Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 10.04.2013, 20:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petpi Näytä viesti
Jos nyt kuitenkin haluaisi pitää Dana 30 perän. Tiedän, että 27 booriset chromoly vetarit kestää jo aika paljon, mutta raja tulee aika äkkiä vastaan. Onkos kellään kokemusta 30 boorisista CrMo Alloy vetoakseleista? Onhan noilla paketeilla hintaa, mutta onko mielestänne hintansa väärtti? Jenkkipalstat ovat sitä mieltä, että ihan kestäviä pitäisi olla 37" renkaille asti ja Dana 44 ei toisi juurikaan parempaa kestävyyttä lisää.
30- spoorisilla vetareilla olet ristikoiden ja vetareiden osalta suunnilleen samassa kestoluokassa D44:n vakiovetareiden kanssa. Ongelmana kuitenkin D30:ssa on vetareiden tai ristikoiden sijaan enemmänkin välityksen, tasauspyörästön rattaiden ja akseliputkien sekä banjon kestävyys. Eli jos laitat vahvat vetarit, niin pamahtaa välitys

Toisaalta, akseliputkia ja banjoa on helpohko vahvistaa jos vain on hitsausvermeet. Akseliputkiin saa myös niiden sisälle tarkoitettuja holkkeja, käytännössä siis tarkasti sisämitan mukaan koneistetut sopivan paksuseinäiset ainesputken pätkät (voit teettää myös itse, jos urheilumieltä löytyy) molempiin putkiin prässäämällä/ lekalla hakaten sisään, ja muutamalla tulppahitsillä akseliputken läpi kiinni. Banjoon järeä kansi, ja mielellään vaikka trussi akseliputkiin C:stä- C:hen niin alkaa olla niin kestävä kun vain D30 voi olla.

Itse ajoin reilu pari vuotta 35" renkailla ja 4.88" välityksillä XJ:llä jossa todellista keulapainoa oli melkein sama kuin mitä vakiossa V8 ZJ:ssä on. Oli isoristikkoiset vakiovetarit, ei trussia eikä muitakaan kummempia vahvistuksia. Mun ajot se kesti hyvin vaikka tuli pahojakin paikkoja ajettua ja runtua annettua. Toisaalta porukka on D30:siä rikkonut paljonkin aika helpoissa paikoissa.


Sitten kun vielä muistat, että ZJ:n (kuten TJ:n ja '00-'01 XJ:n) D30 on low pinion mallia, mikä on heikompi kuin YJ:ssä ja XJ:ssä oleva high pinion. XJ:stä siis saat kestävämmän etuakselin jonka voit suoraan pultata kiinni; kunhan vain katsot ostaessa että se ei sitten ole se katkeavalla vetarilla oleva malli (tunnistaa oikean akseliputken takana olevasta valumötikästä missä on alipainekello).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 11:51 (GMT +2).