![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
No helpommalla pääsöö ku nostelee raktorilla, sellanen kun on tossa pihamaalla. Se ei vaan oo ihan oma ja se on niin isokin eten mää sillä osaa ajaa.Traktori Kuski viihtyy viikot intissä, vloppuna nostellaan. Siis ens viikolla kun ny vloppuna mennään tukholmaan mini lomalle.
__________________
PäHäMa MMC Slck |
|
#2
|
||||
|
||||
|
mulla samaa oiretta hiluxissa traction barin kanssa. asiansa hoitaa mutta joustoja heikentää.
taisin keksiä siihen syyn. kun toinen puoli on pohjaus asennossa ja toinen ulosjoustossa, niin sehän jänkää pirusti traction tankoa mikä menee riipukkeelle. siis oikeaan tai vasempaan suuntaan autoon nähden. jousi suorassa= pidempi matka jousen kiinteään päähän. jousi kiuppuralla=lyhyempi matka jousen kiinteään päähän. saikohan tästä sönkötyksestä mitään selvää... aattelin kokeilla että laitan uniball nivelet akselin puoleiseen päähän. en jaksanu selata tätä ketjua millanen sulla siellä on, mut profiilistas löysin yhen kuvan ehkä rikkinäisestä tangosta mikä oli murtunu? vois olla aiheutunu tuosta sivulle väännätyksestä, jos kumihelat ei anna tarpeeksi periks? |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Juu niin pännää aikalailla, luulen että takana ei vastaava ongelma oo niin paha kun tanko on ainakin puolet pidempi ja ihan keskellä akselia, edessä taas öljypohjan takia sivussa.
Tällänen mulla on molemmissa päissä korjattuna ja vahvistettuna)Puslat jostain mesen tukivarsista ja tietty pikku pätkä vartta myös, nivel kääntyy kyllä aika paljon mutta on kohtuu jämäkkä. Ruuvarilla saa tälläne rimpula vääntää puoli tosissaan. Luulenpa että teen vain hiukan pidemmän riipukkeen nykyiselle raktion bar:lle syystä että: kun tein sen portaali akseleille niin jouset oli ihan suorat=riippu tehty sen mukaan. Nyt kun uuvet jouset jotka korotti keulaa noin 4-5cm on tangon etummaisen puslan ja riipun reiiässä eroa noin 5-6cm=tehdä 5-6cm pidempi riippu ja hiukan katsoa sen kulma kohdalleen. ps. Tässä evo2 Riippu väärään suuntaan kenossa, muljautti sen toisinpäin/ympäri ku testaili. Nykysin riipun kulma on taaksepäin. Tässä se takapään evo1: Tästä petti taas akselissa ollu kiinnike, levy oli ehkäpä liian hepposta kun repes pituus suunnassa poikki. Tässä alimmassa kuvassa ollut tanko muokattiin portaali akseliin sopivaksi, päissä oli 20mm uniballissit ja kierre holkit. Tämä hajos silleesti kivasti -11 mudventureksella kun ryskyytin ison puun rungon yli(vai oliko kaks peräkkäin) niin auton takapää putos raktion bar:n päälle kiikkumaan. Toinen unibalssi räjähti, se pelasti kardaanin jopa pinioni akselin ja ja unibalssista jäi vielä lenkki sen verran ehjäksi että pysyi loppu reissun paikoillaan. Niin ja kun kerran kirjoitetaan niin kerrottakoon sekin vielä että kun tässä on oli omat akselit + soa, etu akselilla oli vain yksi tanko estämässä akselin kiertymistä, se oli muistaakseni akseli putken yläpuolella n.10cm ja toinen pää rungossa jousen kiinteän pään tasossa,ehkä hieman taaempana. Se toimi varmaan kanssa ihan hel****n huonosti koska runko repesi pariinkin kertaan kiinnitys kohdalta. Eka kerta saatto mennä haperon rungon piikkiin mutta toinen meni jo suunnittelu virheen piikkiin
__________________
PäHäMa MMC Slck Viimeksi muokannut _kekkula_ : 19.03.2013 13:45 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Eihän noi uniballit akselin päässä hyödytä mitään, eihän ne voi "kallistella" kun molemmat kiinni samassa varressa????
Takapään mullinsilmästä pitäis vaan päästä nähdäkseni kiertymään, onko tarpeeksi varaa? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
"mullinsilmä" kyllä kiertyy ku pääsee vielä kierteestä pyörimään |
|
#6
|
||||
|
||||
|
eikös se tractionbar tarttis olla keskellä akselia niin ei vääntele jousia niin paljoo?
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kyllä ne uniballit on tarkemmin ajatellen hyvät tuossa akselin puoleisessa päässäkin, akselihan liikkuu myös hieman sivusuunnassa joten niitä käytettäessä tanko ei pääse meneen banaanille. Tangon takapään liikevara on helposti tarkistettu kun sen ottaa irti ja vertaa pallon liikevaraa suhteessa kiinnitystappiin akselin ollessa mahdollisimman kallellaan. Jos liikevara riittää niin tractionbar ei rajoita akselin liikettä yhtään, "vika" on jossain muualla. Ootteko muuten kuulleet ikinä kierrejousista
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Joo eiks niitä oo ainakin mustekynissä
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| HaMaas Hilux | azizp | Maasturiprojektit | 35 | 15.07.2010 16:55 |
| HJ-60 projektia | jampeli | Maasturiprojektit | 66 | 21.09.2009 14:32 |
| RJ-70 projektia | jampeli | Maasturiprojektit | 30 | 14.11.2007 20:07 |
| Rakkaalla lapsella monta nimeä(kö)? | HEKULIINI | Chit-Chat | 11 | 02.03.2005 15:29 |