![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tämän päivän saldona tuli laskettua ylälinkkien rungon kiinnityksiä 8mm alaspäin, joten nyt on sisään joustossa tilaa ettei linkit osu vakaajien tankoihin. Siinä vertailun vuoksi kuva linkkien korkeusmuutoksesta. Vasempaa on siis laskettu ja oikea on vanhassa korossaan. Akku tuli laitettua myös kokeeksi paikoilleen, vaikka ei tuo tarranauhakiinnitys ollutkaan niin hyvä idea kuin alunperin ajattelin... Täytyy varmaan rakentaa joku vähän tukevampi kiinnitys jos ei meinaa kyydissä pysyä noin. Tankille tein myös uuden pikaturauskiinnityksen, eli tuonne servon taakse pellinpala missä on reiät nippusiteitä varten, sekä niiden läpi pujotettuna rosteriset nipparit. Ja tankki paikoillaan. Ei tullut hyvä vieläkään. Täytyy jotkut vähän elastisemmat "kiinnitysliinat" kehitellä jostakin... Moottoria tuli myös vähän aukaistua, mutta ei siellä nyt mitään ihmeellistä näkynyt, joten kai se on vain moottorin säätäjällä taidot ruosteessa kun ei saa sitä kunnolla käymään! ![]() Jonkunlaiset pohjaanlyöntikumit olis myös tarkoitus rakennella iskareihin. Enään pientä hienosäätöä, korin kiinnitystä, joustonrajoitinliinojen tekoa ja alustan parantelua, niin jos vaikka kohta pääsisi ihan oikeasti ajamaan ja koittamaan hellävaraisesti pikku hyppyjäkin. ![]()
__________________
-Pauli- |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuli taas vähäsen näperreltyä...
Mainospanelit on nyt kupukantaruuveilla kiinni ja muutenkin siis ensimmäistä kertaa kunnolla kiinni. Aiemmin ovat olleet lähinnä kallistuksenvakaajien välissä roikkumassa. Lähes kaikki muutkin ruuvit on nyt paikoillaan ja kiristeltynä kunnolla... Ja velcrotarraa turvakaariin pehmusteiksi. Siksi velcroa, että kori tulee osittain sitten kiinni noihin, eli palvelevat myös käytännön tarkoitusta scale yksityiskohtaisuuden lisäksi. ![]() Uusia jousia tässä odottelen, joten kun saan ne käsiini, niin rakentelen pohjaanlyöntikumit sekä jouston rajoitinliinat ja säädän jousituksen kuntoon. Ja iskareihin pitäis laittaa myös mehut sisälle ja ostaa 4mm pianolankaa että saa kallistuksen vakaajista toimivat. Sitten olisi Diggeri vihdoin teknisesti valmis(tietty jotain lastentauteja täytyy varmaan vielä korjailla), joten jäljellä on enään scale yksityiskohtien lisäilemistä sinne sun tänne! ![]()
__________________
-Pauli- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuli taas vähän puuhasteltua kun uudet jouset saapuivat.
HPI Savage super firm jouset. Askartelin samalla myös pohjaanlyöntikumit. Vähän on rähjäisen näköiset, kun oli pikkuisen vaikeaa muotoilla noin pehmeää ja sitkeää kumia, mutta eipä ne sieltä jousen sisältä paljon näy... Näin ne sinne asettuivat. Ja yleiskuvaa uusilla jousilla. No, ei tietysti ollut mikään menestystarina tämäkään, koska jouset taas korottivat autoa vähäsen, mutta jos ne tuosta pikkuisen vielä lässähtäisi. Toinen murheen kryyni oli kun samalla täytin iskarit ekaa kertaa öljyllä(50w), niin aluksi näytti iskareitten toiminta ihan hyvältä kun käsissä niitä testailin, mutta kun olin saanut kaikki autoon kiinni, niin kokeilin pudottaa koko vehkeen lattialle noin metrin korkeudelta, jolloin ainakin kolme neljästä iskarista sylkäisi o-renkaan välistä öljyä pihalle! Voi prrkl! ![]() Saa nyt nähdä meneekö iskarit vaihtoon vai mitä teen, mutta olkoot nyt vuotavat paskat toistaiseksi paikoillaan niin pääsee koeajoa suorittamaan. Kai ne jotain vaimentaa sentään vaikka eivät enään täynnä öljyä olekaan... Joustonrajoitusliinoja aloin eilen askartelemaan ja tänään olisi tarkoitus saada ne valmiiksi, joten jäljelle jää enään kallistuksen vakaajien valmistus 4mm pianolangasta, jota kuulemma saa vasta kesäkuun lopussa. Jos jollain on ideaa mistä tuota lankaa voisi saada aikaisemmin, niin saisi Diggerin nopeammin ajokuntoon. ![]()
__________________
-Pauli- |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No niin, nyt on rajoitinliinat valmiit! Olikin loppupeleissä aika helppo operaatio. Keltaista laskuvarjonarua ja niistä kuidut poistettu sisuksista, jonka jälkeen ompelukoneella raidat niihin jotta näyttäisivät aidommilta liinoilta. Sitten vain ompelin lenkin toiseen päähän ja toiseen taas ompelin rautalangasta tekemäni lenksut joista juotin vielä päät yhteen etteivät ala purkaantumaan.
Etupää. Takapää. Ja vielä videopätkä. Naksuminen takapäässä tulee liian pitkistä ohjausvaijereista, kun vasemman puoleinen niistä osuu omaan akselin pään kiinnitykseensä ja lipsahtaa sieltä alalinkkiä vasten. Korjaantuu kyllä kunhan saan vaijerit lyhennettyä...
__________________
-Pauli- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Harraste kauppa myy myös pienolankaa ja muita herkkuja tuommoisiin hommiin, selaa netissä luetteloo ja soita, ellet ole jo sieltä kysellyt.
www.harraste.fi |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nyt kun auto alkaa olemaan tekniikaltaan valmis, niin voi alkaa pikku hiljaa vähän keskittymään yksityiskohtiinkin.
![]() Tuli siis maalattua beadlock-kehät mustaksi. Maalaamiseen päädyin siksi että pulverimaalilla olisi tullut liian paksu kerros ja eloksoimalla taas ei olisi näyttänyt maalatulta tuo pinta. Rajasin maalin vielä kehien sisäreunasta, koska kokonaan mustina olisi näyttänyt vähän hassuilta ja suhteettoman paksuilta, joten jos tuo maaliraja toisi edes vähän illuusiota ohuemmasta kehästä. Huomenna kehät paikoilleen kunhan lakka on kuivunut...
__________________
-Pauli- |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tää nyt on jo vanhan toistoa, mutta jumaleissön että on hienoa!
|
![]() |
Luokat |
1:8, grave digger, monster truck, monsteri, rc |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
I Spit on Your Grave (2010) [elokuva] | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 2 | 11.03.2011 11:12 |
Mud Digger | Repro | Maasturiprojektit | 31 | 12.01.2011 22:26 |
Brave digger | panzer | Maasturiprojektit | 23 | 24.02.2010 21:54 |