Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.03.2013, 12:10
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

No helpommalla pääsöö ku nostelee raktorilla, sellanen kun on tossa pihamaalla. Se ei vaan oo ihan oma ja se on niin isokin eten mää sillä osaa ajaa.Traktori Kuski viihtyy viikot intissä, vloppuna nostellaan.
Siis ens viikolla kun ny vloppuna mennään tukholmaan mini lomalle.

__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.03.2013, 12:39
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

mulla samaa oiretta hiluxissa traction barin kanssa. asiansa hoitaa mutta joustoja heikentää.
taisin keksiä siihen syyn. kun toinen puoli on pohjaus asennossa ja toinen ulosjoustossa, niin sehän jänkää pirusti traction tankoa mikä menee riipukkeelle. siis oikeaan tai vasempaan suuntaan autoon nähden. jousi suorassa= pidempi matka jousen kiinteään päähän. jousi kiuppuralla=lyhyempi matka jousen kiinteään päähän.
saikohan tästä sönkötyksestä mitään selvää...
aattelin kokeilla että laitan uniball nivelet akselin puoleiseen päähän.
en jaksanu selata tätä ketjua millanen sulla siellä on, mut profiilistas löysin yhen kuvan ehkä rikkinäisestä tangosta mikä oli murtunu?
vois olla aiheutunu tuosta sivulle väännätyksestä, jos kumihelat ei anna tarpeeksi periks?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.03.2013, 13:42
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Post

Juu niin pännää aikalailla, luulen että takana ei vastaava ongelma oo niin paha kun tanko on ainakin puolet pidempi ja ihan keskellä akselia, edessä taas öljypohjan takia sivussa.

Tällänen mulla on molemmissa päissäkorjattuna ja vahvistettuna)



Puslat jostain mesen tukivarsista ja tietty pikku pätkä vartta myös, nivel kääntyy kyllä aika paljon mutta on kohtuu jämäkkä. Ruuvarilla saa tälläne rimpula vääntää puoli tosissaan. Luulenpa että teen vain hiukan pidemmän riipukkeen nykyiselle raktion bar:lle syystä että: kun tein sen portaali akseleille niin jouset oli ihan suorat=riippu tehty sen mukaan. Nyt kun uuvet jouset jotka korotti keulaa noin 4-5cm on tangon etummaisen puslan ja riipun reiiässä eroa noin 5-6cm=tehdä 5-6cm pidempi riippu ja hiukan katsoa sen kulma kohdalleen.

ps.

Tässä evo2



Riippu väärään suuntaan kenossa, muljautti sen toisinpäin/ympäri ku testaili. Nykysin riipun kulma on taaksepäin.

Tässä se takapään evo1:



Tästä petti taas akselissa ollu kiinnike, levy oli ehkäpä liian hepposta kun repes pituus suunnassa poikki.

Tässä alimmassa kuvassa ollut tanko muokattiin portaali akseliin sopivaksi, päissä oli 20mm uniballissit ja kierre holkit. Tämä hajos silleesti kivasti -11 mudventureksella kun ryskyytin ison puun rungon yli(vai oliko kaks peräkkäin) niin auton takapää putos raktion bar:n päälle kiikkumaan. Toinen unibalssi räjähti, se pelasti kardaanin jopa pinioni akselin ja ja unibalssista jäi vielä lenkki sen verran ehjäksi että pysyi loppu reissun paikoillaan.

Niin ja kun kerran kirjoitetaan niin kerrottakoon sekin vielä että kun tässä on oli omat akselit + soa, etu akselilla oli vain yksi tanko estämässä akselin kiertymistä, se oli muistaakseni akseli putken yläpuolella n.10cm ja toinen pää rungossa jousen kiinteän pään tasossa,ehkä hieman taaempana. Se toimi varmaan kanssa ihan hel****n huonosti koska runko repesi pariinkin kertaan kiinnitys kohdalta. Eka kerta saatto mennä haperon rungon piikkiin mutta toinen meni jo suunnittelu virheen piikkiin
__________________
PäHäMa
MMC
Slck

Viimeksi muokannut _kekkula_ : 19.03.2013 13:45
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.03.2013, 14:13
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Eihän noi uniballit akselin päässä hyödytä mitään, eihän ne voi "kallistella" kun molemmat kiinni samassa varressa????
Takapään mullinsilmästä pitäis vaan päästä nähdäkseni kiertymään, onko tarpeeksi varaa?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.03.2013, 15:04
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Eihän noi uniballit akselin päässä hyödytä mitään, eihän ne voi "kallistella" kun molemmat kiinni samassa varressa????
Takapään mullinsilmästä pitäis vaan päästä nähdäkseni kiertymään, onko tarpeeksi varaa?
Sen takia ne unipallit tilasin että nimenomaan kallistelis... Mut kuitenki tekis hommansa eli estäs akselin kiertymän... Voihan kyllä olla että olen täysi taukki.
"mullinsilmä" kyllä kiertyy ku pääsee vielä kierteestä pyörimään
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.03.2013, 17:39
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.739
Perusasetus

eikös se tractionbar tarttis olla keskellä akselia niin ei vääntele jousia niin paljoo?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.03.2013, 18:48
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Sen takia ne unipallit tilasin että nimenomaan kallistelis... Mut kuitenki tekis hommansa eli estäs akselin kiertymän... Voihan kyllä olla että olen täysi taukki.
"mullinsilmä" kyllä kiertyy ku pääsee vielä kierteestä pyörimään
Sehän ei voi kallistella kahdella kiinnityspisteellä, siis suhteessa akseliin, vaan kallistelee samaa tahtia akselin kanssa, mikä on ihan jees.
Kyllä ne uniballit on tarkemmin ajatellen hyvät tuossa akselin puoleisessa päässäkin, akselihan liikkuu myös hieman sivusuunnassa joten niitä käytettäessä tanko ei pääse meneen banaanille.
Tangon takapään liikevara on helposti tarkistettu kun sen ottaa irti ja vertaa pallon liikevaraa suhteessa kiinnitystappiin akselin ollessa mahdollisimman kallellaan. Jos liikevara riittää niin tractionbar ei rajoita akselin liikettä yhtään, "vika" on jossain muualla.
Ootteko muuten kuulleet ikinä kierrejousista
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.03.2013, 19:10
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Ootteko muuten kuulleet ikinä kierrejousista

Joo eiks niitä oo ainakin mustekynissä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HaMaas Hilux azizp Maasturiprojektit 35 15.07.2010 16:55
HJ-60 projektia jampeli Maasturiprojektit 66 21.09.2009 14:32
RJ-70 projektia jampeli Maasturiprojektit 30 14.11.2007 20:07
Rakkaalla lapsella monta nimeä(kö)? HEKULIINI Chit-Chat 11 02.03.2005 15:29


Sivu luotu: 16:01 (GMT +2).