Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 19.03.2013, 21:44
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti

p.s.s eikö ole aika uskomaton ääni, mikä tulee, kun tuo hela "osoittaa mieltään", toki sinullahan tuo ei ole edes käynyt lämpimänä... siis verrattuna tuohon minun profiilissa olevaan kuvan puslaan verrattuna....
Hmm onko tuo ääni semmoinen kuin alkaisi etukardaani ettimään välyksiä ja resonoimaan, semmoinen korkeataajuuksinen räminä, tulee yleensä kun ajanut auton kunnolla lämpimäksi ja vasta siinä 80kmh alueella?? voisi muuten olla omassakin tuota vikaa tosin olen pitäny vikaa kardanaissa/jakolaatikon laipan välyksenä. ja taitaa olal Tamgearssin hilut omassa paikoillaan tosin reilulla välyksellä, ja ei ollut ainakaan viimeksi irti ne holkit pesistään.

Vanha 19.03.2013, 22:16
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Hmm onko tuo ääni semmoinen kuin alkaisi etukardaani ettimään välyksiä ja resonoimaan, semmoinen korkeataajuuksinen räminä, tulee yleensä kun ajanut auton kunnolla lämpimäksi ja vasta siinä 80kmh alueella?? voisi muuten olla omassakin tuota vikaa tosin olen pitäny vikaa kardanaissa/jakolaatikon laipan välyksenä. ja taitaa olal Tamgearssin hilut omassa paikoillaan tosin reilulla välyksellä, ja ei ollut ainakaan viimeksi irti ne holkit pesistään.
Pahimmillaa semmoin kirskaus, että mummut hyppää jalkakäytävällä, ja kuski ja vänkäri nostaa jalat polkimilta/lattialta.

Ja sitten kun pyörii taas ilman ääntä, niin ei kuulu oikeastaan mitään.
Ja kun katsoo noita minun profiilissa olevia kuvia, niin ainoastaan tuo pahin oli irti reiästään, tuossa yhdessä näkyy kiinnileikkaumajäljet, siis metalli on lähtenyt liikkeelle ja käynyt jumissa, mutta alkanut taas pyörimään oikeasta välistä, piti oikei lyödä irti! ja kun vaseliinia oli runsaasti, niin jos en olisi pyyhkinyt puhtaaksi, niin asiaa ei olisi nähnyt.
Katso tarkkaa noita kuvia, varsinkin tuon rasvauran pohjalta, materiaali on semmoista, että näyttää siltä, että taittuu vain jostain kohtaan, siis tekee millin kokoisia rakennemuutoksia, ja tuo kiinnileikkaantuminenkin näyttää alkaneen siitä, että pinnasta on irronnut esim. lehteilyn seurauksena "pallo" Vrt. haponkestävän pultin ja mutterin kiinnileikkautumiseen.

Jos käytät vetoakselia pois, niin tarkista tuo puslan sisäpinta erityisen huolella.

Uskon, että noita puslaongelmia pulpahtelee esiin vielä paljon, siksi kiusallinen vika, ja löytyminen vaikeaa, varsinkin silloin kun kukaan asiasta ei kertonut.

Ja kun pääsee oikein väljäksi, niin menee nivelestä laipan puoleiset poorit, kun tuo liitos ei jousta samallatavoin kuin napalukko (toki noita pooreja menee muutenkin reilun puolen miljoonan välein...)

Oliko "make764" holkit jo niin väljät että otti nivel maljaan, vai "valehteleeko" kuva, että olis raapimisjälkiä nivelen ulkopinnassa?
Vastaa lainaten
Vanha 19.03.2013, 22:21
make764:n Avatar
make764 make764 ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 07.02.10
Sijainti: Sodankylä
Perusasetus

En tutkinut vahinkoja vielä,eli holkki kiinni murroksessa vielä (tuli muita kiireitä).
Onneksi minun autolle ei hirveesti tule tässä vaiheessa kilsoja kun on rakennus projekti menossa.
Yritän tutkia huomenna onko muuta vahinkoa ja että meneekö tämä holkki hiomatta paikalleen (edellistä joutu hiomaan).

Ääni joka minulla on ainakin tullut vaihtelevassa nopeudessa-80 km/h ja kävelyvauhdin välissä ja ennemmin hiljaissa nopeudessa. ääni on just sellainen selkäpiitä raapiva "krohaus".Tunnistaa helposti tulevan jostain pyörivästä,mutta ääni ei minulla kestä kuin 1-2sek.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30