa tuohon hommaan meni tarkka kaksi tuntia. Suurin työ oli tehty jo tuossa aurasovitehommassa. Köysilinjaa ei ole yhtään mietitty vaan sattumanvaraisesti tuli tuommonen. Auton puolessa vinssiköysi on kiinni ainoastaan köyden säilytyskoukussa. Anteeksi tuo kuvasähläys. Joudun erikseen laittamaan kuvat kännykästä. Viimeksi muokannut jave : 16.10.2013 16:17 |
![]() |
Luokat |
aura, diy, maasturi, puskulevy |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 17 (0 jäsentä and 17 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia Kiina ym, Mönkijöistä | HiluMiks | Chit-Chat | 30 | 20.09.2014 22:44 |
Myydään kylpyhuoneeseen altaita ym. kuvia | osatauno | O/M/V Muut | 9 | 25.08.2011 12:23 |
Kokemuksia palalukoista Aussie ym.. | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.11.2009 10:55 |
kuinka profiiliin kuvia ym? | T.T.T | Chit-Chat | 10 | 29.05.2006 15:52 |
Truckworld, tekniikkaa, kuvia ym... | HEKULIINI | Linkit | 4 | 02.08.2004 17:31 |