![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Eipä ole tullut vielä kokeiltua käynnistyiskö heti sammutuksen jälkeen. Tuo pumpun kunto epäilyttää eniten mutta suihkut ei ehkä niin paljon koska kun sen käyntiin saa niin käy nätisti. Aattelin että väljällä pumpulla riittävän paineen saavuttaminen Viivästyy ja ajoitus menee myöhäselle. Perimätiedon mukaan tuohon koneeseen on joskus 80-luvulla tehty remontti mutta oisko pumppu jäänyt uusimatta. Imeisesti siinä jonkin moinen pakkosyöttö on kun sammutin vipua työnnetää eteenpäin (vetäen sammuu) tämän käytöstä ei mainittavaa hyötyä.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Juurikin tuo sammutusvivun toiseen suuntaan liikuttaminen on pakkosyöttö.
Mutta jos ei apua, niin olisko nuo suihkut "kusijoita" siis ei työnnä dsl pilvenä, vain ruiskuna? pienillä (alle tyhjäkäynnin kierroksilla), mutta suuremmilla toimii paremmin (-> "2T öjyhoitoa", kunhan saat nesteet sisään) |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Hehkuja kun ei tarvii kuumakäynnistyksessä niin saat sen samantien karsittua pois... ite veikkaa ruiskupumppua tai suuttimia. Huono paine pumpusta tai kusee suuttimet läpi. Pilotti syttyy helpommin niin lämpeää ja saa syttymään huononkin seoksen.
__________________
Askolan Off-Road ry |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Minua jotenkin ihmetyttää tuo starttauksen alku joka on parempi kuin muutaman sekunnin jälkeen, jolloin savuakin tulee minusta vähemmän. Pyörimis nopeudessa ei ainakaan korvakuulolla tapahdu muutosta, jotenkin tuntuis järkevämmältä että väljä pumppu pitempään sahatessa alkais muodostaan painetta paremmin. Minusta tuo ominaisuus viittais ilmavuotoon tai polttoaineen saanti ongelmaan juurikin startatessa.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
oliks noiden pumpuissa semmoin alipainehässäkkä siin päällä / kyljessä ? ( vai oliks se jossain vakiokierrosmallissa )
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Joo kyllä se alipaine säätöinen on -> käynnistäessä alipaine heikko -> syöttö maximi
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Joo noissa ajoneuvo moottoreissa on se alipainesäädin, unimog ja mb180. Itellä on kone puimurista peräsin ja siinä on vakiokierrossäädin.
Omassa ilmavuotokokeilussa tuli havaittua että ilman kaasua melkein lähti käyntiin mutta kaasupohjassa ei ees yrittänyt. Pystytkö kokeilemaan vai tuuppaako alipainesäädin aina kaasun pohjaan. Letku suuhun ja imua
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| ongelma | risukärsä | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 6 | 10.04.2010 05:28 |
| Vinssi ongelma | ugly_hj | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 29.06.2005 11:53 |
| Ongelma? | SukiSuki | Chit-Chat | 2 | 06.06.2005 21:21 |
| Ongelma | Lars | Rakas Päiväkirja | 0 | 06.09.2002 05:26 |