![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No Kannattavuus aina kaksi piippuinen juttu, halvimmillaan dana60 purkaamolta suomeen saksasta tai jenkeistä kaikineen kuluineen 1500€ ja siihen täys remonti lukko ja välitys danan kaikki osat ovat x2 GM 10 perään verattuna laskin et alta 3300€ ei saa perää ja remontia dana60 ja se on sit vielä vakio tikuilla nekään ei ole mitkään ikuisuus osat,
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Eli jos blazerilla pitää mennä mettään pogoilee, niin joko ajeltava varovasti tai laitettava isot akselit. 38,5 pampperssit ja 8.0 niin varmana poksuu pikkuakselit jos meinaa leikkiä. Mut taitava + varovainen kuski ajelee tietty aika pitkälle kymppipultillakin, ehkä? ja noi 1385$ vetoakseli auttaa tilannetta varmasti, mutta epäilys on siis vahva ettei auta riittävästi ja sit on ne rahat menny vähän niinkuin hukkaan. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nyt käsi pystyyn ja huutaa hep kenellä on 10pulttisen/44danan välitys hajonnu
![]() ![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
joo minäkin ihmettelen et tollasilla 500-700hv koneilla kestää slikseillä lähtee transbrakella 6000rpm taulussa etu pyörät ilmassa 8.5-8.6" lautas pyörillä mut ei kestä välitys hiekalla ja turpeessa pyörän koolla ei tolle välitykselle olle niinkään merkitystä mut ison renkaan antama vääntö kyl vetarin tappaa.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() 12bolt taka-aleksi lienee kestävä "katuperä" ja voi keulii ihan sikana. Mut blazerin alla meni pinioni poikki vakio tbi koneen voimilla potterin blazerissa..! Myöskään 9" perä ei oo maasturin akselina ihmeellinen vaikka katuautossa se on jo todella luja. Alennusvaihteet, törkee paino ja isot kumit sekä vaihteleva pito ja vielä monesti vähän pomppiva lehtijousialusta ei mikään oikeen jeesaa tota kestävyyttä. Mut ilmeisesti rcv:t on päätetty tilata ja koitetaan vaan vahvistaa ostopäätöstä? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Ei tarvia taitoa kun on tuuria ![]() WUOKSI OFF ROAD ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vääntö tappaa vetoakselit ja välityksen; aatteles nyt oikeasti mikä on tilanne kun sulla on 38.5" rengas vähän kiilautuneena kiven koloon, pikkuykkönen päällä (1. vaihde esim. 3.06, jakolaatikko vaikka 2.72, perä 5.13, turbiini vielä sitten suunnilleen tuplaa väännön) ja koitat sieltä kammeta ylös tasaisella kaasulla. Ei tartte todellakaan edes kaasu pohjassa rykiä niin vetari tai välitys sanoo *räks* ![]() ![]() Kyllä se vaan niin on että jos meinaat koskaan kaasua painaa 38.5 renkailla ja 8.0 koneella, niin pikkuperä huutaa leipää alta aikayksikön, ja sitten parin korjauksen jälkeen ihmettelet että perkele kun tuli kalliiksi.. olisin saanut tällä rahaa jo D60:n ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 16.04.2013 21:43 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Hep. Vetari on tietysti eka heikko paikka, mutta RCV:illä sulake siirtyy. Vaikka minulla on JK:n akselit, eli tavis- Dana 44:ää isommat.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tääl on kaks kättä pystyssä!
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Kantsii muistaa noilla varttimailikeulimisilla keuliessa että takaperässä välitys on vahvempi koska veto on välityksen vahvemmalla puolella
(drive side) ja etuperässä veto onkin heikommalla puolella (coast side). Jos amerikan jormien touhua kattelee niin niillä hajoaa etuperässä D60 välityksiäkin n.500hp koneila, mutta suomessa ne kestää varttimailia tuhat heppaa tehokkaammissa. Eli ei kannata vertaa noin eri lajeja. Ja kyllähän noita heppuja käsi pystyssä alkaa olemaankin että hajoaa ne suomessakin "turpeessa ja hiekalla". ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Olisko kelervotilla jotain yhteyksiä ameriikan suuntaan, kuka olis tuomassa konttia ja sais rahdattua edullisesti.....meinaan tuon ilmoituksen (tosi nopea googletus) mukaan ainaki akseleita vois löytyä Arizonasta:
http://phoenix.craigslist.org/cph/pts/3697542285.html http://phoenix.craigslist.org/wvl/pts/3681779178.html |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Joo on hajonnu.
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta juu halpoja ne D60 etuakselitkaan ei ole, kun tosiaan laittaa lukon, vetarit ja nivelet uusiks ja sit vielä ehkä välityksen+perän laakeroinnin ja jarrut ja pyörän laakerit ja muutos dually akselin navoista single malliseks ja ja ja.....kaikkihan on siis ihan kiinni siitä millaisen akselin/akseli aihion sattuu löytään. Kuitenki henkilökohtaisesti venyttäisin projektia etuakselin osalta sen verran, ettei tuhlaa 10 pulttiseen hipo vetareita, vaan kyttäilee D60 akselia. Mut vaikee niitä on tosiaan löytää ja varsinki halvalla! |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Ei tarvia taitoa kun on tuuria ![]() WUOKSI OFF ROAD ![]() |
![]() |
Luokat |
longfield, rcv |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mitä mitä? Ongelmiako softassa vai ylläpidolla? | H_Nietu | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 5 | 18.10.2011 01:40 |
Mitä karttaohjelmia käytätte ja mitä gps:ää? | telipeto | Tekniikka & Jutustelu | 53 | 25.09.2008 06:37 |
Mitä rangen kone kestää?? | Maajussi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.03.2006 21:58 |
mahtaakohan tälläset pyörii patrollin alla... | pate20 | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 16.12.2005 18:23 |
Suzukin jakolaatikko, mitä kestää??? | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 17.11.2004 13:50 |