![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() onko nuo alakehät tehty paloista vaan täydestä kiekosta? melkosta luokatonta matskua jos ei pikkusen lämpöö kestä, voisin jopa sanoa että vaaralliset.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ne on tehty useammasta palasta. alku perää en tiedä ne on ollu mulla jo pitkään (heräte osto) ja ei se nyt ehkä ihan pikku lämpö ole ollut kun katsoo tuota väriä missä ei ole tuota messinkiä... siellä oli jotain paskaa joka poksu ja räiskii kun sitä yritti juotta ja sitä kun polttelin pois niin se meni kumman näköseksi!
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
http://www.noramaa.fi/index.phtml?s=125
Tuolta saa sitä paikkaus litkua. Tutulla oli traktori kaatopaikalla ja tota litkua renkaissa, kun otettiin renkaat pois niin yli 50 piikkiä tullut läpi ja vaan muutama kerta lisätty ilmaa parin vuoden aikana. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Osta suosiolla Jormalaiselta! Ei tartte sit enää tapella.
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo muuta vaihtoehtoa kuin putsata, avata saumoja ja hitsata uudestaan, erittäin outo tuo halkeama.
Onko kehä jotain ohutta ja kovaa ainetta eikä kestä vetelyitä? Mielestäni ei missään tapauksessa pitäisi saada juotoksessa halkeilla. Älä edes harkitse tiivistyslitkuja, saat laittaa 5l renkaaseen että tiivistää tuossa. Laitoin 1,5l / rengas 35x12,5" ja kolmasosa renkaan sisäpinnasta kastui sillä. Vitutti pestä pois.. Mulla halkaistavan vanteen kehä on 10mm paksu enkä muista materiaalia, ei kuitenkaan mitää hardoksia. Liian kova ja ohut voi saada hitsauksessa kovia lämpöjännityksiä eikä ehkä kestä? Ehkä uudet paksummat ja pehmeämmät kehät vanteisiin ja sit rokkaa?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Soitin siihen numeroon ja hän meinasi että kehät olisivat hänen eli jormalaiset!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kun alunperin hitsasit MIG:llä, niin oliko sulla suojakaasuna hiilidioksidi?
Tuolla hiilarilla minun taidoilla vaikea saada kaasutiivitä saumoja, seoskaasulla huomattavasti helpompaa. Ja puhtaus on tosiaankin onnistumisen edellytys, siis kaikki pinnat täysin puhtaaksi. Ja kun jostain vuotaa, niin porakoneella vain 6 mm reikä siihen, ja hitsata reikä umpeen (n. 4 mm aine vahvuudella) Ja tuota hiomista kannattaa välttää, ja aika pienihän se palko siinä päällä on, jos kunnolla railottu/ sopivasti pienempi tuo pulttikehä. Ja asennusvaiheessa sitten jotain passelia tiivistysainetta, esim. polyuretaanipohjaista liima massaa sormella tuohon tiivistepintaan, ja paketti kasaan, ja pieni paine renkaaseen. Nyt kun siinä on messinkijuotos päällä, niin vaikeuttaa hommaa huomattavasti.... Noita renkaiden paikkaus/tiivistyslitkuja kun käytetään tuohon vannenauhan tiivistämiseen, niin rengasta pitäisi heilutella, että litku "maalaisi" tuon vuotopaikan. (siis pyörittele esim pihalla kyljeltä toiselle, ja aina edeten vaikkapa 10 cm kulutuspinnasta mitaten... ja ei tarvitse käydä salilla, kun 4 rengasta pyörittelee) |