![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Hotellissa aateltiin nukkua pitkään ja syödä aamupala hartaasti, joten sovittiin tapaaminen autojen luo vasta kymmeneks aamulla. Vähän ennen kymmentä korviin kantautui tieto, että pätkiksestä on karannu kokonaan U-pultti etulehtijousen kiinnityksestä. Rakennettiin pro-hipo-osa hotellin takapihalla Jarin jerrytelineen kiinnityspulteista ja lattaraudan pätkästä. Hitsikoneesta sulahti suutin, eikä sattunu varasuutinta mukaan, joten hitsaaminen meni hieman hankalaks. Saatiin jonkinlainen palikka kuitenki aikaan ja jatkettiin matkaa. Sevastopolista poistuessa letka hajos ympäri kaupunkia kaikkien navigaattoreiden opastaessa eri reittejä. Saatiin sit letka taas kasaan kaupungin ulkopuolella huoltsikalla. Vähän aikaa meni ihan hienosti, kunnes tiukemmassa jarrutuksessa tuo 32min takuun omaava osa pätkiksestä hajosi. Ajeltiin jonkin aikaa kunnes tien vierestä löytyi korjaamon näköisiä rakennuksia, jossa kyläsepät rakenteli kunnollisen U-pultin. Muut jatkettiin matkaa ja etsittiin leiripaikka vielä valoisan aikaan, kun pätkis oli pajalla. Lienevät tehneet siihen ilma-alustan ja asentaneet turbon samalla, tiiä näistä...Olikos se muuten tämä sama pemont -päivä, kun pajerosta repesi vaihelaatikon kiinnikerauta rungosta irti? Se korjattiin näppärästi kuormaliinoilla. Peltojen keskeltä löytyi taas erinomainen metsälämpäre ja ensimmäistä kertaa reissulla lämmitettiin kaminakin! Sai vähän kamppeita kuivateltuu. Päivän saldoksi tuli 320km ja oli selvää, että jos kauimmaiset haluaa ehtiä sunnuntaina kotiin, niin joudutaan ajamaan vähän reilummin pari päivää. Torstaina ajettiinkin ihan kohtalainen siivu suoria teitä. Kievin läpi suhautettiin kätevästi ja taas letka hajosi. Näissä tilanteissa huomattiin, että olisi kätevä kun kaikilla olisi sellaset LA-vehkeet joilla kuuluu vähän kauemmakskin. Aina kuitenki löydettiin toisemme. Meiltä taisi revetä alkupäivän töyssyteillä jossain välissä ohjausiskari, ei vaikuttanu mihinkään mitenkään, korjattiin kuormaliinalla. Viimeinen n. 200km venäjän rajalle oli täysin tasaista, suoraa pikitietä. Meinasi käydä jo silmä luppasemaan, kun katsoi kartasta että seuraava loiva kaarre on joskus 40km tms päästä. Raja ylitettiin taas ongelmitta ja aamuyöstä ajeltiin hieman kauemmaksi rajalta autoyöpymisleiriin. Kilometrejä ozissa 900, mutta todellisuudessa vissiin vähän enempi, kun ajettiin yölläkin vielä jonkin matkaa. Perjantaina herätessä hieman yllätti, että oltiin parkkeerattu lähestulkoon jonkun takapihalle. Aamulla paikallinen ajeli hevoskärryillä ohi. Ei sitä pimeässä aina huomaa ihan kaikkee. Perjantaina ajeltiin smolenskin läpi pskovin alueelle valkovenäjän rajaa seuraillen. Suoritimme taas yöpymisen autoissa, koska se oli jo todettu helpoksi tavaksi. Varsinkin kun on lunta ja joka paikassa kosteaa. Kilometrejä 670, josta osa on todellisuudessa ajettu edellisenä päivänä. Valkovenäjän rajalta ajeltiin Suomeen aikalailla yhtäsoittoa, kiertäen toki Pietari toiselta puolelta rantareittiä myöten. Lauantaina oltiin illalla viimesetkin rajasta yli jotain kaheksan kieppeillä? Kilometrejä Joensuuhun tuli 920. Tulevia reissujakin hahmoteltiin taas jo valmiiks. Loppukesästä on mahdollista, että mentäs käymään välillä pohjoisessa. Murmansk, hiipinä-tunturit... Mutta minkäslaiseen reissuun tämä kuva vois liittyä?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä on ohjelmisto ongelmia jotta saisi kuvia näkyvämpään muotoon, eli kestää taas.
Oliskos siittä jarin saamasta tarrasta kuvaa? Minkä paikallinen off-road seura antoi Belgorodissa tankatessa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
tuossapa vielä mun kuvat https://www.dropbox.com/sh/xet8e9vsjw91c43/heO8FizpuB
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
__________________
"kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu kuin turha työ menisi hukkaan.." |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ensimmäisen leirin pystytystä yöllä metrisessä hangessa. Sama leiri aamusella. Koko ryhmä kasassa. Ensimmäisen ajopäivän jälkeen ei leirintäolosuhteet paljoa parantuneet... Miliisillä vilkut päällä, mutta ei asiaa meille. Illalla leiripaikkaa etsiessä näkyvyys oli suorastaan surkea... HJ:n vinssausta. Tässä kohtaa kardaani otti kipeää. Leiripaikka aamulla. Isolla pellolla oltu yö. Stalinin urut. Muistomerkkejä oli kyllä paljon joka suunnalla. Tankkaus Venäjän puolella ennen Ukrainaan siirtymistä. Jonkin matkaa tästä katos pajerosta jarrut ja tällä huoltamolla kävi paikallinen harrastaja antamassa Belgorod off-road klupin tarran ja toivotteli hyvää matkaa. Aiheutimme pienen ruuhkan paikallisella motarilla Ukrainan puolella. ...kuvaussessio menossa.... Kuvaukselliset autot kuvauksellissa maisemassa. Belaruksen perässä pikipönttö ja savuavia halkoja saattoi löytyä kilometrin päästä... ![]() Kuva ei tee oikeuksia urien syvyydelle, mikä oli kunniotettava. Kuorman sidonta aina tiptop ja vastaavia oli lähes kaikki mitä silmiin sattui. http://maps.google.com/maps?saddr=Un...sz=10&t=m&z=10 "Hiekkasärkälle" lähdössä. Tähän paikallinen harrastaja opasti ystävällisesti meidät pienen kylässä eksymisen jälkeen. Ryhmäkuvaa uintipaikassa. Särkkä muodostui ainakin tässä vaiheessa pelkästä simpukankuoresta. Jälkiryhmällä kesti 4 tuntia ajaa särkkä läpi, josta ensimmäinen 40km oli hyvää tietä ja matka taittui ripeästi. Jokainen voi itse päätellä missä kunnossa loppu oli... Särkällä Siellä ajettiin missä vähääkään tuntui ettei hampaat irtoa suusta. Vasikat pelästy isoo pelottavaa hojoo... Pimeässä löytynyt leiripaikka tien lähellä. Aamulla maisemat oli kyllä komeat. Päivä kuluikin kivasti vuoristossa kruisaillessa. Holle Kohtuu massiivinen hotelli joskus ollut rakenteilla... eipä taida koskaan valmistua. Mustameri. Rantapätkällä mustallamerellä. Kuvatakin ehti komeita maisemia. Kuvat ei tee oikeutta. Näkymä hotelli Ukrainasta. Hotelli ulkoa. Autot takapihalla ja remppa käynnissä. Päivän ajon jälkeen pimeässä löytynyt leiripaikka oli kyllä erittäin mahtava. Leiri aamulla. Teltta jo purettu. Eräs lukuisista muistomerkeistä jossain Kiowan suunnalla... Mutkaa monttua ja liikennemerkkiä riittää. Välillä tie oli ykkösluokkaa.. ...ja välillä hampaat meinas suusta pudota. Kukkakauppiaita varmaan 2-3km molemminpuolin tietä Ja tiheys oli tämä. Pahvi poliisi ja hevoskuljetus paikalliseen tyyliin. Miliisi vaivasi aina välillä. Pietarin länsipuolella sillalla menossa... Jotta laivat pääsee kulkemaan käytiin välillä tunnelissakin. Kiitoksia vielä omastapuolestani kaikille mukana olleille. Mahtava reissu ja kyllä kannatti lähteä. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
melko heinoja kuvia!
Hyvältä näyttää.. ![]() |
![]() |
Luokat |
seikkailu vaatteet |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Sekalaisen rytmiryhmän erikoisretket. *pohdiskelu topic* | Jari | Chit-Chat | 51 | 14.08.2014 18:59 |
WORRY CROSSI 29.10.2011 Ilmo+aikataulu+säännöt lisätty,MYÖS TULOKSET | vepele | Tapahtumat | 79 | 30.10.2011 20:17 |
Osa tilaus Trailtough:sta alustava kysely | Matti_83 | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 26.02.2009 21:08 |
Alustava kysely, paljo tarjotaan Patrolista? | VonLeka | Chit-Chat | 26 | 07.04.2006 10:22 |
Nordic Formula Offroad Cup 2003 - aikataulu | imported_offroadjouni | Tapahtumat | 0 | 17.01.2003 12:53 |