Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.04.2013, 22:01
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

paree hivaista paikalleen vaikka uusia ovatkin


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ruxu Näytä viesti


Tässä lopuksi vielä yksi kysymys - kun sekä kannen venttiiliseetit että venttiilit ovat uusia niin istuvatko ne yleensä koneistuksen jäljiltä tiiviisti vai pitääkö ne hioa vielä sisään hiomatahnalla?
Vaikka venat ovatkin uusia niin hyvä ne on hivaista paikoilleen tahnalla. Varmistaa sillätavalla paremman tiiviyden ja yhteensopivuuden.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.04.2013, 17:43
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Vaikka venat ovatkin uusia niin hyvä ne on hivaista paikoilleen tahnalla. Varmistaa sillätavalla paremman tiiviyden ja yhteensopivuuden.
Samaa mieltä,ja samlla näkee mihin kohtaan venttiiliä se pitopinta oikein asettuu.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.04.2013, 20:36
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Ja vielä kolmaskin jep, eli kevyt läppäys hienolla hiomatahnalla tehdään aina. Kulmat ovat oikeat kun on uusia osia mutta kevyt läppäys asettaa osat kunnolla toisiaan vasten. Tuo 1.5 millin kokoinen reikä kuullostaa ihan kohtuulliselta. Ropun poistaminen ei ole suositeltavaa koska silloin saattaa käydä tilanne jossa kampuralle ei jää riittävästi öljynpainetta. Tuolla kuristuksella varmistetaan alakerran riittävä öljynpaine.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.04.2013, 15:40
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Voi piru kun on mahtavan näkönen projekti! En kai mie enää uskaltais pikitieltä tuommoisella autolla poistuakaan! :O Mutta iso peukku tälle projektille ja tekijälle!
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.04.2013, 22:07
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - moottorin kunnostus


Kiitos kaikille läppäystä ehdottaneille!

Hioin venttiilit hienolla tahnalla ja paikoilleen laiton jälkeen tarkistin tiiveyden kaatamalla ylösalaisin olevan kannen palotilaan bensaa ja tarkailemalla mahdollista vuotoa imu ja pakokanavaan. Kolme ensimmäistä olivat ok mutta nelossylinterin imuventtiili vuoti ensimmäisen hionnan jälkeen. Tarkempi tarkastelu osoitti venttiilissä olevan pienen kohdan, joka ei hioutunut ollenkaan. Kahden lisähiontakierroksen jälkeen myös nelosen venttiilit olivat tiiviit.

Sen jälkeen tuli nokat koottua paikoilleen ja kansi kiristettyä lohkoon. Imu- ja pakosarjatkin sain tänään paikoilleensa....



Sitten tuli taas pientä takapakkia - juuri kun olin tältä illalta lopettelemassa huomasin että nelossylinterin pakosarjaputken harakohdassa oli halkeama...



Onko tämä yleistäkin Suskan pakosarjassa? Onnistuuko sen korjaaminen hitsaamalla? Ilmeisesti jollakin erikoispuikolla siinä tapauksessa - vai olisiko viisainta kysellä ehjää pakosarjaa tilalle?
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.04.2013, 22:33
Otra:n Avatar
Otra Otra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.07.10
Sijainti: Pilikanmaa
Viestit: 108
Perusasetus

Kyllä minulla on ainakin halkeillu ja joku yrittänny korjailla mutta koneenpesun jälkeen huomasi miten ilmakuplia tuli joka saumasta, eli ei hirveän onnistunut korjaus. Joku varmasti tuollaisen pystyy korjaamaankin.
__________________
Suzuki Samurai 1.3 -92 AVO
Can-Am Renegade Xxc 800R -10 TL

http://kallionpaa.kuvat.fi
http://youtube.com/kallionpaa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.04.2013, 09:08
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Esilämmitys uunissa ja jälkilämmitys kans uunissa ja hitsaus jollain pehmeellä puikolla niin vois onnistua mut aika tuurinkauppaa on. Suosittelisin ostamaan ehjän.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Suska 410 Ripe24 O/M/V Ajoneuvot 3 02.11.2009 22:09
Pieni Pajero projekti, hitaasti mutta epävarmasti. maraX Maasturiprojektit 2 03.02.2007 08:32
hitaasti hyvä tulee? hpotteri Tekniikka & Jutustelu 6 13.05.2006 14:55
M suska O/M/V Muut 7 04.03.2005 22:17
O SUSKA 410 TAI 413 O/M/V Muut 0 11.11.2004 21:33


Sivu luotu: 16:31 (GMT +2).