![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||||
|
|||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Ja ihan noin muuten, niin porukka käyttää vaikka kuinka noita Renix- lohkoja HO- kannen kanssa, ei siinä mitään ihmeellistä tai outoa ole. Tai myös toisinpäin. On myös pultattu Renix- lohkoihin HO:n uudempia imusarjoja että saa vähän paremmin hengittävän koneen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Renix vs H.O
Whats the difference in the 4.0 and the 4.0 high output engine in the jeep Cherokee? Answer: 87-90 is the 4.0 with the RENIX (Renault/Bendix) fuel injection system. This is considered the "low output" motor. 91-06 is the 4.0 High Output with the Chrysler fuel injection system. Cherokees 91-96 and Wranglers 91-95 were badged as "4.0L, High Output". The main difference between the two is the head flow characteristics. The ports in the head for the intake/exhaust are bigger and flow more freely, along with a change in camshafts and the deletion of some sensors, such as the knock sensor found on the RENIX 4.0s. The throttle bodies are also different between the two, intake manifold changes did not come about until 1999 and exhaust manifold changes did not come about until 2000, when Chrysler also switched to the coil on plug ignition system. Personally, I believe the exhaust manifolds on the later 4.0s(2000-2006) are of a much better, 2 piece design. I say this because they do not have the tendency to crack much like the manifolds of earlier years. Unfortunately, this also brought on the addition of 4 oxygen sensors and two pre-cats in the exhaust stream of many 4.0s produced in this time period. The Renix's are pretty much bombproof, get better MPG's, and are better for building strokers. In driving a Renix compared to an early HO motor, it feels like the Renix is more powerful, because it's got a fatter torque band down low. Visually, the Renix is a vacuum-line MESS compared to the HO motor. Also the valve covers are different; the Renix valve cover is an unfinished aluminum cover and the oil cap is yellow. HO valve covers are powdercoated black with a regular black oil fil cap. Renix motors are typically better for building strokers and can take more abuse than a HO motor, http://www.pirate4x4.com/forum/jeep-...vs-4-0-ho.html Netistä lainailtuja.
__________________
Jeep ISORY Viimeksi muokannut KoniJeep : 02.04.2013 22:18 |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Eli sen Renix koneen nokka-akselin voi jättää,
jos kunto parempi ku HO koneessa. Hyvä tietää et kansipultit menee viel,mittaan viel varmuuden vuoks. Ku eihän sitä tiiä onks joku niitä joskus jo availlut. Ja voipi olla et pelkkä plaanaus riittää,eiköhän nuo rutistukset riitä kioskillä käymiseen. Kiitoksia Timo_L vastauksista! enköhän mää taas pärjää. Konijeepille myös kiitos hyvistä linkeistä,ainoo et hirveen paljo vieraita sanoja ja mulla kun ei oikee oo kauheen hyvä kielipää,mut jotain ymmärsin. Viimeksi muokannut kesis : 02.04.2013 22:19 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
kaikki ei toki kuseta 500€ konekaupoissa mutta...
mä laitoin ohkasen kansipahvin ja otin kannesta vähän enemmän nostaakseni puristuksia, laittamalla prikat keinun pukkien alle ei tarvinnut tönäreitä lyhentää ja pysy silti nostajien esijännitys oikeana |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Tuossa hyviä osan osto vinkkejä http://www.jeep4.0performance.4mg.com/stroker.html ja alkoi itseäkin himoittamaan stroukki hommelit..
Ja tuolla lisää infoa 4.2 ja 4.0 moottoreista http://en.wikipedia.org/wiki/AMC_Straight-6_engine#258
__________________
Jeep ISORY Viimeksi muokannut KoniJeep : 02.04.2013 23:22 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Moottorin myyjänä olisin mieluummin kuullut tästä asiasta sinulta suoraan enkä lukenut täältä palstalta. Missään vaiheessa en ole sanonut moottoria itse irroittaneeni. Ostin moottorin Akaalta toiselta palstalaiselta HO koneena ja moottoria hakiessa irroitin autosta josta moottori piti olla muita osia. Esimerkiksi HO moottorinohjainlaitteen ja täydellisen johtosarjan. Luotin myyjään että moottori todellakin oli tuosta autosta ja olen säilyttänyt sitä muutaman vuoden kuivassa tilassa varamoottorina omaan autooni.
Tarkoitus ei todellakaan ole ollut kusettaa sinua moottorikaupassa! |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Ja se joka moottorin myi Villelle olen minä.Kyseinen kone oli irrallaan varaosa-auton mukana silloin kun se minulle tuli.Edellinen omistaja kertoi moottorin olevan tästä autosta.Varastointi ongelmista johtuen myin moottorin sitten eteenpäin luottaen myöskin siihen,että kyseinen kone todellakin oli tästä autosta.
Tarkoitus ei todellakaan ole ollut minullakaan kusta ketään linssiin.Nämä piirit on kuitenkin sen verran pienet että takuulla edestään löytää mitä taakseen jättää
__________________
J E E P just empty every pocket |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Kompuran rassaamista, muutama kysymys | Nostokurki | Chit-Chat | 6 | 01.03.2013 14:25 |
| muutama tekninen kysymys | Arctic Rhino | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 24.01.2013 09:20 |
| Pajerosta muutama kysymys | Lepralord | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.01.2012 17:37 |
| King cab muutama kysymys | Lepralord | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 26.09.2011 04:27 |
| Muutama auton rakentelu kysymys? | fomoko | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 06.10.2010 19:41 |