![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Koitin minä niitä tuijotella mutta en havainnut moisia eroavaisuuksia... eikö kehä kestä hitsata kierrettä katolleen. ![]() naarmut ei ole kuin kosmeettiasia ja jos ne vois jotenkin muuttaa rahaksi niin offarit olis miljonäärejä! ![]() ![]()
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mutta onko tuossa naarmujen kohdalla tapahtunut jotain hazardi hommia vai mistä nuo ovat tulleet! onko tuo mahdollinen syy että kehän räjähtä onko materiaali pastaa. onko tuossa se syy miksi minä mökötän!!!
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Materiaali on Kotimaista RUUKIN LEVYÄ Fe 355 laser laatua.. Täysin normaalein menetelmin hitsattavaa ja koneistettavaa..... Että nyt sitten onkin sarjassa "OUTOJA ONGELMIA"... Tänään juuri hitsasin samasta levystä tehdyt kehät kiinni ilman ongelmia.. Koneena 2530 Kempac Lankana 1mm Ok12,50 ja suojakaasuna Agan mison 18... Virtaa oli senverran että koko kehä vaihtaa kyllä nätisti väriä.. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Niin tai sitten se vaan on niin yksikertaista että on olemassa OUTOJA HITSAAJIA.
minä en ole mikään kokenut hitsari. hitsaus taidot on opeteltu kantapään kautta niin kuin nytkin. eli en rupea tästä edespäin edes yrittämään ilmatiivistä saumaa. ps. mison siinä kaasupullossa luki kun nyt kun sanoit tuon niin muistin että sitähän se oli... ja lankaakin siinä koneessa oli! ![]()
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä minä kerkesin jo viedä ne vanteet ja kehät paikalliselle ammatilaiselle!
Tuli kyllä kalliiksi nämä vanteet mutta tuuleepahan hyvät...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllä se vaan niin on että ei näitä itse kannata lähteä veistelemään saatikka liimailemaan yhteen, osaavalla kaverilla ei tässäkään mene kuin tunti jos toinen, ja tiellä ei ainakaan noissa "offidirtyn" hitsaamissa vanteissa ole tippaakaan sikaa tai muutakaan ja ilmat pysyy, ja mikä parasta jälkikin on hienoa, voin muutaman kuvankin vanteista laittaa jos jotakuta nyt kiinnostaa |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Vanteet tuli tänään hitsarilta ja mieli oli hyvä kunsain kolme pitävää vannetta!
Yksi vanne vuosi kun olin lipsauttanut rälläkällä kehää irti leikatessa pikkusen liian syvälle. Mutta olipa hitsaus sauma erittäin siistin näköinen... välityksetkin alkaa olla alla paikallaan. Kuvia siitä savotasta ei ole kun en sitä itse tehnyt! Auto puolen opiskeliat opiskeli tasauspydörästöä ja hammas kosketuksen säätöä ja minun perät sattui sopivasti olemaan opetus materiaalina...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
tinasin itse ekat vannekehät pari-kolme vuotta sitten hirmuisessa kiireessä, mutta ennen hitsausta lueskelin tältä palstalta vähän muiden tekemisistä, ja virheistäkin, ekaa kertaa kun olin asialla. Vaikutti että oleellista oli jättää vanteen huuli ja hitsaus palteeksi, jota vasten rengas painuu ja tiivistyy. Näin tein, ja tinasin kehät kiinni kaikella voimalla joka amatööri-itseoppineen tolskaajan valovirta-kempistä löytyy. Sitten laitoin vanteet kiinni pyöränapaan, ja lamellilaikalla tasoittelin vaan sen harjanteen. Sitten vanteet polttomaalattiin, ja kaikista tuli kerralla 100% pitävät, yksikään ei vuotanut yhtään, eikä vioda edelleenkään. Ekoja vanteita tehdessä ei tainnut kameraan jäädä montaakaan kuvaa, oli tosiaan vähän hoppu, mutta tässä olis talvirenkaiden (kapeat swampperit + volvon ketjut) vanteidenkehien tinailuista kuva: ![]() Se haluttu "harjanne" näkyy hyvin, vaikka kuva on huono. Sen kun tasoittelee ympäri vanteen tasaiseksi niin hyvä tulee, ja maalia päälle. Kuvassa näkyy jotenkuten myös se viiste joka olisi syytä jättää ulkopuolelle, niin pultit imevät itsensä kierteelle helpommin. Tuo on hitsattu kauan sitten, ei ole tullut edistettyä asiaa kun pokkerilla pääsee hankeen ihan riittävä hyvin, mitään erillisiä talvirenkaita/ketjuja ei ole tarvittu. -Paavo |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Katselin tuossa netistä että tuo 38,5x14,5 16 tarttis noin 340g kuulia sisälle.
Onkohan ne airsoft kuulat käypäsiä kun niitä kuiten tulis aika moinen kasa sisälle! 340g : 0.25g = 1360kpl kuulalla on halkaisiaa 6mm
__________________
! Because earth aint not flat ! |