![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Tota mie ja vähän pelkään ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaako hakee Marmoritiskiltä Hiluxiin kartaanin tukilaakeri, kartaanin ristikot vai mistä onko laadussa eroja hintaan nähden?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tukilaakeri löyty mun tapauksessa Tamgearsilta, oli ihan hyvä.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Hei tietoa tarvitaan.
Mites noissa uudemmissa Hiluxissa toimii noi 4wd tzydeemit? Eli vanhemmissa oli edessä napalukot,joilla saatiin sitten 4wd kytkettynä yös toinen etupyöristä raapimaan ja takana raapi toinen takapyörä. Nyt kun uusimmissa ei ole napalukkoja,niin onko tuo nelivetoisuus sama kun 4 wd Hiacessa? Ainuu ero on vaan,että Hilussa on sitten pikkualue erikseen. Eli jonkimoiset kitkalukot niin edessä kun takanakin? Eikös KingCabissä mee joku lukko päälle,kun studdaillaan ja sitten kun pakittaa,niin se lukko poisttu pelistä? Eli onko uudempi Hiluxin paskempi menemään? Entä jos siellä etupäässä on vetoakselit kokoajan reservissä ( kun ei voi napalukoilla poistaa) niin kulutus myös oletettavasti suurempi. Auttakee ja valistakaa tiedollanne. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Niin no hiuksissa saa pelkän takavedonkin.pienellä nelikolla taakse saa napista lukon päälle,kulutus nätisti ajamalla jopa alle 8litraa
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Niin ,eiks toi nappihomma oo lisävaruste??
Eli saa Pitkän takavedon,pitkän nelivedon ja lyhyen nelivedon.Ok Mutta toi etu ja takaperän asetelma viel vähän epäselvä. Eli 2005 asti sai napalukoilla etupäästä vetoakselit huilimaan, Nyt kun niitä napalukkoja ei oo etuvetarit koko ajan toissä,vaikka veto ei päällä olisikaan. Ainakin napalukollisessa huomasi takavedolla ajettaessa,että napalukot on päällä,oli kankeampi. Eli uuddemmat on jatkuvasti kankeita. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ootkos nyt varma että siellä ei niitä napalukkoja oo. Vaikka siinä ei manuaalisia napiksia oliskaan, ei vielä tarkoita etteikö siinä napalukkoja olisi.
Meillä on töissä -12 mallin hilux joka on kaikinpuolin niin karvalakkimallin varustuksella mutta tuo sähköinen takalukko siinä on. Nelikon kun kytkee niin merkkivalo syttyy pienellä viiveellä, johtuuko siitä että napojen kytkeytyminen vie hetken vai voiko jakolaatikossa olla joku joka tekee tuon viiveen. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja jos joku hiluxi oli kankea käännellä napalukot kiinni, niin se on rikki, taikka joku on muuttanut tasauspyörästöä... siis joko kemppilukko, tai jotain muuta fiksumpaa. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli noiden uusien GMB tarvikeristikoiden (muita tarvikkeita ei markkinoilla taida ollakkaan) kanssa vähän ongelmia. Saattoi vika olla työn suorittajassakin, mutta saa oikeesti hifistellä viimesen päälle, että klipsit mahtuu paikalleen. Ja oikeeta rasvaa ei mee läpi oikee millää jos ei ensin poista sieltä ristikon sisältä niitä margariinejä mitkä siellä on valmiiksi ja jotku taitaa vielä pikkusen venyttää niitä laakerikuppien kumitiivisteitäkin.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Motonetista ostettu noin 45e arvonen kardaanin tukilaakeri pyöriny alla sellasen 50000km, ei ainakaa vielä osota uupumisen merkkejä. Marmorilla tais hinta olla reilu parisataa.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Tuli aloitettua viime kesänä ostetun 93' Hilun ensimmäisiä remppoja, toisen etupyörän laakerin vaihdolla. No, hommahan lähti laajenemaan ja ensin jatkui levyjen ja jarrupalojen vaihtoon ekan laakerin lisäksi. Tuollaisia puuhastellessa tuli huomattua että jarrusatulat vaativat vaihtoa tai huoltoa, sillä ainakin toisella puolen oli sisemmät jarrumännät täysinjumissa.
Tuohon liittyen. Mistäs Stadin seudulla tai lähistöltä saisi halvimmalla ja helposti noudettua uudet/uudistetut jarrusatulat eteen, tuollaiseen risukeulaiseen LN110 Hiluun? |
#12
|
|||
|
|||
![]() Minkä hiluksin? akselit
Moi,
luulin että olis LN46:n, mutta tuo etuakselin ylimäärinen tukivarsi ihmetyttää, onko nämä LH65:sta (vai jostain ihan muusta autosta)? ![]() ![]() -Paavo |
#13
|
||||
|
||||
![]()
ln46 ja ln65 taitaa olla samanlainen torni akselissa pystyssä.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 9 (0 jäsentä and 9 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |