![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Back to square one! Niinkuin kalpeanaama totesi jo vuosia sitte! Tilasin uudet kehät niin sanotut jormalaiset. Tänään silvoin vanhat kehät ohuen laikan kans irti vanteista ja ensimmäinenhän oli tietenkin todellakin sen näköinen kuin se olisi silvottu. Sitten toisen kanssa onnistu jo paremmin ja löysin kohdan mistä kehä irtoaa suht helposti. Loput menikin sitten jo rutiinilla... Mitään ilon kiljahduksia tämä ei taas minussa herättäny kun paketti kilahti matkahuoltoon! Yhdessä uudessa kehässäkin oli aika pahat jäljet... Jotenkin vain usko mureni uusiin kehiin. Kun näissäkin näyttäs olevan materiaali heittelyä.. Niin ja suoja kaasuna ei ollut hiilidioksidi. Kävin hitsaamassa nämä tuolla työpaikalla hitsaus hallissa joten eiköhän niillä ole ihan laatu kamppeet... Vanteet ja uudet kehät on nyt toimitettu ammatti hitsarille joka naittaa ne yhteen toivon mukaan onnistuneesti...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ulospäin tulevalla puolella on pienet viisteen reijissä että pultti lähtee helpommin kierteelle.. Jos pinnassa on jotain naarmuja niin sitten sulla on se hitsattava kehä väärinpäin.. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Koitin minä niitä tuijotella mutta en havainnut moisia eroavaisuuksia... eikö kehä kestä hitsata kierrettä katolleen.
![]() naarmut ei ole kuin kosmeettiasia ja jos ne vois jotenkin muuttaa rahaksi niin offarit olis miljonäärejä! ![]() ![]()
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mutta onko tuossa naarmujen kohdalla tapahtunut jotain hazardi hommia vai mistä nuo ovat tulleet! onko tuo mahdollinen syy että kehän räjähtä onko materiaali pastaa. onko tuossa se syy miksi minä mökötän!!!
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Materiaali on Kotimaista RUUKIN LEVYÄ Fe 355 laser laatua.. Täysin normaalein menetelmin hitsattavaa ja koneistettavaa..... Että nyt sitten onkin sarjassa "OUTOJA ONGELMIA"... Tänään juuri hitsasin samasta levystä tehdyt kehät kiinni ilman ongelmia.. Koneena 2530 Kempac Lankana 1mm Ok12,50 ja suojakaasuna Agan mison 18... Virtaa oli senverran että koko kehä vaihtaa kyllä nätisti väriä.. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Niin tai sitten se vaan on niin yksikertaista että on olemassa OUTOJA HITSAAJIA.
minä en ole mikään kokenut hitsari. hitsaus taidot on opeteltu kantapään kautta niin kuin nytkin. eli en rupea tästä edespäin edes yrittämään ilmatiivistä saumaa. ps. mison siinä kaasupullossa luki kun nyt kun sanoit tuon niin muistin että sitähän se oli... ja lankaakin siinä koneessa oli! ![]()
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllä se vaan niin on että ei näitä itse kannata lähteä veistelemään saatikka liimailemaan yhteen, osaavalla kaverilla ei tässäkään mene kuin tunti jos toinen, ja tiellä ei ainakaan noissa "offidirtyn" hitsaamissa vanteissa ole tippaakaan sikaa tai muutakaan ja ilmat pysyy, ja mikä parasta jälkikin on hienoa, voin muutaman kuvankin vanteista laittaa jos jotakuta nyt kiinnostaa |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Vanteet tuli tänään hitsarilta ja mieli oli hyvä kunsain kolme pitävää vannetta!
Yksi vanne vuosi kun olin lipsauttanut rälläkällä kehää irti leikatessa pikkusen liian syvälle. Mutta olipa hitsaus sauma erittäin siistin näköinen... välityksetkin alkaa olla alla paikallaan. Kuvia siitä savotasta ei ole kun en sitä itse tehnyt! Auto puolen opiskeliat opiskeli tasauspydörästöä ja hammas kosketuksen säätöä ja minun perät sattui sopivasti olemaan opetus materiaalina...
__________________
! Because earth aint not flat ! |