![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Lähteekös se hetken käytyään ilman pilottia käyntiin?
__________________
Askolan Off-Road ry |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Syöttöpumppu väljä ja suihkut heikossa kunnossa, starttauksen alussa pyöräyttää hivenen nopeammin, niin silloin joku etementti antaa sen verran sumua, että kuumassa langassa räjähtää, muuten sumu niin heikkoa, että vain höyrystyy.
Ja sen takia lähtee pilotilla, että kun kierroksia on enenmmän, kuin startilla jaksaa pyörittää, niin horokin pumppu ei kerkeä vuotaa niin paljoa, että ei riittäs käynnissäpysymiseen. Jos saat sen syylärin korjattua, niin pistä sinne kanisteriin puolet 2T öljyä ja puolet dieseliä, ja mahd. mukaan aja maksimikuormituksella kone kuumaksi, että paaraneeko käynnistyvyys. Onhan tuossa rivipumppu, ja onko peräti pakkosyöttö? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eipä ole tullut vielä kokeiltua käynnistyiskö heti sammutuksen jälkeen.
Tuo pumpun kunto epäilyttää eniten mutta suihkut ei ehkä niin paljon koska kun sen käyntiin saa niin käy nätisti. Aattelin että väljällä pumpulla riittävän paineen saavuttaminen Viivästyy ja ajoitus menee myöhäselle. Perimätiedon mukaan tuohon koneeseen on joskus 80-luvulla tehty remontti mutta oisko pumppu jäänyt uusimatta. Imeisesti siinä jonkin moinen pakkosyöttö on kun sammutin vipua työnnetää eteenpäin (vetäen sammuu) tämän käytöstä ei mainittavaa hyötyä. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Juurikin tuo sammutusvivun toiseen suuntaan liikuttaminen on pakkosyöttö.
Mutta jos ei apua, niin olisko nuo suihkut "kusijoita" siis ei työnnä dsl pilvenä, vain ruiskuna? pienillä (alle tyhjäkäynnin kierroksilla), mutta suuremmilla toimii paremmin (-> "2T öjyhoitoa", kunhan saat nesteet sisään) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Hehkuja kun ei tarvii kuumakäynnistyksessä niin saat sen samantien karsittua pois... ite veikkaa ruiskupumppua tai suuttimia. Huono paine pumpusta tai kusee suuttimet läpi. Pilotti syttyy helpommin niin lämpeää ja saa syttymään huononkin seoksen.
__________________
Askolan Off-Road ry |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Minua jotenkin ihmetyttää tuo starttauksen alku joka on parempi kuin muutaman sekunnin jälkeen, jolloin savuakin tulee minusta vähemmän. Pyörimis nopeudessa ei ainakaan korvakuulolla tapahdu muutosta, jotenkin tuntuis järkevämmältä että väljä pumppu pitempään sahatessa alkais muodostaan painetta paremmin. Minusta tuo ominaisuus viittais ilmavuotoon tai polttoaineen saanti ongelmaan juurikin startatessa.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
oliks noiden pumpuissa semmoin alipainehässäkkä siin päällä / kyljessä ? ( vai oliks se jossain vakiokierrosmallissa )
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
ongelma | risukärsä | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 6 | 10.04.2010 05:28 |
Vinssi ongelma | ugly_hj | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 29.06.2005 11:53 |
Ongelma? | SukiSuki | Chit-Chat | 2 | 06.06.2005 21:21 |
Ongelma | Lars | Rakas Päiväkirja | 0 | 06.09.2002 05:26 |