Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.04.2013, 21:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.459
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kesis Näytä viesti
Kun vaihdan omasta kannen niin vastaako se silloin HO konetta?
Jotakuinkin.

Lainaus:
Onko nokka-akseli sama vanhemmissa koneissa?
Muistaakseni ei. Taitaa olla HO- koneiden välilläkin vähän eroja nokissa, kun niitä HO- koneita muutenkin on muutamaa eri versiota vuosimallista riippuen. Erot lähinnä kansissa ja imusarjoissa tosin.

Lainaus:
Miten muuten koneet eroaa toisista?
Renix- version lohkossa on parille tunnistimelle paikat mitä ei HO:ssa ole (mm. nakutustunnistin), ja on vähän eri valumateriaalia tjsp. tietääkseni. Ei mitään käytännön merkitystä kuitenkaan.

Lainaus:
Voiko/tarviiko (venyvät) kansipultit hieman lyhentää? (säästäis siinäkin)
Alkuperäiset kansipultit saa käyttää kahteen kertaan ilman sen kummempia toimenpiteitä; sen jälkeen pitää ostaa uudet.

Lainaus:
Mitäs jos kantta plaanatessa lähtis hieman enemmän?
Mitä meinaat? Ei ne kansipultit silti pitäisi pitkäksi jäädä, mutta ei sieltä hirveitä kannata kannesta raapaista ilman muita muutoksia.


Ja ihan noin muuten, niin porukka käyttää vaikka kuinka noita Renix- lohkoja HO- kannen kanssa, ei siinä mitään ihmeellistä tai outoa ole. Tai myös toisinpäin. On myös pultattu Renix- lohkoihin HO:n uudempia imusarjoja että saa vähän paremmin hengittävän koneen.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.04.2013, 22:05
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.908
Perusasetus

Renix vs H.O

Whats the difference in the 4.0 and the 4.0 high output engine in the jeep Cherokee?
Answer:


87-90 is the 4.0 with the RENIX (Renault/Bendix) fuel injection system. This is considered the "low output" motor.

91-06 is the 4.0 High Output with the Chrysler fuel injection system. Cherokees 91-96 and Wranglers 91-95 were badged as "4.0L, High Output".

The main difference between the two is the head flow characteristics. The ports in the head for the intake/exhaust are bigger and flow more freely, along with a change in camshafts and the deletion of some sensors, such as the knock sensor found on the RENIX 4.0s. The throttle bodies are also different between the two, intake manifold changes did not come about until 1999 and exhaust manifold changes did not come about until 2000, when Chrysler also switched to the coil on plug ignition system.

Personally, I believe the exhaust manifolds on the later 4.0s(2000-2006) are of a much better, 2 piece design. I say this because they do not have the tendency to crack much like the manifolds of earlier years. Unfortunately, this also brought on the addition of 4 oxygen sensors and two pre-cats in the exhaust stream of many 4.0s produced in this time period.

The Renix's are pretty much bombproof, get better MPG's, and are better for building strokers. In driving a Renix compared to an early HO motor, it feels like the Renix is more powerful, because it's got a fatter torque band down low.

Visually, the Renix is a vacuum-line MESS compared to the HO motor. Also the valve covers are different; the Renix valve cover is an unfinished aluminum cover and the oil cap is yellow. HO valve covers are powdercoated black with a regular black oil fil cap.

Renix motors are typically better for building strokers and can take more abuse than a HO motor,

http://www.pirate4x4.com/forum/jeep-...vs-4-0-ho.html
Netistä lainailtuja.
__________________
Jeep


ISORY

Viimeksi muokannut KoniJeep : 02.04.2013 22:18
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.04.2013, 22:15
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 935
Perusasetus

Eli sen Renix koneen nokka-akselin voi jättää,
jos kunto parempi ku HO koneessa.

Hyvä tietää et kansipultit menee viel,mittaan viel varmuuden vuoks.
Ku eihän sitä tiiä onks joku niitä joskus jo availlut.

Ja voipi olla et pelkkä plaanaus riittää,eiköhän nuo rutistukset riitä
kioskillä käymiseen.

Kiitoksia Timo_L vastauksista! enköhän mää taas pärjää.

Konijeepille myös kiitos hyvistä linkeistä,ainoo et hirveen paljo vieraita sanoja
ja mulla kun ei oikee oo kauheen hyvä kielipää,mut jotain ymmärsin.

Viimeksi muokannut kesis : 02.04.2013 22:19
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.04.2013, 22:27
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

kaikki ei toki kuseta 500€ konekaupoissa mutta...

mä laitoin ohkasen kansipahvin ja otin kannesta vähän enemmän nostaakseni puristuksia, laittamalla prikat keinun pukkien alle ei tarvinnut tönäreitä lyhentää ja pysy silti nostajien esijännitys oikeana
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.04.2013, 22:51
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.908
Perusasetus

Tuossa hyviä osan osto vinkkejä http://www.jeep4.0performance.4mg.com/stroker.html ja alkoi itseäkin himoittamaan stroukki hommelit..

Ja tuolla lisää infoa 4.2 ja 4.0 moottoreista http://en.wikipedia.org/wiki/AMC_Straight-6_engine#258
__________________
Jeep


ISORY

Viimeksi muokannut KoniJeep : 02.04.2013 23:22
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.04.2013, 23:15
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Tuossa hyviä osan osto vinkkejä http://www.jeep4.0performance.4mg.com/stroker.html ja alkoi itseäkin himoittamaan stroukki hommelit..
no et ole ainoa joka niistä haaveilee
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.04.2013, 04:35
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Moottorin myyjänä olisin mieluummin kuullut tästä asiasta sinulta suoraan enkä lukenut täältä palstalta. Missään vaiheessa en ole sanonut moottoria itse irroittaneeni. Ostin moottorin Akaalta toiselta palstalaiselta HO koneena ja moottoria hakiessa irroitin autosta josta moottori piti olla muita osia. Esimerkiksi HO moottorinohjainlaitteen ja täydellisen johtosarjan. Luotin myyjään että moottori todellakin oli tuosta autosta ja olen säilyttänyt sitä muutaman vuoden kuivassa tilassa varamoottorina omaan autooni.

Tarkoitus ei todellakaan ole ollut kusettaa sinua moottorikaupassa!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.04.2013, 10:23
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Ja se joka moottorin myi Villelle olen minä.Kyseinen kone oli irrallaan varaosa-auton mukana silloin kun se minulle tuli.Edellinen omistaja kertoi moottorin olevan tästä autosta.Varastointi ongelmista johtuen myin moottorin sitten eteenpäin luottaen myöskin siihen,että kyseinen kone todellakin oli tästä autosta.
Tarkoitus ei todellakaan ole ollut minullakaan kusta ketään linssiin.Nämä piirit on kuitenkin sen verran pienet että takuulla edestään löytää mitä taakseen jättää
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.04.2013, 11:26
Lahtipoika Lahtipoika ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.11
Sijainti: turku
Viestit: 45
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Moottorin myyjänä olisin mieluummin kuullut tästä asiasta sinulta suoraan enkä lukenut täältä palstalta. Missään vaiheessa en ole sanonut moottoria itse irroittaneeni. Ostin moottorin Akaalta toiselta palstalaiselta HO koneena ja moottoria hakiessa irroitin autosta josta moottori piti olla muita osia. Esimerkiksi HO moottorinohjainlaitteen ja täydellisen johtosarjan. Luotin myyjään että moottori todellakin oli tuosta autosta ja olen säilyttänyt sitä muutaman vuoden kuivassa tilassa varamoottorina omaan autooni.

Tarkoitus ei todellakaan ole ollut kusettaa sinua moottorikaupassa!
Myit minulle w123 280E:n moottorin joitain vuosia sitten ja senkin Piti olla hyväkuntoinen ja nokat kunnossa, sanoit itse ne tarkistaneesi. Kiinniruostunut loppuun ajettu Paska se oli.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kompuran rassaamista, muutama kysymys Nostokurki Chit-Chat 6 01.03.2013 14:25
muutama tekninen kysymys Arctic Rhino Tekniikka & Jutustelu 3 24.01.2013 09:20
Pajerosta muutama kysymys Lepralord Tekniikka & Jutustelu 3 04.01.2012 17:37
King cab muutama kysymys Lepralord Tekniikka & Jutustelu 2 26.09.2011 04:27
Muutama auton rakentelu kysymys? fomoko Tekniikka & Jutustelu 9 06.10.2010 19:41


Sivu luotu: 07:35 (GMT +2).